לאלמוג-ארזי פנינית, נשואה ואם לשניים, מרצה ויזמית נדל״ן, המתגוררת במיד-טאון מנהטן כבר קרוב ל-20 שנה, יש מקצוע לא שגרתי. היא קבלנית בניין בניו יורק, מנכ״ל ובעלים של OorDesign Build המתמחה בבניה ובשיפוצים, משלב החזון ועד המפתח.
מאין התשוקה למקצוע?
"אני רואה בעבודתי בענף הבנייה שליחות כי הבתים שלנו הם לא רק מקום מגורים, הם גם הפנים שלנו, הביטוי האישי של מי שאנחנו. אני רוצה להשפיע על ענף בו לנשים אין ייצוג הולם. רק שלושה אחוז מהעוסקים בתחום בשטח הן נשים ואני מאמינה שכולנו נרוויח אם תתווסף לו אנרגיית נשית שתשלב חומר, רוח ורווח כלכלי. אני רוצה מנהיגות נשית בונה".
היא גדלה בפתח תקווה ומתארת ילדות מאושרת. "בסיום התיכון המשכתי בלימודים להנדסאות אלקטרוניקה, שירות צבאי בחיל האוויר ומשם תואר ראשון בכלכלה ושמאות מקרקעין. תרגלתי במקרו ובמיקרו כלכלה במכללה למנהל ועבדתי במשרה מלאה בתור מנהלת מכירות של חברת בניה במודיעין שהייתה בזמנו יותר חזון מאשר מעיר".

1 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(אלמוג-ארזי פנינית)

עם תום הלימודים החליטה לעבור לניו יורק, בסמוך לאסון התאומים. "הגעתי לעיר חרוכה וכואבת והרבה שנים ניסיתי להבין איך זה שהעיר הרגישה לי מיד ובאופן הזוי כמו בית, מהרגע הראשון. אני חושבת שמה שראיתי זה פוטנציאל. ומאותו רגע התחיל תהליך התפתחות מואץ. אישי ועסקי. שממשיך עד היום ואמן וימשיך כל החיים. מהרגע הראשון, מצאתי עצמי משוטטת ברחובות ניו-יורק מסתכלת לשמיים נפעמת מעוצמת הבניינים, הגובה, האדריכלות והמסה המטורפת של הברזל והבטון״.
איך פילסת את דרכך בעיר?
"עם ספר טלפונים של חברים של חברים הגעתי לראיון עבודה בחברת נדל״ן באמפייר סטייט בילדינג בקומה 34. שנייה לפני שהמנכ"ל עולה על טיסה. עשר דקות ראיון, ״האם את יודעת להעריך בניין שלם בניו-יורק?״ שאל.עניתי: ״לא! אבל, אני יכולה לדעת אם יש לו פוטנציאל ואלמד מהר גם להעריך אותו״. הוא אהב את התשובה ואמר הנה מספר הטלפון של העו"ד שלי תארגנו את הניירות ותחזרי. כך חזרתי לניו-יורק בתור עוזרת למנהל הנכסים של החברה. הייתי מאושרת. אבל, אחרי שבועיים הבנתי שהוא חושב שבאתי בתפקיד המזכירה שלו. לאחר תקופת זמן קצרה שהבהרתי לו שזה לא המצב, הכל התהפך. הוא אמנם המשיך לבקש דוחות אבל רק כדי לקבל את הקרדיט. כשהתחלתי לשלוח את הדוחות ישירות למנכ"ל הוא כעס וניסה בכל דרך אפשרית לגרום לי להתפטר. הייתי חוזרת הביתה כל יום בוכה. ובבוקר חוזרת למשרד עם חיוך רק כדי להיות יותר טובה בעבודה שלי ונחושה שהוא לא ישבור לי את החלום. זה השתלם. שלושה חודשים אח"כ קיבלתי את המשרד שלו עם החלון".
מתי הפכת לקבלנית?
"ב-2010 לאחר חופשת לידה הייתי מוכנה לחזור לנדל"ן, אבל הפעם ידעתי שאני רוצה להיות באתר בנייה ללמוד את הבנייה בשטח ולא במשרד או בסטודיו. כשיש רצון יש גם הזדמנויות. למדתי בניין בחברה מעולה. אצל אייל וטל שוסטר שנתנו לי את ההזדמנויות הראשונות בשטח בשנת 2010 ואת הידע הפרקטי".
מה מניע אותך?
"כשאני מסתכלת על העסק שלי על מה שמניע אותי ומקפיץ אותי כל בוקר מהמיטה אני משרטטת קו ישר אל הבית של הורי בפתח תקווה. אל הערכים שקיבלתי מאבי ואמי ושאותם אני דורשת מכל מי שעובד אצלי וכל מי שאני עושה איתו עסקים, ובעיקר מעצמי. אני קמה בבוקר בתחושת שליחות לבנות בית שיגן ויתן תחושה של ביטחון, שיאיר לנו את היום. אני רוצה ללמד אנשים לבנות, להשקיע ליצור מקום שיהיו גאים לומר : ״זה הבית שלי״.
מה האתגר הבא?
"אני מתכננת להמשיך ולחיות את השליחות שלי, להגדיל את העסק, להתפתח לפרויקטים גדולים יותר עם יותר לקוחות ויותר משקיעים. אני רוצה שנוכל כחברה להשפיע יותר כפי שהצלחנו ליצור בכל פרויקט ליצור את הכי טוב כל יום, קצת יותר טוב כל יום. זה מה שאני רוצה ללמד ולהעביר הלאה. אני חושבת שענף הבנייה עומד בפני פיתוחים ופריצות דרך טכנולוגיות שישנו את הדרך בה אנחנו בונים״.
מה למדת על התרבות האמריקאית?
"התרבות האמריקאית היא מאוד תבניתית ומסודרת. תהליכי העבודה וההיררכיה ברורים חובת הדיווח ובאילו נסיבות גם הם ברורים, יש תכנון לטווח ארוך ויש בקרה. עם זאת, אתגרי עידן הפוסט קורונה שכפו על ארגונים רבים גמישות לא אופיינית ויצירתיות רבה יותר הם כאן איתנו להישאר. היכולת שלנו הישראלים להסתגל למצבים ויחד עם זה להביא את הייחודיות שלנו שבעיקר אני חושבת מאופיינת בלחשוב מחוץ לקופסא ולא לקבל לא, כי זה לא מופיע בפרוטוקול כי אולי אפשר אחרת, מקנה לנו ייחודיות שהאמריקאים אוהבים ומאפשרת לנו להצליח".
שתפי אותנו בתובנות מהצלחתך
״לשכירות שבינינו- תבקשי במקום העבודה לעסוק בנוסף לתפקיד שלך במה שאת אוהבת, ותהיי מוכנה לתת מהזמן שלך ללא תוספת משכורת בהתחלה לא רק שתהיי מאושרת ותגשימי את עצמך, אלא תרוויחי הרבה יותר בטווח הארוך, מניסיון זה תמיד עבד. עבודה קשה, נחישות ואמונה בעצמך, לפי כל אלו אני חיה. להעריך את מה שיש לך ולשאוף ליותר. אנחנו חיות בתקופה שלכולנו ביחד יש הרבה יותר כח מסך החלקים של כל אחת בנפרד. לכן, אני ממליצה להקיף את עצמנו במעגל תומך שכולל משפחה, חברות, קהילות ויועצות מקצועיות שאנחנו סומכות עליהן. מאתגר בהתחלה להיות מנהלת אישה לצוות שהוא ברובו גברי ועוד יותר לנהל אתר בנייה. חובת ההוכחה היא עליך אבל אחר כך אחרי שקיבלת חותמת אחרי שהם מכירים אותך. She’s Legit"".הרבה יותר קל".
אורלי כרמון, עו״ד, יזמית, נשיאת פורום נשות העסקים הבינלאומי ומנכ"לית אורקה, עוצמה נשית חובקת עולם, ארגון הנטוורקינג הגדול לפתוח מנהיגות, השפעה וקשרים בין נשים ישראליות מ-50 מדינות.

orly@orcawomen.com