אחרוג ממנהגי, ואת הכתבה הזו אכתוב בגוף ראשון, היות וברצוני לסכם 38 שנים, בהן כיהנתי בראש הסניף במיאמי, של העיתון הישראלי הנפוץ בעולם, "ידיעות אחרונות".
מתוקף תפקידי הייתי אחראי על ניהול הכתבות, הצילומים, מדור הפרסומים, והפצת העיתון ברחבי מיאמי. היות וזוהי המהדורה המודפסת האחרונה של "ידיעות מיאמי" ובתוכה "מדור מיאמי", זוהי הזדמנות חגיגית ומיוחדת עבורי לפנות אליכם ישירות, הקוראים המסורים. 
אתחיל בתודה גדולה לקהילה הישראלית במיאמי, אשר חיבקה אותי וסייעה לי לבצע את תפקידי המאתגר, בצורה הטובה ביותר. המידע בו שיתפתם אותי והאירועים אליהם הזמנתם אותי, הפכו לנתבך מרכזי בעבודתי כעיתונאי וכתב. אני מצידי, השתדלתי תמיד לייצג ב'מדור מיאמי', את הפן החיובי של הקהילה הישראלית הענפה והמפוארת, המתגוררת בדרום פלורידה, וקיוויתי תמיד שהעיתון השבועי של "ידיעות אחרונות" יחבר אתכם עם הנעשה בארץ ואל הישראליות מצד אחד, ולחבר בין הישראלים במיאמי מצד שני.
מאז שהתחלתי לסקר ולכתוב, זרקה שיבה בתלתליי הג'ינג'יים, היתה תחלופה של מספר קונסולים, נציגי חברות, אנשי מפתח, ישראלים שחזרו לארץ, או העתיקו את מקום מגוריהם, ליוויתי יילודים מיום היוולדם, דרך ימי הולדת, בר מצווה וחתונות, ליוויתי שלל אירועים משמחים לצד ימי עצב. דאגתי לשלב מדורים חגיגיים בחגי תשרי ובחג הפסח, עם שלל של פרסומות ותמונות מחיי הקהילה.
במשך כארבעה עשורים ליווה 'מדור מיאמי' שפורסם מידי שבוע ויצא לאור למעלה מ-2,400 פעמים במרוצת השנים, הפך לנושא שיחה מדי יום שישי.
שמחתי לפתח את הקשר עם הקהילה הישראלית במיאמי ולהיות הראשון להפיץ במיאמי את העיתונות העברית הכתובה. זכורות לי תמונות של ישראלים עומדים וממתינים בתור בסופרמרקטים הישראליים להגעת העיתון, כי הרי בלי זה אי אפשר היה להרגיש את השבת. עם התפתחות העידן הדיגיטלי, הגיעו חדשות טריות מישראל מ- ynet היישר לניידים של כולם, והמהדורה השבועית של "מדור מיאמי" הצטרפה למהפכה הדיגיטלית. 
הייתה לי הזכות הגדולה להיות עד לאירועים, מפגשים ורגעים חשובים, לראיין שועי עולם, מכל גווני הקשת, כולל נשיאים, שרים וחברי כנסת מישראל, סנאטורים, מושלים ושופטים מפלורידה, הוגי דעות, בכירים במערכת הביטחון מישראל, אנשי דת, פעילים חברתיים ועוד. השתדלתי תמיד לסקר בשקיפות, ברצינות ובמקצועיות, ולהעביר לקוראי העיתון את המסרים החשובים שעלו מן הראיונות. היה גם צד מהנה לעבודתי, והוא מפגשים וראיונות עם מגוון עצום של אמנים, שהגיעו מישראל, כדי להופיע בפני הקהילה הישראלית במיאמי, כולל זמרים, שחקנים וסטנדאפיסטים מהשורה הראשונה. 
במקביל, כעיתונאי וככתב, של "ידיעות אחרונות" במיאמי, העברתי לישראל כתבות על שהמתרחש בקהילה וכתבות שטח רבות, שהתרחשו בפלורידה לאורך השנים. אין באפשרותי לפרט כאן את כלל הכתבות שכתבתי במהלך 38 שנות עשייה, אך בין הבולטות שבהן נכללו כתבות על זאב רוטשטיין, משפט טיסונה, תד אריסון, גומא אגייאר, סטיבן סוטלוף – העיתונאי האמריקאי, שפעילי דאעש ערפו את ראשו, פרשת המובילים הישראלים, פרשת הגרין קארד, ועוד. זאת כמובן, לצד כתבות רבות אודות מערכות הבחירות בארה"ב, סופות הוריקן חוזרות ונשנות, הרצח הנוראי בפארקלנד, רצח ורסצ'ה, גילויי אנטישמיות, כתבות על טייקונים ישראליים מקומיים ועוד. 
"מדור מיאמי", או בשמו הרשמי "מדור מה ומי במיאמי" – מאת: משה ימין, אשר התפרסם מדי שבוע בעיתון, הפך במהרה לגורם מאחד ומקור מידע למתרחש בתוך הקהילה הישראלית במיאמי. המדור העלה פרפראות, פרסומות, מודעות, אירועים, תמונות ופעילויות מחיי הקהילה וכלל דיווחים. המדור היווה מקור מידע והפך במהרה לחלק בלתי נפרד מחיי התרבות של הקהילה. במדור סיקרתי את האירועים והחגיגות של חברי הקהילה, אירועי גאלה מרובים של ארגונים ראויים כגון ארגון "ידידי צה"ל בפלורידה", "גדולים מהחיים", "מד"א", "הפדרציה היהודית", "ויצ"ו", "הצלה", "זק"א", חוגי ידידים של מגוון אוניברסיטאות, בתי חולים ומוזיאונים בישראל, ועוד. תושבי הקהילה הישראלית במיאמי פנו למדור כדי לתאם ולקבוע את לו"ז האירועים שלהם ולשריין יומנים עבור הפעילויות, ההרצאות והאירועים לטובת הקהילה הישראלית במיאמי. הסקירה כיסתה גם אירועים דתיים כמו הרצאות של אנשי דת וחגי תשרי.
בנוסף ל"מדור מיאמי" השבועי, לקראת חגי תשרי ופסח, מזה שנים רבות, הפקתי מהדורה חגיגית מורחבת של אשר כללה ברכות לקהילה הישראלית מבתי עסק מגוונים וקולאז'ים יפים עם תמונות מאירועי הקהילה הישראלית. מדור זה הופץ בחינם בכל בתי העסק ובתי הכנסת ברדיוס נרחב, והגיע לאלפי בתי אב. 
לא אלמן ישראל, ופטור ללא כלום, אין. עתה, כשהעיתונות הכתובה הולכת ודועכת והעולם צועד קדימה אל הדיגיטציה, בכוונתי להמשיך בפעילותי הציבורית בקרב הקהילה הישראלית במיאמי. פיתחתי מהדורה דיגיטלית ייחודית לקהילתנו, אשר תמשיך להיות מופצת ברשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם) ותגיע ישירות לתיבות המייל ולווטסאפ שלכם, ובה אמשיך לספק לכם תוכן ייחודי המותאם לקהילה הישראלית במיאמי, כולל פרסומים כתבות, אירועים, תמונות מחיי הקהילה, ועוד. אם ברצונכם להצטרף לרשימת התפוצה, אנא שלחו לי הודעה דרך האימייל או הווטסאפ.
היה לי כבוד ועונג גדול להתחבר אליכם ולחבר ביניכם במסגרת עבודתי בעיתון "ידיעות אחרונות" מיאמי, ואני מקווה שנמשיך את החיבור הזה דרך המסכים ובמפגשים בקהילה.
תודה לכל המפרסמים והקוראים שהיו חלק בלתי נפרד מהמדור הכתוב ונמשיך בפרסום ובמידע מעל המסכים השונים. תם אך לא נשלם!!!
במקביל אמשיך לייצג את העיתון ככתב של "ידיעות אחרונות" במיאמי, ולסקר אירועים חדשותיים.
מזה מספר שנים, מאז שהעיתונות הדיגיטלית החלה לכרסם בעיתונות הכתובה, נערכתי, ומבעוד מועד פיתחתי את "", בפלטפורמות החברתיות, 'פייסבוק' Moshe Yemin עם 260 אלף עוקבים, משלוח אימיילים ל-20,000 מכותבים מידי שבוע, 'אינסטגרם', דיוור ישיר, 'טוויטר', פרסום, ויחסי ציבור. לפרטים נוספים:
Cell: 305-491-3854
Tel: 305-692-7788

