אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

ויטמין לסל וחסל

ויטמינים. לא ממש הועילו צילום: ויז'ואל/פוטוס
ויטמינים. לא ממש הועילו צילום: ויז'ואל/פוטוס
 


 
 
 
 
המחקר שנמשך שמונה שנים גילה כי מספר הנשים שלקו במחלות סרטן לב וכלי דם היה דומה הן בקרב אלה שנטלו מולטיוויטמינים והן מבין אלה שלא נטלו"
 
 
 
 
 
העדיפו ויטמינים ומינרלים מהמזון'' אמרה ראש צוות החוקרים, מריאן נוהאוזר מהמרכז לחקר הסרטן בסיאטיל, ''ויטמינים ממזון טרי טובים יותר מתחליפי תזונה ולכן כדאי לשלב בתפריט היומי מגוון של פירות, ירקות ודגנים מלאים"
 
 
 
 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

מחקר ענק: ויטמינים לא מונעים סרטן ומחלות לב

נוטלים ויטמינים מדי יום כדי לחזק את הגוף ולמנוע מחלות? אפשר לוותר. מחקר שעקב אחרי כ-160 אלף נשים במשך שמונה שנים מצא כי מולטיוויטמינים לא מנעו סרטן, התקפי לב או שבץ מוחי. מחקרים אחרים הוכיחו: ויטמינים עלולים להיות מסוכנים. החוקרים: ירקות פירות ודגנים מלאים עדיפים

ד"ר איתי גל
פורסם: 12.02.09, 00:02

הפרסומות מציפות אותנו בשלל הבטחות על נפלאות הוויטמינים אבל יותר ויותר מחקרים מוכיחים - הם לא עוזרים במאומה. מחקר חדש שמתפרסם עתה עקב אחר למעלה מ-160 אלף נשים במשך שמונה שנים. המסקנות - מולטיוויטמינים לא הצליחו להגן על הנשים מפני כל מחלות הסרטן לסוגיו השונים, התקפי לב או שבץ מוחי.

  

המחקר החדש שפורסם בגליון החדש של כתב העת Archives of Internal Medicine כלל 161,808 נשים מגיל המעבר ומעלה. כ-42 אחוז מהנשים בגילאי 50 ומעלה שהשתתפו במחקר דיווחו על שימוש קבוע במולטיווימינים.

 

  • ויטמינים דווקא מגבירים הסיכון לסרטן הערמונית
  • מיתוס נשבר: ויטמין C אינו מונע הצטננות
  • זהירות: מינון גבוה של ויטמין E מגביר הסיכון לסרטן
  • אחת ולתמיד: האם אנחנו באמת זקוקים לוויטמינים?
  • מה קורה לגוף כשלוקחים יותר מדי ויטמינים?
  • נוגדי החמצון שאתם קונים: עבודה בעיניים?

     

    המחקר שנמשך כשמונה שנים גילה כי מספר הנשים שלקו במחלות סרטן לב וכלי דם היה דומה הן בקרב אלה שנטלו מולטיוויטמינים והן מבין אלה שלא נטלו: 9,619 מהנשים שנבדקו לקו בסרטני השד, ריאות, שחלות, מעי גס וקיבה. 8,751 נשים לקו בהתקף לב או שבץ מוחי. 9,865 נשים מתו במהלך תקופת המחקר.

     

    עיבוד הנתונים גילה כי מוצא, משקל, שימוש באלכוהול או עישון לא השפיעו על התוצאות. לדברי החוקרים, מהמחקר עולה כי נטילת כדורי מולטיוויטמינים אינם מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות הסרטן השונות או במחלות לב וכלי דם.

     

    ויטמינים: לעיתים גם מזיקים

    על פי נתוני משרד הבריאות כחמישית מהישראלים נוטלים תוספי תזונה. בקרב נשים שיעור הנוטלות תוספי תזונה גבוה פי 2.5 מאשר בקרב גברים. בשנים האחרונות נצפית מגמת עלייה בשימוש בתוספים עם הגיל: בקרב גילאי 25-35 דיווחו 17% מהנשאלים על צריכת תוספי תזונה, בעוד שבקרב בני 55-64 דיווחו יותר מ-30% על שימוש בתוספים.

