שתף קטע נבחר

שלום, נסעתי - המכוניות ששיווקן הופסק השנה בישראל

אלה שהיו ולא יהיו איתנו עוד, וברבים מהמקרים לא יהיו בכלל. קבלו את רשימת המכוניות שנעלמו או נעלמות כיום מאולמות התצוגה בישראל. לחלקן בוודאי נתגעגע

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

במקביל להגעת מספר חסר תקדים של דגמים חדשים במהלך 2017, סיימו בשנה החולפת שמונה מכוניות את חייהן איתנו - ובכלל. שלא במפתיע, הן נעלמו בשקט מאולמות התצוגה ואתרי האינטרנט של היבואניות, חלקן בשל הפסקת הייצור וחלקן עקב חוסר הצלחה שיווקית. לפניכם הפרידה.

 

 

 

אודי A3 במרכב 3 דלתות

 

ממציאת קטגוריית הקומפקט-פרימיום באמצע שנות ה-90 עשתה לא פחות מהיסטוריה. אצלנו היא הפכה לדגם הפופולרי ביותר בקטגוריה, בעולם היא הייתה לאודי ראשונה שמרצדס וב.מ.וו מחליטות להעתיק. אלא שבמהלך השבועות הקרובים יימסרו יחידות אחרונות ממנה, זמן קצר לפני ששיווקה יופסק בגלל הפסקת הייצור, שנבע מרמת ביקוש נמוכה (מדי).

 

ה-A3 הנוכחית (דור שלישי) נחתה כאן בסוף 2012 ושווקה עם מנועי טורבו-בנזין, מ-1.4 ליטר 122 כ"ס ועד גרסת S3 עם 2.0 ליטר, 280 כ"ס (20 כ"ס פחות מהגרסה האירופאית) והנעה כפולה-קבועה. גרסאות הספורטבק (חמש דלתות) והסדאן ימשיכו להימכר ללא שינוי.

 

סיטרואן C3 פיקאסו

 

ה-C3 פיקאסו הוא מעין גרסת מיקרו-וואן חביבה לסופר-מיני הצרפתית, אך גם כאן הופסק הייצור בדרך להחלפה מלאה של הדגם ב-C3 איירקרוס. הפיקאסו שווק כאן מאז 2010 עם מנועי בנזין בנפח 1.4 ליטר (95 כ"ס), 1.6 ליטר (120 כ"ס) וטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (92 כ"ס או 100 כ"ס), שהגיע בעיקר לשוק המוניות. המנועים שודכו לתיבת הילוכים ידנית, רובוטית חד-מצמדית או אוטומטית בהתאם לגרסה.

 

סיטרואן C4

 

המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן סבלה בדור השני והנוכחי מנתון מכירות נמוך מאוד, אפילו בהשוואה לאחותה התאומה - פיז'ו 308. גם הורדת מחיר במסגרת מתיחת הפנים שעברה ב-2015 לא שינתה מהותית את המצב, וכעת השיווק הופסק כליל. ה-C4 שווקה בישראל עם מנועי בנזין (1.6 ליטר 120 כ"ס, 1.6 ליטר טורבו עם 156 כ"ס ו-1.2 לליטר טורבו 130 כ"ס) עם תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות ומנוע טורבו-דיזל 1.6 ליטר (115 כ"ס) עבור שוק המוניות.

 

סקודה ייטי

 

יחידות אחרונות של אחד הדגמים היותר מעניינים ומוערכים של סקודה בשנים האחרונות יימסרו ללקוחות בחודשיים הראשונים של השנה, עקב הפסקת ייצור כללית בקיץ האחרון. הייטי, שהוצג כבר ב-2009, היה חלוץ קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים והפך אהוד במיוחד עקב עיצוב ייחודי, לפחות עד מתיחת הפנים, שלא היטיבה עימו.

 

הוא שווק כאן עם מנועי טורבו בנזין מ-1.2 ליטר (105 כ"ס) והנעה קדמית ועד 2.0 ליטר טורבו-דיזל (140 כ"ס) והנעה כפולה-קבועה. למרות שסקודה מגדירה את הקארוק כמחליף, הוא גדול משמעותית ושייך לקטגוריה שמעליו, מה שמותיר חלל בהיצע הדגמים של המותג בעתיד הקרוב.

 

ניסאן אלמרה

 

אחרי כעשור של היעדרות מהשוק חזרה האלמרה לישראל ב-2015, הפעם בגרסה האמריקנית (שם היא מכונה ורסה) שמיוצרת במפעל במקסיקו. היא שווקה כאן כשייכת לקטגוריית המשפחתיות-קטנות כמו יונדאי i25 וסקודה ראפיד, עם מנוע בנזין 1.6 ליטר (109 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בשל ביקושים נמוכים הופסק שיווקה בתחילת השנה, עד להצגת דור חדש בשנה הבאה.

 

ניסאן נוט

 

המיקרוואן של ניסאן שווק בישראל בדור הנוכחי (והשני בששולת) מסוף 2014, עם ממדים גדולים יחסית מאלה של דגמי סופר-מיני מקבילים. עם מנוע בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומגדש-על שסייע להפיק 98 כ"ס ושודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. תג-מחיר גבוה יחסית הקשה עליה להצליח, והשיווק הופסק במהלך השנה.

 

מיצובישי לאנסר

 

בשנות ה-90 הייתה מיצובישי לאנסר אחת מהצלחות השוק המקומי, אך בעידן הנוכחי היא מתקשה להצליח שכן מיצובישי לא המשיכה והשקיעה בפיתוחה. הלאנסר הנוכחית משווקת כאן מאז 2007 והתקשתה להתחרות בדגמים מודרניים בקטגוריה. מסירות אחרונות של גרסת ספורטבק (חמש דלתות) התבצעו באמצע השנה. מכירות הסדאן הופסקו כבר בשנה שעברה. הלאנסר שווקה כאן עם מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר (117 כ"ס) ו-1.8 ליטר (140 כ"ס) בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

 

שברולט סוניק

 

גם שיווקה של שברולט סוניק, שהחליפה את האביאו ב-2011, הופסק באמצע השנה בשל ביקושים נמוכים. היא הוצעה כאן עם מנועי בנזין 1.4 ליטר (101 כ"ס) ו-1.6 ליטר (116 כ"ס) במרכב האצ'בק וסדאן וגם בגרסת RS עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ו-140 כ"ס. הסוניק שהגיעה אלינו מהמפעל הקוריאני של GM הציעה רשימת אבזור גבוהה ביחס למקובל אז, אבל התקשתה להתמודד מול המתחרות היפניות והאירופיות המודרניות, ועל כן הוחלט להפסיק את מכירתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים