שתף קטע נבחר

האחריות פגה? הספק לא יתנער ממוצר פגום

סלון מעור שרכשו התובעים החל להתפורר כשנה לאחר רכישתו. בית-המשפט הורה לחנות לפצותם ב-7,800 שקל, למרות שהאחריות על המוצר פגה

במרס 2005 רכשו התובעים מערכת ישיבה סלונית מרופדת עור מ"דאלי ריהוט ועיצוב". לטענתם, כעבור כשנה הריפוד החל להתפורר עקב פגמים, אך מכיוון שפנו לחנות יותר משנה לאחר הרכישה, נאמר להם כי תיקון הפגמים כרוך בתשלום. התובעים ביקשו לבטל את העסקה, וכן פיצוי של 15 אלף שקל - עלות מוצר חלופי.

 

למה תמיד יש בעיה עם הסלון? 

 

דאלי ריהוט ועיצוב טענה כי מדובר בפגמים הניתנים לתיקון, אך הואיל ותקופת האחריות פגה, לא היה מקום לביצוע התיקון ללא תשלום, וכי אין מקום לביטול העסקה בשלב זה, כשלוש שנים לאחר ביצועה.

 

מוצר פגום מהותית

השופטת הלית סילש מבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון קבעה כי החנות סיפקה מוצר פגום באופן מהותי, ולכן, אי החלפתו מלכתחילה עולה כדי הפרה יסודית של ההתקשרות בין הצדדים, והתובעים רשאים לבטל את העסקה.

 

"אין אני סבורה כי ספק יכול לרחוץ ידיו מטיפול במוצר שהינו פגום מהותית בבסיסו, רק מחמת העובדה כי חלפה שנה ממועד אספקתו, כאשר עסקינן במוצרים שמעצם טיבם אמורים לשמש את הלקוח למשך שנים ארוכות", כתבה השופטת.

 

עוד נקבע, כי ככלל, אין מקום לחייב לקוח לקבל פיצוי על דרך של זיכוי לרכישת מוצר חדש, במקום שבו אמונו באותו ספק נפגם.

 

השופטת דחתה את דרישת התובעים לפיצוי של 15 אלף שקל לצורך רכישת סלון חלופי, שכן נקבע כי החנות אינה מחויבת לספק ריהוט חלופי, ובכל מקרה, לא הוכח מהי עלותו של מוצר חלופי. נקבע כי החנות תשלם לתובעים 7,800 שקל, וכן הוצאות משפט של 350 שקל, וכי היא רשאית לקבל לידיה חזרה את הסלון.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים