לאחר הפסקה של שנה עקב מגיפת הקורונה, חזר השנה – 2021 הכנס השנתי ה-7 של ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית IAC.
כ-3,000 בני אדם הגיעו לכנס הגדול ביותר של ארגון יהודי כלשהו בשנת 2021, שהתקיים במלון דיפלומט ביץ', בהוליווד, פלורידה, בין התאריכים 9-11 בדצמבר תחת הכותרת "כולנו ביחד". היה זה כנס מוצלח, כולנו הרגשנו שמשהו גדול קורה כאן, משהו שסוחף את כולם.‬
על הקהל המגוון נמנו פעילים עולמיים, יזמים, עשרות מנהיגים ישראלים ואמריקאים, מובילי דעת קהל, אנשי עסקים מישראל וארצות הברית, יזמים, דיפלומטים, פעילים חברתיים, אושיות תרבות, פוליטיקאים מנהיגים מתחומי העסקים, החינוך, הפילנתרופיה, הטכנולוגיה, החדשנות והפוליטיקה היו בין המשתתפים. משפיענים מתחומי התקשורת, ביניהם: מירי מיכאלי, אלון בן דוד, יונה לייבזון יואב לימור, אייל קיציס, מדליסטית הזהב האולימפית לינוי אשרם, וגם המנטליס הצעיר, נבו אבוטבול, טל ברודי, נעם חורב, המאמנת האולימפית, איילת זוסמן, ועוד.
הנואם המרכזי בכנס היה שר הביטחון, בני גנץ, שהתמקד בנאומו, בנושא התמיכה בישראל ובאנטישמיות הגואה בארה״ב.
בין הדוברים הנוספים: שוהם ניקולט, מירי אדלסון, נתי סיידוף, שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, קונסול ישראל בניו-יורק, אסף זמיר, ראש עיריית ירושלים, ח"כ ניר ברקת, ועוד. כל הדוברים העלו על נס את תרומתו של היוזם והתורם לייסוד האירגון, הפילנתרופ שלדון אדלסון ז"ל, שרוחו ריחפה מעל במהלך כל ימי הכנס.
לצד התכנים במליאה, ההופעות, והחוויות הישראליות המגוונות, התקיימו פאנלים רבים ודיאלוגים מעוררי השראה ומעוררי מחשבה, בנושאים שונים בהם: אכיפת חוקי ה-BDS בארה״ב, תכנים אנטי-ישראליים במערכת החינוך האמריקאית, אחדות העם היהודי ומדינת ישראל, איום הגרעין האיראני, חדשנות ויזמות טכנולוגית, כלכלה, רפואה ועוד.
הכנס כלל פאנל מיוחד בשם "אולפן שישי", בהנחיית יונה לייבזון ובהשתתפות בועז ביסמוט, עמית סגל, טל שניידר, ואלון בן דוד. פאנל הפרשנים של חדשות הערוצים השונים שמשך את מירב תשומת הלב.
תכני המליאות הוקרנו גם על מסכי ענק בשטחים הפתוחים של המלון, וכל הארוחות, כולל ארוחת ״שישי ישראלי״ המסורתית נערכה תחת כיפת השמיים.
בחלק האמנותי הופיעו רמי קליינשטיין, עידן רייכל, נועם חורב ואמן החושים הצעיר נבו אבוטבול בן ה-17. חיי לילה תוססים, תחת הסלוגן: "מדברים ביום, חוגגים בלילה", במסיבות הגדולות מאז הקורונה.
ניר לרמן , מנכ״ל הארגון בפלורידה, שעמד בראש הצוות שעמל ודאג יחד עם יד ימינו, שלי בניזרי, שפעלו רבות להצלחת הכנס אמר: ״אני מברך את באי הכנס ומעורבותם. נציגות מכובדת של כ- 1000 מחברי הקהילה הישראלית, היהודית אמריקאית, והדור הצעיר, בכך אנחנו מגשימים את יעדינו״. גם השנה בלטה בנוכחותה הצבעונית, הפילנתרופית, ציפי (פיי) הולנד, שהודתה לכל העושים במלאכת הקודש לשמר את המסורת והערכים למען הדורות הבאים.
ה- IAC ממצב את עצמו בשנים האחרונות כארגון מוביל בקהילה הישראלית בארצות הברית, והכנס השבוע היה תצוגת תכלית מרשימה של הערכים עליהם בנויה הקהילה הישראלית בפלורידה והצהרת כוונות של הארגון להמשיך, לגדול ולהשתפר.


