שתף קטע נבחר

שדרוג אוסטרי: הצצה ראשונה לטרמינל בוינה

העבודות הקדחתניות בטרמינל "סקיילינק" בוינה הולכות ונשלמות, והמתחם החדש עתיד להיפתח ביוני הקרוב. מנהלי הפרויקט מבטיחים זמן מעבר של 25 דקות בלבד מטיסה לטיסה

מתכננים לטוס בקיץ הקרוב לוינה, או לעבור בה לצורך טיסת המשך ליעדים אחרים בעולם? אפשר לאחל לכם "תתחדשו". בימים אלה הולכת ונשלמת הקמתו של "סקיילינק" (SKYLINK), הטרמינל החדש בבירת אוסטריה, שעתיד להיפתח בחודש יוני הקרוב.

 

עוד על וינה בערוץ התיירות:

  

סיור שערכנו במקום לפני מספר שבועות איפשר להציץ לקרביים שלו, ולהתרשם ממה שיהיה שם בעוד חודשים ספורים. השדה בוינה משרת כבר היום נוסעים רבים במעבר, שכן נמל התעופה הבינלאומי מהווה מוקד לפעילותה של חברת התעופה "אוסטריאן". הנמל מנקז אליו נוסעים רבים במעבר מרחבי מרכז אירופה ומזרחה, שיעדם הסופי הוא אי-שם באחד מיעדי החברה בעולם.

 

טרמינל סקיילינק, מבט מבפנים (צילומים: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
טרמינל סקיילינק, מבט מבפנים (צילומים: יואב גלזנר)

 

העבודות הקדחתניות במבנה הגדול נועדו להביא את הפרויקט לקו הסיום במועד העדכני שנקבע – חודש יוני - לאחר מספר דחיות מהמועד המקורי ב-2008. בוינה לא מסתירים את השאיפה להספיק ולסיים אותו עוד לפני הטרמינל החדש שנבנה כעת בברלין, בירת גרמניה.

 

מנהל הפרויקט, פיטר מאיירהופר, הסביר כי לאחר גמר העבודות הקדחתניות במקום – יובאו לכאן בשבועות הקרובים 3,200 עובדי נמל התעופה לתקופת הרצה וניסיון, בטרם הטרמינל ייפתח לנוסעים.

 

בזריזות: 25 דקות בין מטוסים

הטרמינל תוכנן כך שיאפשר מעבר בין טיסה לטיסה תוך כ-25 דקות. לשם כך למשל נבנו דלפקי הבידוק לטיסות ההמשך במרחק של כמה פסיעות משערי הכניסה לבניין למי שנוחת בשדה. "חשוב לנו מאוד להציע מעברים קצרים לנוסעים ומרחקי הליכה קצרים בטרמינל", אמרה כריסטינה דבה, סמנכ"ל המכירות באוסטריאן, שהבטיחה כי השירות לנוסעים בטרמינל החדש יהיה משופר. לדבריה, כ-90 אחוז מסך הפעילות במקום תהיה של החברה האוסטרית.

 

ארזת לבד? דלפקי הבידוק כבר עומדים (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
ארזת לבד? דלפקי הבידוק כבר עומדים

 

הטרמינל תוכנן לשרת כ-14 מיליון נוסעים בשנה והוא בנוי משלושה מפלסים עיקריים. גם אלה מאפשרים את קיצור זמן המעבר בין טיסות. עוד נבנו בו טרקלינים חדישים לנוסעים, אזור קניות ומסעדות מוגדל ביחס לזה הקיים היום בשדה בוינה. פאה אחת של הבניין בנויה מחלונות ענק המשקיפים לעבר חניות המטוסים והמסלולים. לרווחת הנוסעים שמעוניינים לנצל את זמן ההמתנה הוצבו כורסאות מיוחדות שנבנו כעמדות עבודה ומאפשרות חיבור מחשבים ניידים.

 

הישראלים לא יידחקו לפינה מרוחקת

דבה ציינה כי מחצית מהנוסעים הישראלים שנוחתים בוינה מגיעים אליה לצורך טיסות המשך. כאשר נשאלה האם ייתכן המצב המוכר מנמלי תעופה רבים בעולם שבו, בשל סוגיות ביטחוניות, מטופלים הנוסעים מישראל במבנים הישנים והמרוחקים יותר – הבטיחה דבה כי הישראלים יקבלו שירות בטרמינל החדש.

 

קיר הזכוכית משקיף לרחבת המטוסים  (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
קיר הזכוכית משקיף לרחבת המטוסים

 

במהלך השנתיים האחרונות כבר פועלת כאן מערכת המסועים, שנועדו להפגיש במהירות

את הנוסעים עם המזוודות שזה עתה נפרקו. מנהלי הפרויקט מסבירים כי חשיבותה של המערכת הזו קריטית, כדי לאפשר לנוסעים להמשיך לטיסותיהם הבאות ללא תקלות ועיכובים.

 

ומה הלאה? מאיירהופר הסביר כי יש כבר תוכנית עתידית לבניית טרמינל "תאום" בעתיד הרחוק. עם זאת, כדי להצדיק את המהלך יש להגדיל את נפח התנועה כאן ולבנות מסלול המראות נוסף, שלישי במספר.

  

המסוע עובד כבר שנתיים. המזוודות יגיעו בקרוב  (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
המסוע עובד כבר שנתיים. המזוודות יגיעו בקרוב

 

הטרמינל החדש במספרים:

  • תכנון הפרויקט התחיל ב-2000. היסודות הראשונים למבנה הונחו ב-2006.
  • ההשקעה במבנה עומדת על 770 מיליון אירו. עוד 50 מיליון הושקעו במערכת שינוע המזוודות, שנועדה להעביר ביעילות את המטען של הנוסעים לטיסות ההמשך.
  • בטרמינל יהיו 64 עמדות צ'ק-אין, 10 מסועי מזוודות, 35 חנויות וכ-20 מסעדות.
  • בטרמינל נבנו 17 עמדות גישה למטוסים דרך שרוולים, ועוד 15 עמדות גישה באמצעות אוטובוסים.
  • אורכו של המתחם המרכזי בבניין הוא 270 מטרים, ורוחבו כ-55 מטרים.
  • שטחם הכולל של מבני הטרמינל – כ-150 אלף מ"ר.

 

אפשר גם לעבוד. הכורסאות ללפ-טופ מוכנות  (צילום: יואב גלזנר) (צילום: יואב גלזנר)
אפשר גם לעבוד. הכורסאות ללפ-טופ מוכנות

 

הכותב היה אורח של חברת "אוסטריאן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העבודות בטרמינל בעיצומן
צילום: יואב גלזנר
כרסיטינה דבה ומנכ"ל אוסטריאן בישראל, קרסטן צאנג
צילום: יואב גלזנר
מקווים להקדים את ברלין. פיטר מאיירהופר
צילום: יואב גלזנר
תגידו שלום. הטרמינל הישן
צילום: יואב גלזנר
מומלצים