3 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
כתב 'ידיעות אחרונות'
(משה ימין)


אחרי 5 שנות פעילות מבורכת, נפרד השבוע יורם אלגרבלי, מתפקידו כמנכ"ל "אל על" בצפון אמריקה. אלגרבלי 56, עובד כ-30 שנה באל על. לפני השליחות האחרונה בארה"ב, ניהל את מגזר מערב אירופה של אל על והתגורר בפאריס.
יורם היה מעמודי התווך להתפתחות החברה בצפון אמריקה. במהלך כהונתו, הוא הביא את החברה להישגים חסרי תקדים, ובשל פעילותו, נכרו שיפורים רבים ביעילות, ובשירות, שהביאו לצמיחה המהירה. עם כניסתו של מטוס ה"דרימליינר", לקו הישיר של מיאמי - תל אביב, הוגדלו מספר הטיסות, לחמש טיסות שבועיות, שהמריאו בתפוסה מלאה. הודות לטיסות הישירות של "אל על", עלה מספר התיירים שהגיעו לארץ עד לתקרת המיליון. הטיסות מקרבות פיזית את ישראל לאמריקה ולארצות אמריקה הלטינית.
המוטו העיקרי שהנחה אותו "הלקוח צריך להיות בראש מעיינינו". יורם ידע להקים סביבו צוותי עבודה חדורים בהתלהבות ורצון לשרת את הנוסעים. על אף קשיי התפעול בימי מגיפת 'הקורונה', תפקדו סניפי החברה, במתכונת חרום וסייעו בהטסתם של נוסעים מרחבי היבשת. השבוע הוא ניפרד מתפקידו ואלה דבריו: "שותפים, עמיתים, חברי היקרים, לפני 5 שנים נכנסתי לתפקידי כמנכ"ל 'אל על' צפון אמריקה, תפקיד אותו אני מסיים בימים אלה. היה לי לעונג ולכבוד להכירכם ולעבוד עמכם. כבר מיומי הראשון בתפקיד, זכיתי לשיתוף פעולה פורה ומלא ועל כך אני מודה לכל אחת ואחד מכם באופן אישי. תודה מיוחדת מעומק הלב, לכם, אנשינו, בארץ וצוות 'אל על' צפון אמריקה, על עשייה יום יומית, במקצועיות, נאמנות ומחוייבות אין קץ לקהל לקוחותינו. יחד הגענו להישגים מרשימים ויחד, לצערי בכוחות מצומצמים, אנו חווים את משבר התעופה הגדול ביותר אי פעם, שנכפה על כולנו עם התפרצות נגיף 'הקורונה'. עוד ארוכה הדרך ורבת אתגרים היא, אבל 'אל על' חזקה ויחד נוכל להם, בטוח אני בצוות שלנו שיצלח את המשבר וימשיך להוביל ולהצעיד את 'אל על' צפון אמריקה להישגים ושיאים חדשים בעתיד.

3 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(יורם אלגרבלי וצוות, אל -על מתחנת מיאמי )

בהזדמנות זאת אאחל הצלחה רבה למארק קאבלייר (לראשונה, ב'אל על', מונה לתפקיד מנהל החברה בצפון אמריקה, מנהל מקומי שאינו ישראלי.), שיחליף אותי בתפקיד החל מה-1 בינואר 2022. אין לי ספק כי מארק עם הניסיון העשיר שהוא מביא איתו, יזכה לשיתוף פעולה מלא שלכם ויחד תשכילו לעשות ולהצליח.
מכובדי כולם, תמיד תשארו קרובים לליבי והזכרונות מתקופת ניו יורק, ילוו אותי בדרכי החדשה.
המדור שולח ברכת הצלחה ליורם, בהמשך הדרך ולמחליפו, מארק קאבלייר, בדרכו החדשה.

