היה זה שבוע בחירות ראשון באמריקה מאז הבחירות הגורליות לנשיאות ארה״ב רק בשנה שעברה ובין הניצחון הרפובליקני בוירג'יניה לקרב הצמוד בניו ג'רזי, נצחון אחד היה צפוי במיוחד כשבניו יורק ניצח המועמד הדמוקרטי לראשות העיר אריק אדמס, שיהיה האפרו-אמריקני השני בתפקיד בתולדות העיר.

תושבי ניו יורק בחרו בדמוקרט אריק אדמס, קצין במשטרת ניו יורק לשעבר, להיות ראש העיר בפער של כ-7 ל-1 מול המועמד הרפובליקני קרטיס סליווה. אדמס צפוי להחליף את ראש העיר השנוי במחלוקת, ביל דה בלאסיו, שיסיים את תפקידו בסוף השנה אחרי תקופת כהונה סוערת בת שמונה שנים. במהלך הקמפיין, אדמס הבטיח להגביר את ביטחון הציבור ולהשמיע את קולם של תושבים ממעמד הפועלים, תוך שהוא מסתמך על ניסיונו במשטרה וכמי שחווה אלימות משטרתית בנעוריו.
״הלילה, ניו יורק בחרה באחד מכם", אמר אדמס לתומכים בנאום הניצחון שלו. "הקמפיין הזה היה למען מעוטי היכולת, המודחים לשוליים, הנטושים שנבגדו על ידי ממשלתם", אמר אדמס.
על הבמה עם אדמס הייתה גם המושלת קתי הוקול, שהבטיחה להיות בעלת ברית של ראש העיר הנכנס. הוקול תזדקק לעזרתו בשנה הבאה, כאשר היא תתמודד בעצמה על תפקידה בפריימריז בחודש יוני.
"זה הניצחון שלכם ואני אקח את הצרכים והרצונות שלכם לבית העירייה", אמר אדמס ביום שלישי בערב, אחרי ההכרזה.

1 צפייה בגלריה
asfasfasf
asfasfasf
(ראש העיר הנבחר של ניו יורק אריק אדמס)

אדמס יצטרך להוביל את העיר אחרי תקופת מגיפת COVID-19 הארוכה ולהתמודד עם נושאים קשים כמו דיור, חסרי בית, פשע, מערכת החינוך, אתגר המתחסנים והמשבר ברייקרס איילנד. "הלילה אנחנו הולכים לקחת את העיר שלנו לכיוון חדש", אמר אדמס בביטחון.
לאורך תקופת הקמפיין שלו, הפך אדמס את המאבק באלימות בנשק ושיפור בטיחות הציבור למוקד עיקרי ובמקביל גם קרא לקיצוץ בתקציב ה-NYPD ולהעביר כמה משרות משטרתיות לאזרחים, מה שלדבריו יכול לחסוך לעיר עד 500 דולר מיליון בשנה. בעקבות עלייה מדאיגה באירועי ירי שלא נראו מאז שנות ה-90, אדמס מתכוון להקים מחדש יחידה שנויה במחלוקת נגד פשע בלבוש אזרחי, יחידה שבוטלה על ידי דה בלאסיו רק בשנה שעברה. הוא גם מתכנן לשדרג את הסיורים בתחנות רכבת ואוטובוסים.
אדמס טען בשבועות האחרונים כי הוא נחוש בדעתו לצמצם את השעות הנוספות, ותומך בקביעת דרישה כי קצינים חדשים יתגוררו בחמשת הרובעים תוך גיבוי של קצינים נוכחיים המתגוררים מחוץ לעיר, בתמריצים שונים.
בשבועות האחרונים של המירוץ בין אדמס למועמד הרפובליקני, קרטיס סליווה, היו בעיקר התקפות אישיות וקריאת שמות פומבית. אדמס הטיח שוב ושוב בסליווה כי הוא "גזען" וכינה אותו מיני-מי של דונלד טראמפ. סליווה, לעומת זאת, כינה את ראש העיר ה-110 אליטיסט, ודה בלאסיו 2.0.
אדמס, מהמפלגה הדמוקרטית, פעיל ומוכר בפוליטיקה המקומית מאז תחילת שנות ה-2000, כחבר בסנאט ובהמשך כנשיא הרובע ה-18 בברוקלין.

אדמס שירת כקצין במשטרת ניו יורק למעלה שנים ארוכות ופרש בדרגת קפטן. כשהעיר כולה מתמודדת עם נסיקה מדאיגה בפשיעה ברחובות, העמדה הנוקשה שלו והעבר העטור עובדים, כך נראה, לטובתו. הוא שירת בסנאט של מדינת ניו יורק בין השנים 2006-2013.
בנובמבר 2013 נבחר אדמס לנשיא בורו ברוקלין, ובכך הפך לאפרו אמריקאי הראשון שמכהן בתפקיד. בפעם האחרונה נבחר שוב לתפקיד בנובמבר 2017.
הוא נולד בברונסוויל, ברוקלין, גדל בבושוויק וג'מייקה, קווינס. כשהיה בן 15 נעצרו אדמס ואחיו בגין הסגת גבול פלילית. בעת שהותו במעצר סיפר, הוכו הוא ואחיו על ידי קצין משטרה. אדמס סבל מהפרעה פוסט טראומטית וטוען שאותו מעצר עורר אצל אחיו מחלת נפש.
אחרי לימודי משפט פלילי במכללת ג׳ון ג׳יי, ולאחר שסיים את לימודיו באקדמיה למשטרת ניו יורק בשנת 1984 עם הציונים הגבוהים בכיתתו, עבד למעלה מעשרים שנה במשטרה בתפקידים שונים וכבר אז, בשנת 95׳, הקים את ארגון 100 Blacks in Law Enforcement Who Care, קבוצה של שוטרים שחורים אשר נלחמה נגד אלימות משטרתית ואי צדק גזעי בקרב רשויות אכיפת החוק. ״שקר הוא שורש ההכשרה שלנו״, הצהיר אדמס בשנת 99׳. ״באקדמיה אומרים למגויסים שהם לא צריכים לראות אנשים שחורים או חומים כשונים, אבל כולנו כן. כולנו יודעים שרוב העצורים בגין פשעים הם אפרו-אמריקאים. לא יצרנו את התרחיש הזה, אבל עלינו להיות כנים ולדבר על זה״. שנת 94׳ כשהתמודד על מקום בפריימריז, קיבל את תמיכת
Nation of Islam והפסיד. אחרי שהובס טען שהזוכה בבחירות עשה טעות כשגינה את לואיס פאראחן מנהיג התנועה האסלאמית שתמכה בו, ומי שנודע באמירות האנטישמיות שלו. אדמס היה רפובליקני מוצהר בין השנים 1997-2001. ב- 2006, חזר למפלגה הדמוקרטית, כאשר התמודד לסנאט המקומי.ממאז, אדמס נבחר וכיהן בארבע קדנציות עד שנת 2013, אז נבחר לנשיא בורו בברוקלין.
הוא ייצג את מחוז 20, שכולל חלקים משכונות ברוקלין: בברונסוויל, קראון הייטס, מזרח פלאטבוש, פארק סלופ, פרוספקט הייטס וסאנסט פארק. לאורך השנים הציע עם חבריו חוק להעלאת שכר המחוקקים, למרות שדורגו במקום השלישי בגובה השכר של מחוקקים בארה״ב, הוא הצסיע בעד שוויון נישואין והתנגד למדיניות בלומברג בנוגע למעצר "stop and frisk" אך מאוחר יותר תמך בה.

אהוב הקהילה היהודית


רבים בקרב הציבור החרדי בניו יורק, בהם חסידות סאטמר, עסקני חסידות חב"ד, איחוד הקהילות היהודיות של שכונת פלטבוש, ופדרציית קהילות הספרדים תמכו באדמס ופעלו רשמית למען בחירתו לתפקיד. אדמס יצר קשרים הדוקים עם קהילות חסידיות בברוקלין במהלך כהונתו כנשיא הרובע וכסנאטור. הוא הוביל שיתוף פעולה ביטחוני עם התושבים והיה ממובילי התוכנית החינוכית "אין מקום לשנאה", כשביחד עם "הליגה נגד השמצה" נאבק באנטישמיות. במהלך הקמפיין קרא והתחייב להמשיך ולהילחם בשנאת יהודים.
מאז מבצע ״שומר החומות״ כשרחובות ניו יורק התמלאו בקריאות אנטי ישראליות ומספר התקריות האנטישמיות עלה בעשרות אחוזים, אדמס דווקא מיהר להביע תמיכה ואהבה מפתיעה לארץ, "אני רוצה לקנות בית לאחר הפרישה ולגור במדינה היהודית", אמר. כשנשאל אם יהיה תומך נלהב של ישראל כמו שהיו ראשי ערים אחרים, הסביר: "ביקרתי בישראל פעמיים, אני אחזור לשם שוב ואנסה למצוא מגרש לבנות שם בית, כדי שזה יהיה מקום הפרישה שלי מהתפקיד, אני אוהב את עם ישראל, את האוכל, את התרבות, את הריקוד, את כל מה שקשור לישראל". כשנשאל באיזה חלק בישראל הוא יבחר לגור, ​​אמר אדמס בצחוק: "ברמת הגולן", על פי ה׳ניו יורק פוסט'. אדמס נחשב גם תומך נלהב וקרוב של הקהילה היהודית בניו יורק.
בשנה שעברה פרסם אדמס את ספרו, Healthy At Last, שמתאר את חייו מאז אובחן כחולה סוכרת. הוא מספר בספרו שהחליט להימנע מהטיפול המסורתי ובמקומו עבר לתזונה טבעונית והחל לשמור על אורח חיים בריא. כתוצאה, ירד תוך חצי שנה לא פחות משלושים קילוגרמים ומצב הסוכרת שלו השתנה.
בהמשך השבוע, אדמס צפוי להשתתף בכנס סומוס בפורטו ריקו. משם הוא יבקר ברפובליקה הדומיניקנית לפני שישוב לניו יורק ויחל בהכנות לתפקיד החדש.