כבר שלוש עשרה שנים שלימור ליהי דבי, 45, לימור עוסקת בתחום ההתפתחות האישית. היא מנטורית לשינוי חיים תודעתי, מאסטר NLP, ומשלבת שיטות שונות לעבודה עם תת המודע והתפתחות רוחנית ביניהן תטא הילינג, אימון אישי נומרולוגיה קבלית ומנחת קבוצות.
כיום עומדת דבי בראש סניף ארה״ב וקנדה של מכללת יוזמות, המכללה הגדולה בישראל למקצועות האימון.
היום היא מתגוררת עם בתה בת ה 16 באוונטורה פלורידה, אבל לא שוכחת את נופי ילדותה: "נולדתי וגדלתי בטירת הכרמל, השנייה מבין 4 אחים. למדתי במסלול מנהל וכלכלה עשיתי את המסלול הרגיל״, היא מסבירה, ״בגרות, צבא, עבודה מועדפת באילת שארכה כמעט 3 שנים תוך כדי התפתחות שלי בתחום המלונאות ואז, שניה לפניי שהתחלתי ללמוד משפטים, החלטנו מספר חברים על טיול אחרי צבא למיאמי. התאהבתי בארה"ב״, היא מודה, ״ונישארתי בה כעשור״. כמה שנים מאוחר יותר היא שבה לפלורידה, הפעם עם בתה.


1 צפייה בגלריה
dfg
dfg
(לימור ליהי דבי)


איך הגעת לתחום האימון?

"אני תמיד אומרת בחיוך שהייתי סוג של מאמנת עוד לפני שידעתי שאני מאמנת, הרבה לפני שעשיתי הסבה מקצועית. כ-20 שנה עסקתי בתחום היופי והקוסמטיקה. שם, כשאנשים מניחים את ראשם במיטת הקוסמטיקאית הם בעצם מניחים את ראשם ״על ספת הפסיכולוג״ שם יוצאים כל הסודות, כל הרגשות. כקוסמטיקאית למדתי להקשיב והרבה, ובעת הצורך גם לתת את דעתי. לעולם ההתפתחות האישית הגעתי לפני 13 שנים מתוך משבר אישי שחוויתי שבו בעצם רציתי להבין בעיקר ׳למה׳? למה אני פועלת בצורה שאני פועלת. הדבר הראשון שעשיתי היה להתחיל תהליך עם מאמנת אישית. בהמשך התחלתי לקרוא ספרים בנושא, לשמוע הרצאות והשתתפתי בקורסים וסדנאות. לאט לאט הבנתי שזה הייעוד שלי, זה מה שבאתי לעשות בעולם, להראות לאחרים שיש דרך אחרת, טובה יותר דרכה אפשר להסתכל על החיים".

מתי זו הפכה להיות שליחות במשרה מלאה?

"עד לפני שנתיים אימנתי באופן חלקי, אבל לפני שנתיים החלטתי שזה הדבר שאני רוצה לעשות באופן מלא ופתחתי את העסק שלי. כיום אני מאמנת גם באופן פרטני וגם מנחה קבוצות ומעבירה קורסים וסדנאות וממש עכשיו התחלתי בשיתוף פעולה להיות נציגת ארה"ב וקנדה של מכללת יוזמות ושם אני מלווה את המתאמנים בכל צעד מרגע פנייתם למערכת, בין היתר בהתפתחות האישית שלהם ובלמידה שלהם".
דבי מספרת שהיא מאמנת לשינוי תודעה. ״את הכלים שלי רכשתי מעולמות שונים, ביניהם אימון אישי, NLP, נומרולוגיה קבלית, שיטת המראות, תטא הילינג ועוד. אני משלבת את כל הכלים, אך בעיקר עובדת בשילוב של עבודה עם תת מודע ועבודת מראות. תת המודע שלנו״, היא מסבירה, ״הוא בעצם בין 95%- 97% מהמוח שלנו, שולט בכל הפעולות, ההחלטות שאנו מקבלים וההתנהלות. לרוב, בערך 95% מהדפוסים שלנו, הרגשות, הערכים, האמונות שלנו נטמעו בין הגילאים 0-10 ואת רובם אנחנו לא זוכרים, לרובם אנחנו לא מודעים אבל הם שולטים בהתנהלות שלנו, בתגובות שלנו ובחווית החיים שלנו. לכן, עבודה עם תת המודע היא מבחינתי קסם וחובה לכל אדם. דרך העבודה עם תת המודע אנחנו מגיעים לשורש שבו נוצר מה שאינו משרת אותנו ועושים שם שינוי על מנת לחוות חווית חיים טובה יותר. זה כזה אושר גדול לראות איך נופל למישהו האסימון כשהוא מגלה את הסיפור שהוא סחב על הגב מגיל קטן ופתאום, כשהוא מודע לסיפור הוא מבין שהוא יכול להשתחרר ממנו".

