שתף קטע נבחר

לא נשאר יציב: טויוטה ראב 4 נכשל במבחן בטיחות

רכב הפנאי היפני נכשל במבחן התחמקות ממכשול שערך לו מגזין רכב רב השפעה. היצרנית בתגובה: הרכב נבחן על ידינו באופן דומה ונמצא בטוח

טויוטה ראב4 נכשל במבחן בטיחות שערך לו מגזין הרכב השבדי Teknikens Värld. המבחן המכונה "האייל הצפוני" (Moose) מדמה מצב חירום של התחמקות ממכשול בעזרת תמרון חד, המאתגר את אחיזת הצמיגים, יעילות המתלים ומערכת בקרת היציבות.

 

 

זו כבר פעם שלישית בה היצרנית היפנית נאלצת להתמודד עם תוצאות מאכזבות במבחן הבטיחות המפורסם של המגזין - אשר גרם בעבר צרות צרורות למרצדס A קלאס הראשונה מיד לאחר שהושקה ב-1997. בפעמים הקודמות היה זה טויוטה היילקס בדור הנוכחי והקודם. אז הודיעה היצרנית היפנית כי תבצע שינויים שישפרו את התנהגות הטנדר.

 

טויוטה ראב4 מבחן יציבות (צילום: Teknikens Värld)
(צילום: Teknikens Värld)

 

אנשי המגזין בחנו שתי מכוניות ראב4 שונות בגרסה היברידית כפולת הנעה, כדי לנטרל אפשרות של תקלה נקודתית או פגם ייצור ספציפי באחת מהן. המבחן נערך כשהרכב עמוס בחמישה נוסעים וציוד במשקל מורשה מרבי ובלחץ אוויר בצמיגים בהתאם להמלצות היצרנית.


טויוטה ראב4 מבחן יציבות (צילום: Teknikens Värld)
(צילום: Teknikens Värld)

 

רף מהירות המינימום לציון "עובר" הוא 70 קמ"ש, אבל המהירות המרבית אליה הגיעו מבלי לאבד שליטה עמדה על 68 קמ"ש. גם במהירות זו הפגין הרכב התנהגות גבולית. עד כדי כך שבאחת הפעמים התרומם על צידו עם שני גלגלים באוויר. פעמים אחרות התערבה מערכת בקרת היציבות באיחור וגרמה להחלקה אל מחוץ לנתיב. לשם השוואה, ניסאן קשקאי שעבר מבחן דומה ביצע את התמרון באופן בטוח במהירות גבוהה משמעותית (84 קמ"ש). גם קיה סורנטו הגדול והכבד משמעותית קבע מהירות גבוהה יותר - 78 קמ"ש.

 

טויוטה ראב4 מבחן יציבות (צילום: Teknikens Värld)
(צילום: Teknikens Värld)

 

מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר בתגובה כי "בטיחות ובטחון לקוחותינו נמצאים בראש סדר העדיפויות של טויוטה. לשם כך, טויוטה מבצעת מבדקי בטיחות קפדניים במהלך פיתוח מוצריה ודגם הראב 4 עומד כמובן בתקנים אלה. כל המבדקים הפנימיים של טויוטה עומדים בתקנים הגלובליים להתחמקות ממכשולים. מאז 2016 עודכנו התהליכים כך שישקפו גם את הנהלים שבהם משתמש ה- Teknikens Värld - בשלב הפיתוח הראב 4 עבר בהצלחה את המבדקים הפנימיים, לרבות מבדק ה -elk של מגזין Teknikens Värld. אנו מבטיחים לכל לקוחות טויוטה שהם יכולים להיות רגועים בנוגע לבטיחות רכביהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Teknikens Värld
טויוטה ראב4 מבחן יציבות
צילום: Teknikens Värld
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים