לפני מספר שבועות הלך לעולמו אדיד בן יוסף ז״ל, פילנתרופ, יזם וציוני בכל רמ״ח איבריו, והמנהיגים המקומיים המוכרים, האהובים ומעוררי ההשראה בקהילה היהודית של לונג איילנד.
אדיד, בן 91 במותו, נולד בעיראק שם סיים לימודי הנדסה בהצטיינות. בשנת 1951, לאחר קום המדינה, עלה לישראל והתגורר במעברה, בה פגש את לידיה, מי שתהפוך לרעייתוואם ילדיו. בשנת 1977 עברה המשפחה לקווינס וזמן קצר לאחר מכן עברה לביתם הנוכחי בגרייט נק, לונג איילנד.

2 צפייה בגלריה
sfnsfn
sfnsfn
יהי זכרו ברוך
(אדיד בן יוסף)

בן יוסף הפך במהרה ליזם וקבלן נדל״ן מצליח ששמו הולך לפניו. במקביל החל לתרום לארגונים רבים, ביניהם ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF), בי״ח ברזילי, ידידי מגן דוד אדום ועוד, והיה גם ממקימי המרכז היהודי של יהדות עיראק בגרייט נק.
״אדיד תרם במשך שנים רבות לחיילי צה״ל ושימש כיו״ר ומייסד סניף לונג איילנד של ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF), והייתה לנו הזכות לפעול ולצמוח תחת הנהגתו של אדיד״, מסרה פנינית קול, מנהלת סניף לונג איילנד של ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF). ״הוא לימד אותנו לזכור תמיד את האחריות שמוטלת על כתפינו לעזור לזולת, לתמוך במדינת ישראל ולהעביר את זה גם לדורות הבאים, והוא נתן עדיפות מיוחדת לסיוע לחיילי צה״ל הגיבורים. התשוקה והמחויבות שלו הניעו רבים נוספים ללכת בדרכו. הוא היה מנהיג אמיתי עבורנו ב- FIDF, ואלוף של ממש לחיילי צה״ל״.
אל״מ (מילואים) אבי דהן, רמ״ח הכושר הקרבי בצה״ל,נפרד מהתומך הנלהב: ״אדיד היה איש ענק ותרם ללוחמי צה״ל בצניעות וענווה. אומרים שמפקד בעל מנהיגות חזקה נמדד בחותם אותו השאיר בכל יחידה עליה פיקד. ובכן, אדיד השאיר חותם ערכי-מקצועי-מנהיגותי בחייו. אין בפי מילים להודות לו ולמשפחתו בשם אלפי החיילים אשר זכו לרווחה, הצלחה ועתיד טוב בזכות פעולותיו שלו ושל משפחתו לצידו. שערי גן-עדן בוודאי פתוחים בפניו ויספרו זאת״.

2 צפייה בגלריה
sfnsfn
sfnsfn
אדיד בן יוסף ורעייתו
(תומך נלהב של ארגון ידידי צה"ל)

בדברי ההספד שנשא בנו, רני בן יוסף, אמר: ״אבי היה עמוד תווך של ממש, לא רק למשפחתנו אלא לקהילה היהודית כולה. הצוואה שלו הם אשתו ילדיו נכדים ילדים נכדים ילדים והקהילה והערכים שהוא הוריש להם. הוא היה המנטור שלי, המגן שלי, ההשראה שלי ובעיקר הוא היה אבא שלי״.
אדיד בן יוסף ז״ל נפטר כשהוא עטוף בבני משפחתו, הרעיה לידיה, ילדיו, רונית, רני, רוית ורונן ונכדיו. הוא נטמן בבית העלמין קרית שאול בישראל. יהיה זכרו ברוך!