מכונית השנה - פיאט פנדה
הקטנה מאיטליה זכתה בתואר לאחר שגברה על שש מועמדות סופיות אחרות. מאזדה 3 ופולקסווגן גולף זכו יחד במקום השני
פיאט פנדה היא מכונית השנה 2004. כך החליט צוות השופטים שהורכב מ-58 חברים, המייצגים 22 מדינות באירופה. המכונית הקטנה זכתה ל-281 נקודות, כשהיא מקדימה שש מועמדות סופיות אחרונות ברשימה המצומצמת, והרבה יותר מהרשימה המקורית של התחרות. כך הקדימה את מאזדה 3 ואת הגולף החדשה של פולקסווגן עם 241 נקודות. טויוטה אוונסיס זכתה במקום הרביעי עם 219 נקודות, כשהיא מקדימה את אופל מריבה (ליריקה אצלנו) עם 213, ב.מ.וו סדרה 5 החדשה עם 144 נקודות, וניסאן מיקרה עם 111.
הפנדה החדשה זכתה לניקוד ממספר גבוה יותר של שופטים מכל מכונית אחרת (55 מ-58), ובנוסף דורגה כ"מכונית השנה" על-ידי 16 שופטים. לכל אחד מ-58 השופטים יש 25 נקודות בסך הכל, אותן הוא "מחלק" עבור שבע מועמדות סופיות לפי הקריטריונים הבאים - עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, התייחסות לסביבה, מחיר רכישה ויחס עלות/תועלת.
קבוצת פיאט זכתה אגב במספר שיא של "מכוניות שנה" בעשור האחרון - פונטו (95'), בראבו/בראבה (96'), אלפא רומיאו 156 (98'), אלפא רומיאו 147 (2001). בשנים קודמות זכה הקונצרן בתואר עם פיאט 124 (67'), 128 (70'), 127 (72'), לנצ'יה דלתא (80'), פיאט אונו (84'), טיפו (89'). סך הכל שמונה תארים לפיאט ו-11 לקונצרן כולו.
כדאי לציין כי זכייתה של פיאט פנדה הפתיעה במקצת, בעיקר לאור התחרות החזקה בין כל שבע המועמדות הסופיות. בנוסף, נראה כי עבור פיאט הגיעה הזכייה בדיוק בזמן. הקונצרן האיטלקי נתון בקשיים זה מספר שנים, ומתמודד עם הפסדים פיננסיים כבדים, כמו-גם עם צניחה בולטת בנתוני המכירות.
הפנדה, שעוררה מיני-סערה עוד לפני השקתה, יכולה רק לשפר את המצב. ואם תשאלו בפיאט, הם לבטח יסתפקו בהצלחה דומה לזו של המכונית הקטנה הקודמת של פיאט, שנשאה את אותו שם.