ומה זו עבודת מראות?
"כלי מעולם הקבלה שמסביר שכל העולם החיצוני שלנו הוא השתקפות של העולם הפנימי שלנו. כולנו גדלנו בסגנון ה״זה לא אני, זה הוא״ האשמה, מישהו עשה לי משהו, אני ככה בגללו, בגללה וכו׳. שיטת המראות עובדת על להראות לי מה קיים בי דרך האחר. אם אני מרגישה שמתחשבנים איתי על כסף, למשל, זה לא בהכרח אומר שגם אני מתחשבנת על כסף, אלא, אומר שיכול להיות שאני מתחשבנת אולי על ידע, אולי על תשומת לב, אולי רק עם אמא שלי או עם בן הזוג. דרך שיטת המראות אני עושה ניקוי", היא ממשיכה, ״זה אף פעם לא האירוע בחיינו שגורם לנו לכאב או עצב, כי אם המשמעות שאנחנו נותנים לאירוע. לכן, אם משנים את המשמעות והפרשנות אזי גם הרגש משתנה. אם בן או בת הזוג, למשל, עשו משהו שמכעיס אותנו, יש לשים לב לפרשנות שנותנים לזה (הם לא מכבדים/ אוהבים/חושבים עליי וכו׳). אם תשנו את המשמעות שהם עשו כך בשל שכחה ובתום לב גם ההרגשה תשתנה לטובה".

את כבר המון שנים בארה"ב, מה למדת על התרבות האמריקאית?

"התרבות האמריקאית מאוד פתוחה, מקבלת, מאפשרת לעומת התרבות הישראלית שאני חוויתי, ובה יש ביקורת, שיפוטיות, חשדנות וחוסר פרגון. בארה"ב כל אחד יכול להיות מה שבא לו, כמה שבא לו, בלי לעמוד בסטנדרטים מסוימים, למדתי לאהוב ולקבל את כל החלקים שבי".

היו אתגרים בדרך?

"המעבר שלי לארה״ב היה כולו מסע רוחני ומיוחד עם לא מעט אתגרים בתוכו. גרתי כאן כמעט כעשור אחרי הצבא וחזרתי לישראל עם תינוקת בת חצי שנה אחרי שעניין התושבות שלנו עלה על שרטון. כשהגענו לישראל גם הזוגיות עלתה על שרטון ומצאתי את עצמי גרושה, אמא לתינוקת מהממת, מתחילה את דרכי בארץ שאולצתי לחזור אליה ובמשך 7 שנים אני מנסה למצוא את דרכי בישראל, בזמן שאני חולמת על מיאמי בלילות. יום אחד ב- 20 בפברואר 2012, התעוררתי עם קריאה פנימית חזקה ולא מוסברת לשוב לארה"ב. עם הקריאה הזאת יצאתי לדרך כנגד כל הסיכויים, בלי שום תוכנית, בלי הרבה כסף, בלי ידיעה האם הגרוש מסכים שאקח את ביתנו המשותפת מעבר לים. עם השגחה עליונה מאוד חזקה, מצאתי את עצמי, מספר חודשים לאחר מכן על מטוס יחד עם הבת שלי, ובדיוק שנתיים לאחר מכן ב-20 בפברואר 2014 מקבלת את הגרין קארד".

מה היית מייעצת למי שרוצה להצליח בארה"ב?

"לעשות תוכנית, להיות סבלניים (גם אדיסון שרף 10,000 נורות עד שהצליח) להיות באמונה שהכל מדויק. וכמובן, הייתי מציעה לקחת ליווי של איש מקצוע כי לעבור מסע לבד זה אפשרי רק כמה זמן זה יקח לא ידוע, ואיך נגיע אם נגיע, לעומת לעבור מסע עם כלים מקצועיים, עם אדם שמלווה אותך בדרך... ".
אורלי כרמון, עו״ד, יזמית, נשיאת פורום נשות העסקים הבינלאומי ומנכ"לית אורקה, עוצמה נשית חובקת עולם, ארגון הנטוורקינג הגדול לפתוח מנהיגות, השפעה וקשרים בין נשים ישראליות מ-50 מדינות.
orly@orcawomen.com