שתף קטע נבחר

הצצה ראשונה לאוהל ההרחבה של טרמינל 3 בנתב"ג

בשל גידול מתמיד בנוסעים עלה צורך להרחיב את הטרמינל. עד שיוקם מבנה קבע, יעברו בשנים הקרובות נוסעים רבים בתוך אוהל ענק שיכלול עמדות בידוק ורישום. כך נראית התוספת החדשה שהקמתה תושלם בעוד כמה שבועות

 

 

בימים אלה מסיימים בנמל התעופה בן גוריון להקים את האוהל הענק שאמור לתת מענה למחסור בדלפקי בידוק בטרמינל 3. באוהל מתבצעות עתה עבודות של התקנת מערכות מיזוג, דלפקי בידוק, מיחשוב ועוד כדי לאפשר את פתיחתו בעוד כמה שבועות.

 

האוהל אמור לפתור את בעיית המחסור בדלפקי רישום עד שיוקם מבנה קבוע בעוד מספר שנים. גודלו של האוהל הוא כ-2,450 מטרים רבועים והוא הוקם במקום שהיה חניון 25. הוא מחובר לחלקו המזרחי של טרמינל 3 והכניסה אליו היא דרך קומת הקרקע (G).

האוהל החדש בטרמינל 3, נתב
האוהל החדש בטרמינל(צילום: דני שדה)

האוהל החדש בטרמינל 3, נתב
חלק מהדלפקים כבר שם(צילום: דני שדה)

האוהל החדש בטרמינל 3 נתב
וכך זה נראה מבחוץ(צילום: דני שדה)
 

הנוסעים שדלפקי חברות התעופה שלהם יהיו במתחם האוהל יעברו בו את הבידוק הביטחוני ולאחר מכן יעשו את הרישום לטיסה באחד מ-13 דלפקי רישום שבכל אחד מהם יהיו שתי עמדות, כך שסך הכל יתווספו לטרמינל 26 עמדות רישום.

 

לאחר מסירת המזוודות יעלו הנוסעים לקומה השלישית שממנה הם יגיעו לבידוק הביטחוני של כבודת היד כמו כל שאר הנוסעים. הם יעברו בביקורת הגבולות ומשם אל מתחם המסעדות והחנויות.

 

גידול של כ-13 מיליון נוסעים ב-13 שנים 

מאז שטרמינל 3 נפתח בשנת 2004 זינק מספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג בכ-163% - מכ-7.6 מיליון נוסעים בשנת 2004 למעל 20 מיליון נוסעים בשנת 2017. טרמינל 3 לא יכול להכיל את הכמות הגדולה הזו של הנוסעים, ולכן פתחו ברשות שדות התעופה מחדש את טרמינל 1 שמשמש לטיסות בינלאומיות של חברות לואו קוסט. בשנה שעברה עבר טרמינל 1 שיפוץ ונוספו בו דלפקים כדי לעמוד בעומס של תנועת הנוסעים.

 

לפני כחודשיים נחנכה בנתב"ג הזרוע הרביעית (E) שאמורה להקל גם על הפעילות בצד האווירי של השדה. הזרוע מספקת עוד עמדות למטוסים, כולל שתי עמדות שלהן שערים כפולים המיועדים להעלאה והורדה של נוסעים ממטוסים גדולים בשתי דלתות.

 

כבר השנה ברור כי מספר הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון ישבור שיאים ולפי התחזית בשנת 2019 יעברו בנתב"ג יותר מ-25 מיליון נוסעים, דבר שיעביר אותו לקטגוריית נמלי התעופה הגדולים בעולם.

 

הרחבת טרמינל 3

בנוסף, הודיעה היום רשות שדות התעופה על אישור סופי להקמת מבנה חדש בטרמינל 3 שיחל בעוד שנה. המבנה בן הארבע קומות ייבנה ליד זרוע E החדשה ויכיל עוד 89 דלפקי צ'ק אין חדשים.

הדמיה של המבנה החדש (הדמיה של המבנה החדש)
הדמיה של המבנה החדש
 

בדצמבר האחרון דיווחנו כאן על התכנון להרחבת הטרמינל לנוכח הגידול העצום שנרשם בנתב"ג לאחרונה והביקוש להוספת 7,000 "סלוטים" (תיאום חלונות טיסה). כעת, התכנון יוצא לפועל ויתחיל כאמור בעוד שנה בדיוק, כך מוסרים ברשות.

הדמיה של המבנה החדש (הדמיה של המבנה החדש)
המבנה החדש שיחובר בגשר לטרמינל 3
 

המבנה החדש, שיתפרש על 36 אלף מ"ר, יחובר לטרמינל עצמו באמצעות גשר, בכך יעזור בעומס קבלת הנוסעים, שצפוי רק לגדול בשנים הקרובות.

 

 

השתתפו בהכנת הידיעה איתי בלומנטל ושירי הדר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
האוהל החדש בטרמינל 3
צילום: דני שדה
מומלצים