2 צפייה בגלריה
dfbdfbdfb
dfbdfbdfb
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן
(באדיבות ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית AC)

שנתיים וחודשיים חלפו מאז הופעתו של אדיר מילר, במיאמי. הופעה אחרונה בטרם נכנסה לחיינו מגפת הקורונה והשביתה כליל את מופעי הבידור. האמרגן פואד עובדיה, הביא את הזמר איתי לוי, לסיבוב הופעות בארצות הברית, אותו הוא פתח במיאמי. 900 שוחרי הזמר הים תיכוני, הגיעו ביום שני בערב ונהנו ממופע של איתי ולהקתו שנמשך כשעתיים. הזמר האנרגטי והחייכן פלירטט עם הקהל, שהחזיר לו אהבה וחום. כבר בשיר השלישי החלו הצעירים שבין הקהל לנהור אל קידמת הבמה, לפזז ולשיר עם הזמר. איתי עטף עצמו בדגל ישראל לקול תשואות הקהל ובהמשך העניק המסעדן ליאור חזן, ציור קנבס ענק פורטרט של הרבי מלובביץ, אותו צייר האמן הישראלי המוכר והידוע, דורון ויינר, שעבר להתגורר במיאמי. לשיר הסיום הזמין איתי אל הבמה את הזמר הצעיר בנימין אלבז, בנו של הזמר הבינלאומי גד אלבז, ונכדו של הזמר הידוע בני אלבז, והשניים שרו יחד דואט, את השיר 'שמע ישראל', בהרבה רגש, וזכו לתשואות רמות. ביום חמישי יופיע איתי בלוס אנג׳לס, וביום ראשון בניו יורק.

2 צפייה בגלריה
dfbdfbdfb
dfbdfbdfb
(הזמר איתי לוי בהופעתו במיאמי)
מסעדת 'מוצרט' בסאני אייל'ז, הייתה המסעדה הישראלית/ האמריקאית החלוצה, שנתנה את הטון בתחום הקולינרי במתכונת 'גלאט כושר'. בתקופה האחרונה עשה הבעלים איציק קאשני, מהפכה בתפריט, בניצוחו של השף/מסעדן הותיק, אסי דוד. כיאה למסעדה המובילה בתחומה, היא שומרת על המוטיב "מוצרט", מאז ומעולם ןלתמיד! לאחרונה, נוספו רכיבים ומנות ייחודיות, מנות מפתיעות, שילובים מעניינים, בייגל ירושלמי מקורי, מוצרים ללא גלוטן, מוצרים איטלקיים - כשר למהדרין. כמו קונצרט מושלם של המלחין מוצרט, כל מנה מזכירה סימפוניה, סונטה, וקונצ'רטו, תאווה לחך ולעין. לא בכדי המסעדות הסמוכות גם החלבית וגם הבשרית, הומות אדם במשך כל היום. ביום שני, שעה קלה לאחר תום הופעתו של הזמר איתי לוי במיאמי, הגיעו רבים למסעדה לארוחת חצות והמשיכו את חגיגת הזמר לחגיגה קולינרית. http://mozartcafe.getsauce.com/

חברים, קולגות, אנשי עסקים, ופעילים קהילתיים, התפנו לשעה קלה מכנס ה-IAC, כדי להשתתף בארוחת צהריים שערך איש העסקים – הפילנתרופ, חיים יחזקאל, במסעדת 'פורטו ויטה'. דוד בן בסט, החבר באגודת הידידים של בית החולים 'מאיר' בכפר סבא, הציע לחברו, חיים יחזקאל, להקים גינת ירק עם פינות ישיבה, עצים ומדשאות, שישמשו את משפחות המטופלים והחולים במרכז הרפואי. הפרויקט יהיה בעלות של 300 אלף דולר. הגינה תיקרא על שמו של דוד יחזקאל ז"ל בנו של חיים, שנפטר בנסיבות טראגיות. אחרי שהאורחים סעדו את ליבם, הם שמעו את ראש עיריית ירושלים לשעבר, חבר הכנסת, ניר ברקת, שדיבר על שינוי השלטון במדינה, על האיום האיראני, על תקופת כהונתו כראש העיר, על הפתרונות לבעיות עם האוכלוסיה הפלסטינית, ועל תוכניותיו לעתיד כמתמודד לראשות הממשלה. את האירוע אירגנה אשר אשת יחסי הציבור, ברוריה אנג'ל.

ערב הגאלה השני של חוג ידידי "איחוד הצלה" יערך ב-19 בדצמבר במיאמי. את הערב מארגנת תהילה (פאליק), הפועלת רבות למען ארגונים ציוניים. אלי ביר, היוזם ומייסד הארגון, חלה לפני שנה וחצי בנגיף 'הקורונה' בעת שהותו במיאמי, ונשקפה סכנה לחייו. עכשיו הוא חוזר לקהילת מיאמי, כדי לכבד את הרופאים המדהימים, ד"ר ארי צימנט - רופא ריאות, שהציל חיים וממשיך להציל חיים של חולים שחלו בנגיף 'הקורונה', כמו גם את אדל וד"ר ג'ואל סנדברג, הרופאים שעזרו להציל את חייו של אלי. דוברת אורחת מיוחדת תהיה שריל סנדברג - מחברת 'פייסבוק'. המתנדבים בארגון עוסקים במתן מענה רפואי מקצועי, מהיר בחינם, ללא הבדלי דת וגזע. הם פועלים 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. "איחוד הצלה אינו רק שירות אמבולנס, ששת אלפים מתנדבים מאומנים מגיבים תוך 90 שניות בעיר ושלוש דקות למרחק, כשהם רכובים על אופנוע רפואי. מדי שנה הם מטפלים במאות אלפי איש ומעניקים טיפול מציל חיים". לרכישת כרטיסים: www.uhmiamigala.com