     

    ויטמינים לא רק שאינם מגנים על הגוף ממחלות, כפי שהוכח במחקר זה, אלא אף עלולים להזיק. רק מעטים יודעים שמאחורי הוויטמינים, המינרלים ושאר התרכובות הקורצות מעל המדפים בבתי הטבע ובפארמים מסתתרות גם סכנות

    בריאותיות, חלקן קשות ובלתי הפיכות. אחד הגורמים לכך הוא חוסר הבקרה על יצרניות של תוספי תזונה בעולם. ההגדרה של תוספי תזונה לא מחייבת את היצרניות להציג ממצאים מדעיים בדוקים. התוצאה: מקרים רבים של תופעות לוואי, הרעלות ותגובות בין תרופתיות שלהן עדים הרופאים יום יום.

     

    מחקר רחב היקף שפורסם אשתקד ושכלל 77 אלף איש גילה כי ויטמין E מגביר את הסיכון ללקות בסרטן הריאות. מחקרים קודמים כבר מצאו קשר בין הוויטמין הזה לסרטן: שיעור התמותה אצל אלה שנטלו כמויות גדולות של הוויטמין היה גבוה בחמישה אחוזים משל אלה שנטלו מינונים רגילים של הוויטמין.

     

    לסיכום, ממליצים האנשים שעומדים מאחורי המחקר הנוכחי לחזור אל הטבע: "העדיפו ויטמינים ומינרלים מהמזון" אמרה ראש צוות החוקרים, מריאן נוהאוזר מהמרכז לחקר הסרטן בסיאטיל, "ויטמינים ממזון טרי טובים יותר מתחליפי תזונה ולכן כדאי לשלב בתפריט היומי מגוון של פירות, ירקות ודגנים מלאים".


  •  


    תגיות: ויטמינים | לב | ויטמין | סרטן | איתי גל | מחקר

     

    תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

     
     


     
    חדשות
    דעות
    ספורט
    כלכלה
    צרכנות
    תרבות ובידור
    מחשבים
    בריאות
    ירוק
    יהדות
    תיירות
    רכב
    אוכל
    יחסים
    רכילות
    וידאו
    הוט
    רשת
    כלכליסט
    משחקים
    מקומי
    קהילות
    אינדקס
    לאישה
    לימודים
    דרושים
    ynet-shops
    ynettours
    winwin
    בעלי מקצוע
    ביגדיל
     

    אודות ועזרה
    כתבו אלינו
    עזרה
    מדיניות פרטיות
    תנאי שימוש
    מפת האתר
    ארכיון
    לאתר הסלולרי
     
    אודות האתר
    RSS
    הפוך לדף הבית
    ynet בסלולר
    ניוזלטרים
    פרסמו אצלנו
    ערוצי תוכן
    חדשות
    כלכלה
    ספורט
    תרבות
    בריאות
    מחשבים
    נופש
    Xnet
    יהדות
    דעות
    צרכנות
    תיירות
    אוכל
    רכב
    בעלי חיים
    קטלוג אופנה
    יחסים
    קהילות
    אנציקלופדיה
    Israel News
    ירוק
    לאשה
    דילים
    כולסטרול
    כלכליסט
    בלייזר
    Go
    מנטה
    משחקים
    mynet
    זולי הקיפוד
    מוסכים
    כלים ושירותים
    קניות
    מניות
    דרושים
    מחירון רכב
    דירות להשכרה
    קופונים
    מחירון דירות
    רכב חדש
    דירות למכירה
    לוח רכב
    יד שניה
    בעלי מקצוע
    מפות
    עברית.evrit
    מחירון שיפוצים
    דירות חדשות

    בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
    as24-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©