מגפת הקורונה שוברת שיאים חדשים של מאומתים ברחבי תבל, ועם התפשטות 'האומיקרון' בישראל, הממשלה נערכת בהתאם. באותו הזמן מסתבר שמשרד הבריאות, משרד הפנים, משרד התחבורה, וועדת החריגים, והגורמים המוסמכים מדשדשים עם ההנחיות, הנוהלים והתקנות החדשות למתווה, מפני התגוננות מהמגיפה, ואותן הם משנים חדשות לבקרים, ללא התראה מוקדמת. הם אינם עומדים בעומס וגורמים לבלבול ואי נחת לנוסעים לחו"ל.
יעקב (קובי) הראל היו"ר, המייסד ונשיא של קבוצת "הראל"- חברת ייעוץ העוסקת בפיתוח עסקי ותומכת בעסקאות בינלאומיות, בתעשיית התרופות הבינלאומית, היה קורבן ל"טרלול".
הראל טס לישראל, ב-14 בדצמבר, לזמן מוגבל כדי להשתתף בישיבת מועצת המנהלים של חברת תרופות ישראלית בשם "פוליפיד", המכהן, כיו"ר מועצת המנהלים. הראל הקפיד לקיים אחר כל ההוראות קטנות כגדולות, אך למרבה הצער, הוא נתקל בקשיים בירוקרטיים הנובעים מהמתווה ומהנחיות משרד הבריאות ומשרד התחבורה. הוא משתף מתלאותיו:
"אני עכשיו על המטוס בדרך חזרה לפלורידה":
החלטתי לשתף אתכם בתלאות שהיו מנת חלקי, בביקור האחרון שלי בארץ. אני לא ממליץ לאף אחד לטוס לישראל, בימים אלה כל עוד מצב הקורונה נמשך.
עשיתי את כל ההכנות הדרושות ל- 3 ימי בידוד בארץ אולם, עם הנחיתה בישראל קיבלתי מייל ממשרד הבריאות מורי להיכנס לבידוד במשך שבועיים!!!! ניסיתי להתקשר *5400 למשרד הבריאות לקבל שחרור מהבידוד לאחר 3 ימים אבל למרות 20 נסיונות להתקשר למוקד, במשך יומיים נשארתי על הקו ללא מענה!!
לקראת הטיסה חזרה ניסיתי במשך 3 ימים, לקבל אישור מוועדת חריגים שתאפשר לי לצאת מהארץ ולחזור לפלורידה, הגשתי 3 בקשות עד אשר הצלחתי לקבל אישור - הכל באינטרנט, פשוט אין עם מי לדבר. ולסיום, כשהגעתי לדלפק אל-על, בשדה התעופה נאמר לי שבהתאם להנחיות חדשות, בדיקת ה PCR צריכה להיות בתוך 24 שעות לפני המראה ולא 72 שעות כפי שהיה נהוג, נאלצתי לקחת מונית ולטוס למעבדה בלוד, שפתוחה 24 שעות כדי לעשות בדיקת אנטיגן מהירה וכמעט פספסתי את הטיסה.
לסיכום - חלום בלהות!!!. ממליץ בחום תישארו בחום בפלורידה"!!!.

3 צפייה בגלריה
sdvsdv
sdvsdv
(עקב (קובי) הראל, יו"ר מועצת המנהלים של 'פוליפיד')

ד"ר קרול ליבוביץ'-מנקס כתבה לאחרונה את הספר "בדרך להצלחה בכתב יד". הספר מבוסס על עבודתה עם ילדים מזה כעשרים שנה. "On The Road To Handwriting Success" (בדרך להצלחה בכתב יד) – עוסק בפתרונות אולטימטיביים עבור הורים, מורים ומטפלים. בספר ניתן למצוא שלל של עצות, טיפים, אסטרטגיות, הצעות ומידע שיעזרו למזער התנהגויות לא מסתגלות, שיפור כתב היד והתפתחות הלמידה האקדמית אצל ילדים. את הספר ניתן להזמין באמזון או בחנות 'בארנס אנד נובל'. למידע נוסף או לשיחה עם ד"ר קרול ליבוביץ'-מנקס, ניתן לבקר ישירות בכתובת: www.thehandwritingdoctor.com או בדוא"ל: drcarolmankes@gmail.com או להתקשר למספר 754-273-5830.  דוברת אנגלית, ספרדית ועברית.