שתף קטע נבחר

אודי חושפת - A6 חדשה

אחת מהכוכבות הגדולות של תערוכת ז'נבה הקרובה, ה-A6 החדשה של אודי, נחשפה במלוא הדרה. כל הפרטים על המכונית, שתגיע לישראל כבר בחודש מאי

שבע שנים לאחר הצגת ה- A6 המוכרת חושפת היום אודי פרטים  ותמונות ראשונות של המחליפה. כמו קודמתה, מדובר באחת המכוניות החשובות ביותר למותג היוקרה הגרמני, שאמורה להשיב קרב אל מול ה-5 החדשה של ב.מ.וו וה-E של מרצדס - יריבותיה מבית. חשיפה פומבית ראשונה למכונית תתרחש בתערוכת ז'נבה, שתיפתח בתחילת החודש הבא.

 

יוקרתית מבחוץ

 

כפי שהערכנו בעבר, מעצבי החברה לא נצמדו למראה הדגם היוצא אלא בצעו שינויים של ממש, שהבולט בהם הינו סבכה חדשה וגדולה שהוצגה במלוא הדרה בנובולרי, ומפארת גם את הגרסה הבכירה בהיצע ה-A8.  

 

מאפיינים בולטים נוספים הם יחידות תאורה קדמיות גדולות וקמורות, פגוש קדמי מעוטר באלומיניום ומכסה מנוע משתפל לפנים. המראה הדינמי ממשיך בקווי מותניים בולטים, לטובת רושם שרירי, ומסתיים בקורה אחורית משופעת כמו במכונית קופה. מפתחי גלגלים בולטים, כמו גם שפת תא מטען מוגבהת ויחידות תאורה מרובעות מקנים מראה יוקרתי מבעבר.

 

לפחות בתמונות נראית ה-A6 החדשה מרשימה ואלגנטית מבעבר וכעת נותר לראות כיצד יקבלו הלקוחות את החזית החדשה, שתהיה וודאי שנויה במחלוקת. 

 

נאה מבפנים

 

גם בתא הנוסעים, בחרו אנשי אודי בקו חדש, שעל פניו נראה מוצלח. במרכז  גלגל ההגה בולט טרפז כסוף, שמאזכר את הסבכה הקדמית, אך החידוש העיקרי הוא מבנה א-סימטרי גדול שמוטה לכיוון הנהג כמו גם מחוונים בצורה אליפטית מקורית ושונה מבעבר (גם הם אגב א-סימטריים).  ולפחות בתמונות הכל נראה באיכות הגבוהה המקובלת באודי.

 

באודי מבטיחים שיפור מהותי במרחב הפנים הודות לצמיחה במידות. בסיס הגלגלים גדל בשמונה ס"מ (284 ס"מ), האורך ב-12.5 ס"מ (492 ס"מ) והרוחב בחמישה ס"מ (186 ס"מ). רק מימד הגובה נותר דומה - 146 ס"מ לעומת 145.

 

מנועים, הנעה

 

ה-A6 תוצע בתחילת הדרך עם חמישה מנועים חדשים או מחודשים ושלוש תיבות הילוכים. בתחום הבנזין מתחיל ההיצע בשני מנועי V6 -לראשון, בנפח 2.4 ליטר, 177 כ"ס. לשני, שנפחו 3.2 ליטר, הזרקת דלק ישירה ו-255 כ"ס. בפסגת ההיצע  יעמוד V8 בנפח 4.2 ליטר עם 335 כ"ס. באגף ה-TDI יוצע מנוע ה-2.0 ליטר 140 כ"ס, שהוצג ב-A3, כמו גם גרסת 3.0 ליטר חזקה עם 225 כ"ס.

 

ה-A6 תוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית (טיפטרוניק) עם שישה הילוכים,  או תיבת המולטיטרוניק הרציפה,  הפעם עם שבעה יחסי העברה קבועים במצב הידני. גרסאות ה-4.2 ליטר וה-3.0 ליטר (דיזל) ישודכו להנעה הכפולה המוכרת של אודי ובאחרות זו תהיה תוספת בתשלום.

 

יכולת כביש משופרת, שפע אבזור

 

אודי גם מבטיחים שיפור דינמי בזכות מרכב קשיח יותר ב-34% (שיתרום גם לעידון ולשקט) ומתלה אחורי רב-חיבורי חדש שהגיע מה-A8. קפיצי אוויר מתכווננים יוצעו כתוספת משנת 2005. 

 

ברשימת האבזור הארוכה בולטות מערכת ניטור לחץ האוויר בצמיגים, אלומות אור שעוקבות אחר כיוון הנסיעה, מערכת בקרה נשלטת רדאר לשמירת מרחק מלפנים וחיישני תאורה וגשם.

 

אצלנו כבר השנה

 

המכונית החדשה תגיע לארץ כבר בחודש מאי או יוני וצפויה להיות מצויידת מבעבר. המחירים עדיין לא ידועים, אך בשלב הראשון ינחתו בארץ גרסאות הבנזין בשידוך להנעה כפולה. בשלב מאוחר יותר יגיעו גם גרסאות הנעה קדמית ומנועי ה-TDI.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A6 החדשה
אודי A6 החדשה
מרשימה יותר
מרשימה יותר
כוחנית יותר
כוחנית יותר
מנועים חדשים או מחודשים
מנועים חדשים או מחודשים
תא הנוסעים מזכיר את הנובולרי
תא הנוסעים מזכיר את הנובולרי
אלינו תגיע כבר בחודש מאי
אלינו תגיע כבר בחודש מאי
מומלצים