שתף קטע נבחר

שר המשפטים ניסנקורן: מנדלבליט יישאר גם מ"מ פרקליט המדינה

שר המשפטים הטרי הודיע לנציב שירות המדינה כי החליט שלא למנות בשלב זה ממלא מקום לפרקליט המדינה. המשמעות היא שהיועמ"ש מנדלבליט ימשיך לשמש גם בתפקיד זה

50 ()
שר המשפטים ניסנקורן

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע הערב (שלישי) לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, כי החליט שלא למנות בשלב זה ממלא מקום לפרקליט המדינה. "בכוונתי לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה ועמך", כתב ניסנקורן במכתב שהעביר.

 

משמעות ההחלטה של ניסנקורן היא שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט ימשיך להחזיק בינתיים גם בתפקיד זה. כפי שפורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", מנדלבליט הודיע בתחילת החודש כי הוא מחליף למשך חצי שנה את ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד שכהונתו הסתיימה.

Авихай Мандельблит. Фото: Дана Копель ()
נשאר גם מ"מ פרקליט המדינה. היועמ"ש מנדלבליט

במכתב להנהלת הפרקליטות כתב מנדלבליט כי הוא "יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה, כאשר הניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים יבוצעו בפועל על-ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחום אחריותו. הכרעותיהם של המשנים לפרקליט המדינה יהיו מחייבות, ובמקרי מחלוקת הדברים יובאו להכרעתי".

 

מנדלבליט הוסיף כי "המשנים לפרקליט המדינה יביאו בפניי גם נושאים רגישים אחרים כפי שימצאו לנכון, ונושאים אחרים בהתאם להנחייתי". הוא ציין כי "סיכום זה הינו בתיאום עם המשנים לפרקליט המדינה, ובהתאם להערכת מצב שקיימתי עימם בנושא".

 

בסוף אפריל הוציא שופט בית המשפט העליון מני מזוז צו על תנאי שהקפיא למעשה את המשך כהונתו של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה. כמו כן, התקיימו בימים שקדמו לכך מגעים בין אלדד לבין מנדלבליט באמצעות השופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין במטרה להגיע לפשרה ולפיה אלדד לא ייענה לבקשת שר המשפטים הקודם אמיר אוחנה להמשיך במילוי המקום, וימשיך בתפקידו הקודם.

אמיר אוחנה דן אלדד פרקליט המדינה ממלא מקום דוברות משרד המשפטים (צילום: מוטי קמחי דוברות משרד משפטים)
עימות חסר תקדים. שר המשפטים הקודם אוחנה ומ"מ פרקליט המדינה הקודם דן אלדד(צילום: מוטי קמחי דוברות משרד משפטים)

אלא שהצו על תנאי של בג"ץ טרף את הקלפים: אלדד החליט שלא להסכים לפניית השר אוחנה, אלא להמשיך בתפקידו הקודם כמנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שאותו מילא במקביל לכהונתו כממלא מקום פרקליט המדינה.

 

הצו של השופט מזוז הוצא בעקבות עתירה של 10 עורכי דין נגד החלטת אוחנה להאריך את כהונת אלדד, בטענה ששר המשפטים מונה בזמן ממשלת מעבר וקרוב לסיום תפקידו. מזוז, בעבר היועץ המשפטי לממשלה, היה גם זה שהקפיא את המינוי הקודם של השר אוחנה שבחר את עו"ד אורלי בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה.

 

סביב המשך כהונתו של אלדד ניטש בחודש שעבר עימות חסר תקדים. מנדלבליט התעקש שאין להאריך את מינויו כממלא מקום, ואילו שר המשפטים דאז אוחנה נאבק בו. מעט אחרי מכתב חריף של מנדלבליט נגד אלדד, חשף אלדד כי ביקש לבחון חומר בנושא פרשת הרפז בעקבות פניית עיתונאי: "עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט", טען.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
שר המשפטים אבי ניסנקורן
צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
מומלצים