אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

חדשות מפתיעות

ויטמינים. אז עדיף בלי? צילום: ויז'ואל/פוטוס
ויטמינים. אז עדיף בלי? צילום: ויז'ואל/פוטוס
 


 
 
 
 
החוקרים הדנים מצאו כי תחליפי ויטמין A מגבירים את סיכון התמותה המוקדמת באנשים בריאים ב-16 אחוז. נטילת ביטא קרוטן הגבירה את סיכון התמותה ב-7 אחוז, בעוד שתחליפי ויטמין E הגבירו את הסיכון למוות מוקדם בשיעור של 4 אחוז"
 
 
 
 
 
 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

מחקר ענק קובע: ויטמינים "עלולים לקצר חיים"

נטלתם ויטמינים היום? אולי מוטב היה שלא. מחקר ענק שכלל סיכום של 67 מחקרים מצא כי ויטמינים ונוגדי חימצון שאנו משתמשים בהם על בסיס קבוע, לא רק שאינם מאריכים חיים, חלקם אף מגבירים את סיכון התמותה המוקדמת בקרב אנשים בריאים. מומחה ישראלי: עדיף פירות וירקות על ויטמינים

ד"ר איתי גל
פורסם: 16.04.08, 14:10

אמרו לכם שנוגדי חימצון בריאים? מחקר חדש מצא שאין כל הוכחה לכך שתחליפי תזונה מאריכים חיים. אבל זה לא הסוף: מחברי המחקר מצאו כי חלק מתחליפי התזונה גם מגבירים את סיכון התמותה.

 

 

המחקר החדש מסוג "מטא-אנליזה" אותו ערכו חוקרי אוניברסיטת קופנהגן כלל סיכום של 67 מחקרים בו השתתפו מעל ל-230 אלף איש. שמצאו כי כאמור

מילון
הכל על ויטמינים ותוספים / איתי גל
יצרניות הוויטמינים והמינרלים משקיעות מיליונים בפרסומות שמבטיחות חיים טובים יותר, אך תרומתם האמיתית של תוספי התזונה נותרה בגדר תעלומה. יותר מכך, במקרים מסוימים הם עלולים לגרום לתופעות לוואי מסוכנות, חלקן בלתי הפיכות. רגע לפני הקפיצה לבית הטבע הקרוב – כל ההבטחות וכל הסכנות שבתוספי התזונה
לכתבה המלאה

אנטי-אוקסידנטים (נוגדי חימצון) לא רק שאינם מאריכים חיים, חלקם – כולל ויטמין A, ויטמין E וביטא קרוטן עלולים להגביר את הסיכון לתמותה מוקדמת.

 

בדו"ח נכללו מחקרים שכללו מבוגרים בריאים או כאלה שסבלו מבעיות בריאות. החוקרים לא כללו במחקר ילדים, נשים בהריון, כאלה הסובלים מחסרים תזונתיים או מחקרים שהעריכו תחליפי תזונה כטיפול מחלות ספציפיות כמו סרטן.

 

החוקרים הדנים מצאו כי תחליפי ויטמין A מגבירים את סיכון התמותה המוקדמת בקרב אנשים בריאים ב-16 אחוז. נטילת ביטא קרוטן הגבירה את סיכון התמותה ב-7 אחוז, בעוד שתחליפי ויטמין E הגבירו את הסיכון למוות מוקדם בשיעור של 4 אחוז.

 

"ההשפעות המזיקות של תחליפי התזונה אינן קשורות רק לויטמין A", אמר אחד ממחברי הדו"ח ד"ר כריסטיאן גלוד, "הניתוח שלנו מראה כי ביטא קרוטן וגם ויטמין E עלולים להגביר את סיכון התמותה בהשוואה לתרופות פלצבו (תרופות ללא חומר פעיל). הממצאים דורשים התייחסות ממשלתית".

 

מומחה ישראלי: עדיף פירות מתוספים

"ידוע כבר כמה שנים שקיים פער בין המחקרים שנעשו על תוספים, לבין צריכת מזון שמכיל ויטמינים", אומר ד"ר עופר כספי, מומחה לרפואה פנימית ורפואה משלימה מביה"ח בילינסון, "הפער הזה נעוץ בעובדה שכשאוכלים ירקות ופירות, יש פיטוכימיקלים נוספים המסייעים להטמעה נכונה בגוף, בעוד שכשלוקחים נוגדי חימצון סינתטיים, לוקחים מרכיבים מבודדים. כבר לפני 20 שנים הוכח שביטא קרוטן מגביר את הסיכון לסרטן הריאה אצל מעשנים. מחקר רחב אחר הראה שצריכה מוגברת של ויטמינים לא שלא מונעת מחלה, אלא סטטיסטית יכולה להגדיל את התמותה".

 

"ההמלצות של האגודה למלחמה בסרטן הישראלית והאמריקנית היא להסתמך על פירות וירקות ולא על תוספים. ההמלצות היומיות נועדו כדי למנוע חסר, ולא על מנת לקדם בריאות. יש דיווחים שונים לגבי כמה באמת ויטמינים אנחנו צריכים לצרוך ביום. כנראה שכמות גבוהה מידי של ויטמינים מופרשים דרך הכליה ואינם משפיעים, ואף יכולים לגרום לתופעות לוואי. ההמלצות היום כדי לשמור על בריאות, הן שכדאי להיעזר בירקות ופירות מצבעים שונים מידי יום. נמצא שבין 5 ל-8 מנות של ירקות ופירות ויום, היא הכמות הנכונה של צריכת אנטי אוקסידנטים במזון".

 

נוגדי חימצון: איך הם משפיעים עלינו

נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) ידועים כמגנים על תאי הגוף מתקיפת מולקולות המכונות רדיקלים חופשיים. נוגדי החימצון ובהם הוויטמינים A, E, C נלחמים כנגד רדיקלים חופשיים, חומרים המשנים את מבנה החומר התורשתי די-אנ-איי. השינוי הזה גורם לנזק משמעותי שמוביל בסופו של דבר לפגיעה בתאים ולמחלות. זה קורה בעיקר בזמן מחלה, עישון וכתוצאה מחלק מתהליכי ההזדקנות.

 

אחד מנוגדי החימצון הוא ויטמין E. הוא מעורב בייצור תאי דם אדומים, ביצירת אנרגיה לתפקוד הלב והשרירים, ומייצב את קרום התא על ידי מניעת חימצונו.
ויטמין E נמצא ברמות מספיקות בשמנים צמחיים, ביצים, חמאה ודגנים מלאים. בשל העובדה שהוויטמין נמצא בסוגי מזון רבים כל כך, חסר בויטמין E הוא נדיר ולכן קיימת מחלוקת האם יש צורך בנטילתו.

 

אלא שעל פי עדויות מחקריות חדשות, נראה כי מינון גבוה של ויטמין E גורם לוויטמין לשנות את עורו להפוך לפרו-אוקסידנט, דהיינו – מסייע לרדיקלים החופשיים לתקוף ולגרום לנזק בתאי הגוף. מחקר שפורסם בחודש שעבר וכלל 77 אלף איש הראה כי הויטמין מגביר את הסיכון ללקות בסרטן הריאות.

 

מחקר נוסף שפורסם אשתקד כבר הראה כי לא נתגלתה כל השפעה משמעותית על שיעור התמותה בקרב אלה שהשתמשו בוויטמינים נוגדי חימצון. כאשר התמקדו החוקרים בתוצאות מחקרים אמינים יותר, הם אף מצאו סיכון גבוה למוות בקרב נוטלי הוויטמינים.

 


תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as27-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©