הסרט התיעודי המרתק, המרגש ונוגע ללב AULCIE בבימויו והפקתו של דני מנקין מפיץ אור על סיפור חייו הזוהרים והטרגיים, מלאי התהפוכות של שחקן הכדורסל הנערץ אולסי פרי שהגיע לישראל לקבוצת מכבי תל-אביב בשנת 1976. אולסי, השתלב נפלא בקבוצה והפך לאחד מעמודי התווך הקבוצה. בזכותו זכתה הקבוצה לראשונה בגביע אליפות אירופה לאחר ניצחון מזהיר על צסק"א הקבוצה הרוסית. זכורים דברי עמיתו למשחק טל ברודי " אנחנו על המפה" וקריאות אוהדי מכבי "צסק"א אכלה אותה". באותה שנה לאחר מכן, ניצחה קבוצת מכבי תל-אביב את קבוצת וארזה האיטלקית. השמחה בארץ הרקיעה שחקים ואולסי הכוכב האהוב נישא על – אל.
דני מנקין, תסריטאי קולנוע וטלוויזיה, במאי, מפיק ויוצר חברת ההפקות "Hey Jude Productions" על פי השורה בשירו של פול מקרטני Take a sad song and make it better. סרטו "אולסי" כולל מוטיבים מנקיניים מרכזיים המופיעים הן בסרטיו התיעודיים והן בסרטיו העלילתיים כמו: עליה, ירידה לתחתית המדרגה ועלייה לאיגרא רמה מכל מצב מצוקה כהרס עצמי או ממחלה אנושה. תמיד יש תקווה. כמו כן, הספורט משולב בסרטיו כבאמרה כוח ורוח נפגשו ונופי טבע מרהיבים ביופיים מתלווים לעלילה.
"שחקני מכבי תל-אביב היו גיבורי ילדותי, עקבתי אחריהם ותמיד תהיתי ורציתי לגלות את הסיפור הגדול מעבר העלטה הגדולה ששררה בנוגע להיעדרותו של אולסי פרי ממשחק ריאל מדריד. הכותרת בעיתון "אולסי חלה בשפעת" לא הסבירה את היעלמותו מקבוצת מכבי ומישראל עשר שנים תמימות". אמר לי מנקין. "כל הדור שלי גדל על הגיבורים הללו ששינו את פני המדינה. רציתי לדעת מה באמת קרה וכמו כן תכננתי לכלול גם את הסיפורים היפים כגון" סיפור האהבה בין אולסי לבין הדוגמנית תמי בן עמי והקשר המשפחתי המיוחד עם מנהל הקבוצה שמלוק שהיה דמות האב בחייו בעת שהותו בישראל. במשך שנים רדפתי אחרי אולסי שסרב להיחשף ולפתוח מחדש את הפצעים המדממים והזיכרונות המרים. אך בעת חוליו, גילה לי את מאווייו לאיתור ביתו הביולוגית סיירה, וכשהבטחתי לסייע בחיפושה נעתר לבקשתי וכך נולד הסרט".

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
אגדת כדורסל
(אולסי פרי)

סרטו של מנקין מציג את סיפור חייו של אולסי פרי מהסוף להתחלה. בדרך מעניינת במיוחד, אולסי בן 70, מספר בעצמו את סיפור חייו. הוא נינוח ומאושר כשהוא יושב מול סיירה, ביתו הביולוגית, המנוכרת אותה נטש בהיותה תינוקת לפני עשרים שנה ומקווה שתסלח לו כשתשמע את סיפור חייו. בסרט משולבים תמונות אנימציה מבית היוצר אסף צלנר וצילומי ארכיון. בנוסף שזור פסיפס אומנותי נרחב של ראיונות עם אלה המכירים את אולסי הכי טוב, ביניהם: אחות אולסי ברנדין לואיס, חבריו ווין טייר ורוי יאנג, בנו אולסי פרי ג'וניור, וחברי נבחרת מכבי תל-אביב בתקופתו כארל ווילאמס, טל ברודי, נשיא מכבי המיתולוגי- שמעון מזרחי, המאמן צבי שרף והמנהל שמלוק מהרובסקי. אולסי מדבר על הכול "מאין הוא בא ולאן הוא הולך". הוא מספר בגילוי לב על האתגרים, ההצלחות והכישלונות שלו. הוא מדבר על הבחירות שלו ביהדות והתאהבותו, תרתי משמע במדינת ישראל שמתאהבת בו בחזרה. אולסי מצא בישראל מפלט מפני הגזענות שחש בצפון קרוליינה והזדמנות לבנות קריירה במשחק כדור-סל ולהפוך גיבור לאומי. ישראל היא ביתו של אולסי עד היום. הוא מאמן את אחת מקבוצות הנוער של מכבי תל-אביב. כמו כן, אולסי מצר על הכישלונות בחייו שנגרמו לא משפעת אלא מהתמכרותו להרואין שדרדרה אותו לשפל המדרגה והנחיתה עליו עונש כבד מאד. אולסי נמלא אושר מהאהבה, התמיכה והכבוד בהם זכה מחבריו בישראל וממשפחתו שסייעו לו להעפיל לגבהים ולנצח שנית. הסיפור מעורר השראה ומעודד כל אחד שאסור להתייאש, תמיד צריך להאמין שהגלגל יתהפך והחיים ישובו למסלולם.
הסרט שנעשה בשיתוף ערוץ 8, השתתף בעשרות פסטיבלים וזכה כבר במעל לעשרה פרסים יוקרתיים ברחבי תבל. למשל, בברצלונה, פריז בומביי וניו-זילנד זכה בפרס "הסרט התיעודי הטוב ביותר". בשבוע שעבר הסרט הוקרן בפסטיבל סירקיוס ניו-יורק וזכה בפרס השופטים. הסרט יפתח למשך שבוע בקולנוע בארה"ב ב-12 בנובמבר בלמלי אנסינו בלוס אנג'לס ולפיכך יוכשר גם כמועמד לאוסקר.


2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(דני מנקין )

בעתיד הקרוב נצפה בסרט עלילתי חדש "עיירה קטנה", פרי עטו של מנקין. סיפור מסע על אב ובנו לעיירה כלשהיא בה לכל אחד מבני המשפחה מטרה אחרת. הבן מקווה למצוא את אימו שנפטרה ואביו מקווה לפתח את הקריירה שלו כסטנדאפיסט העיירה. במקביל, מעבד מנקין תסריטים תיעודיים שלו כמו: "אולסי" "על המפה" ו"הדולפין" ומעבירם לעולם העלילתי.
לסרטיו טעם מיוחד, טעם של תקווה וגאולה. סרטיו מרגשים ומעודדים את החברה הבינלאומית והישראלית גם בעת משבר הקורונה שהמצב יכול להשתפר. סרטו "אולסי" שובה לב ומוכיח שאסור להתייאש. צריך להושיט יד וצריך לאחוז ביד המושטת בכדי לצאת מחושך לאור ולהגשים חלום. הסרט נפלא – תמצאו בו רגעים משמחים, מרתקים ומלהיבים ויופי רב. מומלץ לחזות בו.
לפרטים
ליצירת קשר, להזמנה של הסרט "אולסי" וסרטים אחרים של מנקין:
להזמנת סרט, הקרנות או מפגש עם אולסי פרי וטל ברודי: