שתף קטע נבחר

שני פעילי ג'יהאד איסלאמי נהרגו מטיל בג'נין

מסוק צה"ל ירה טיל - לראשונה מזה זמן רב - אל בית בו הייתה חוליה של רשת הג'יהאד האיסלאמי בצפון הגדה, אשר הייתה אחראית על הוצאת פיגועים לשטח ישראל

שני פעילי ג'יהאד איסלאמי נהרגו הבוקר (ד') כאשר מסוק של צה"ל ירה לפחות טיל אחד לעבר הבית בו שהו במחנה הפליטים בג'נין. בצה"ל אישרו את דבר התקיפה. מדובר בתקיפה לא שגרתית ביהודה ושומרון והתקיפה האחרונה מהאוויר של פעילים אירעה לפני כשנה וחצי.

 

על פי דיווחי הפלסטינים, ירה מסוק מסוג אפאצ'י טיל לעבר הבית, בו שהתה חוליה של פלוגות אל-קודס - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי - אשר חלק מחבריה משתייכים לרשת הגי'אהד בצפון הגדה.

 

ההרוגים הבוקר הם אמג'ד עג'מי בן 20 מהכפר א-טיל שליד טול כרם ומוחמד עתיק בן 28 מהכפר בורקין שליד ג'נין. עתילי היה חבר בולט בחולייה של לואיי א-סדי, מפקד הג'יהאד בגדה, שעמד מאחורי פיגועי הארגון בתוך ישראל. עג'מי היה מבוקש ממאי אשתקד והסתתר בטול כרם. לפני כשנה וחצי הוא גוייס על ידי הג'יהאד האיסלאמי בצפון השומרון כדי לשמש כאחד משני מתאבדים שנשלחו לבצע פיגוע כפול בירושלים, אשר סוכל על ידי כוחות הביטחון. הוא היה מעורב בתכנון פיגועי התאבדות וגיוס מתאבדים להוצאת פיגוע.


תוצאות הפגיעה הבוקר בג'נין (צילום: רויטרס)

 

התשתית אשר חבריה שהו בבית שהופצץ, אחראית למרבית פיגועי ההתאבדות בישראל בשנה האחרונה וביניהם: הפיגוע בתחנה המרכזית בתל אביב באפריל השנה, בקניון בנתניה בדצמבר אשתקד, בשוק בחדרה באוקטובר, פיגוע התאבדות נוסף בקניון בנתניה ביולי 2005 ופיגוע התאבדות במועדון הסטייג' בתל אביב בפברואר 2005.

 

במערכת הביטחון טוענים כי בכירי תשתית הג'יהאד האיסלאמי שנהרגו במהלך המבצע עמלו בימים אלו על הוצאת פיגוע התאבדות נוסף אל עורף ישראל. בנוסף, בכירי התשתית נמצאים בקשר עם מפקדת הג'יהאד האיסלאמי בסוריה ועם גורמי חיזבאללה בלבנון שלחצו על בכירי התשתית להוציא לפועל את הפיגוע.

 

מערכת הביטחון מנהלת מאבק ממושך נגד אותה חוליה של פעילים, אשר למרות המאמצים הישראליים הצליחה כאמור להוציא אל הפועל שורה ארוכה של פיגועים. כוחות צה"ל ניסו להגיע אל המבוקשים בפעילות קרקעית, אך משזו לא צלחה - נעשה שימוש במסוק. בבית אליו נורה הטיל הבוקר שהו מספר פעילי ג'יהאד נוספים אולם עד כה לא ידוע מצבם. זהו המקרה הראשון מזה חודשים ארוכים בו צה"ל מתנקש בחיי מבוקשים פלסטינים בפעילות אווירית בגזרת ג'נין.

 

בשבועיים האחרונים סוכלו שבעה פיגועי התאבדות בעורף ישראל שהוכנו באיזור ג'נין והשומרון. מאז הלחימה בצפון, סיכלו בתוך פחות מחודש שירות הביטחון הכללי, צה"ל והמשטרה שמונה פיגועי חטיפה והתאבדות. בין היתר סוכל פיגוע חטיפה באזור תל אביב ופיגועי התאבדות ברחובות, בבני ברק ובאלון מורה. כמו כן נעצרו 12 פלסטינים שהיו מיועדים לשמש כמתאבדים וסוכלו מעל 20 כוונות לפיגועים בשלבים שונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
אפאצ'י בעת תקיפה (ארכיון)
צילום: איי אף פי
צילום: רויטרס
נזקי התקיפה היום בג'נין
צילום: רויטרס
מומלצים