שרון עיני, אמא לדניאל בן ה18- שמסיים בקרוב את השנה הראשונה במרכז הבינתחומי, נמצאת כבר כמה שנים בחזית המאבק ההסברתי למען ישראל.
הכל התחיל, בקיץ 2014 כשהתותחים רעמו: "שלושה נערים בני 16 נחטפו ונרצחו, טילים שוגרו מעזה לאזורים נרחבים בארץ, כולל לתל אביב בה תכננתי לבלות באותו הקיץ ואני לא ידעתי את נפשי. ידעתי כי הגיעה העת לעזוב את המשרה הבטוחה שהייתה לי באוניברסיטת קולומביה, לחבור לארגון יהודי/ישראלי ולהתחבר מחדש לקהילה הישראלית אמריקאית. תוך מספר שבועות מצאתי את עצמי אחראית על כל הפעילות הקהילתית של ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית IAC שהוקם ממש אז בניו יורק. במשך שנתיים קשרתי קשרים ופעלתי לחיזוק, פיתוח וטיפוח הקשר בין הישראלים ובין הקהילה היהודית אמריקאית בניו יורק. בסיוע שותפים נאמנים לדרך ארגנו את "שישי ישראלי" ואת פסטיבל ישראל ביום העצמאות, הובלתי תוכניות חינוכיות דוגמת קשת שהיא תנועה של משפחות צעירות סביב תרבות, השפה העברית והמורשת היהודית ונקשרתי לחברי קהילה דרך תוכנית גוונים".

1 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
להתחבר מחדש לקהילה הישראלית אמריקאית
(שרון עיני)
שרון נולדה בתל אביב ממש לפני מלחמת יום הכיפורים לזוג הורים שהוריהם היו ציונים נלהבים, אשר עלו לארץ עם הקמת המדינה מעיראק. ״כשהייתי בת שמונה, בראשית שנות ה 80, עברנו לניו יורק. לאורך שנות ילדותי דיברנו בבית בעברית, הקשבנו למוזיקה ישראלית וניסינו עד כמה שאפשר, לשמר את התרבות הייחודית לנו. התגעגעתי לסבתא ולסבא לחברים, לים ולאוכל וידעתי שברגע שאוכל, אחזור לישראל ואתגייס לצבא. כך היה, נפרדתי לשלום מהחברים ומהמשפחה ונסעתי לסיים את התיכון בישראל ולהתגייס לצבא כחיילת בודדה. אחרי הטירונות יצאתי לקורס קצינות ושובצתי כקצינה במערך מדעי ההתנהגות של צה"ל. בין היתר עסקתי בפיתוח תוכניות הדרכה לנערי רפול ושם נוכחתי לראשונה בכוח האדיר שיש לכוחה של ההסברה על האדם. לימים חזרתי לארה"ב ולמדתי לתואר השני בפסיכולוגיה ועבודה סוציאלית קלינית באוניברסיטת קולומביה. תכננתי עם תום הלימודים לחזור לישראל, כי שם הבית ושם הלב".
איך הפעילות למען ישראל קשורה לילדות החצויה בין שתי המדינות?
"גדלתי והתחנכתי בארצות הברית כישראלית יהודית אמריקאית עם כל המורכבות שבעניין. אני חולמת בשתי השפות, אני חייה את שתי התרבויות ואני מחוברת לשתי המדינות. מתוך החוויה האישית שלי קל לי להתחבר לקהילה, ולזהות את צרכיה. אני מאמינה בחוזקה של הקהילה וביכולתה להעניק לפרט תחושת שייכות. אני מאמינה באהבת לרעך כמוך ובאהבת ישראל ללא תנאי. לפני מספר ימים, עם פתיחת מבצע "שומר החומות" חבריי ואני בארגון הקהילה הישראלית אמריקאית IAC בסיוע חברי ה-IAC NY Council מתנדבים וארגונים נוספים, ארגנו מפגן תמיכה ענק בישראל מחוף לחוף. רבבות התכנסו ביום רביעי בשבוע שעבר בטימס סקוור והביעו תמיכה בלתי מתפשרת במדינת ישראל. דגלי ארצות הברית לצד דגלי ישראל, חרדים מבורו פארק לצד אנשי עסקים ממנהטן, צעירים לצד מבוגרים, עומדים יחדיו בגאווה ומפיצים מסר של אחדות ואחווה".
מאין המוטיבציה?
"אני אדם של אנשים, חיבורים וקשרים. מאמינה בכוח הגדול שיש לחברה על האדם ולקהילה על הפרט. עזרה הדדית, כבוד, הערכה לזולת, הקשבה ויכולת הכלה, סייעו ומסייעים לי לאורך השנים. השלם גדול מסך חלקיו, הוא המוטו אשר מלווה אותי לאורך השנים. חשוב לי להקיף את עצמי באנשים המוכנים לצעוד לצידי, יד ביד, בדרך לבניית קהילה חזקה, המעבירה מסר של אחדות, שיתוף, אחווה וקירוב לבבות".
איך אתם מתמודדים עם המתקפה התקשורתית על ישראל בעקבות מבצע "שומר החומות"?
"בשבוע האחרון התותחים בישראל חזרו לרעום, ישראלים רבים, ביניהם חברים ובני משפחה, מצאו את עצמם בחזית הלחימה תחת התקפה בלתי פוסקת מצד החמאס. אלפים של רקטות נחתו בתוך שטחה של המדינה וגרמו לנזקים רבים בנפש וברכוש. ביום שישי בערב התקשרתי לאחל שבת שלום וחג שמח לחברה המתגוררת בתל אביב. היא ובני משפחתה היו באותו הזמן בממ"ד, שמעתי את האזעקות, שמעתי את הבכי של בנה בן ה-8, ששוב התעורר מאמצע חלום וליבי יצא אליהם. במקביל למלחמה הזו מתנהל מאבק לא פשוט בתוך הערים המעורבות וכן ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת על דעת הקהל בארה"ב ובעולם. חברי ואני מוצאים את עצמנו לא אחת תחת מתקפה חסרת תקנה ואנו עושים לילות כימים על מנת לספר את הסיפור שלנו, את הסיפור הישראלי, ולתמוך בזכות הבסיסית של מדינת ישראל כשאר מדינות העולם להגן על עצמה ולאפשר לתושביה תחושת בטחון".
מה הצעד הבא?
"זה הזמן שלנו להתאחד כנגד טרור כאשר הוא פוגע בחפים מפשע ולקרוא למסר חד משמעי, של אחדות ושלום. ביום ראשון הקרוב נתכנס ברחבת האנדרטה לזכר הנספים במתקפת הטרור הרצחנית של ה- 11 בספטמבר ונצעד יחדיו למוזיאון השואה תחת הסיסמא מאוחדים נגד טרור. מקווה לפגוש שם כמה שיותר מבני הקהילה שיגיעו להביע הזדהות עם מדינת ישראל״.
אורלי כרמון, עו״ד, יזמית, נשיאת פורום נשות העסקים הבינלאומ ומנכ"לית אורקה, עוצמה נשית חובקת עולם, ארגון הנטוורקינג הגדול לפתוח מנהיגות, השפעה וקשרים בין נשים ישראליות מ-50 מדינות.
orly@orcawomen.com