שתף קטע נבחר
צילום: Index Open

יש גם תיירים טובים: הצד השני של הישראלים

לתייר הישראלי, זה שלעיתים משתמש באין ספור מגבות, מתחצף לצוות או שם כמה לחמניות בתיק מארוחת הבוקר, יש גם צד אחר. אתי לוי, יו"ר איגוד מנהלי בתי המלון בישראל מספרת על הצד הטוב של העבודה בענף המלונאות. כן, יש כזה

התייר הישראלי יודע היטב על מה שילם - ודורש לקבל תמורה מלאה. לפעמים אפילו קצת יותר מזה. הוא תובעני, חוקר, מבין בהכל, הוא הכי סחבק - ומרשה לעצמו דברים שבבית לא היה חולם עליהם. "ואיפה המגבת? " נותן במה למי שמשרתים את כולנו באתרי תיירות שונים - ומציב מראה מול הנופש הישראלי. והפעם: הצד השני של התייר הישראלי.


 

פעמים רבות אני שומעת מעמיתיי למקצוע או קוראת בתקשורת עדויות קשות על התנהגות מביישת של תיירים ואורחים מהארץ בבתי המלון בישראל.

 

עוד בנושא בערוץ התיירות:

 

אז נכון, המקצוע שלנו הוא קשה ותובעני, וכרוך בלא מעט הרמות גבה מצדנו לאור בקשות מוזרות של לקוחותינו: למשל, זכורה לי גברת שומרת מסורת, שביקשה מהחדרנית לאפר אותה על מנת שתוכל לצאת לארוחת השבת.

 

או לקוח אחר, ששבר בטעות מזכרת שקנה בעיר העתיקה בירושלים וביקש מפקידת הקבלה להשיג לו אחת כזו בדיוק (והיא מצאה, אחרי יומיים של חיפושים בחנויות). זוג צעיר וחביב שהגיע לאחד ממלונות הרשת בטבריה, וביקש מאיתנו צידנית קטנה לטיול, בכדי לשים בה כמות נכבדה של מטעמים שהוציא מארוחת הבוקר.

 

מקצוע של הגשמת חלומות

אבל לפני הכל, אנחנו התיירנים, חייבים להבין שמדובר במקצוע של הגשמת חלומות. רוב האורחים שלנו רואים בבית המלון בית חלופי או אפילו משודרג, בעת שהותם בחו"ל או בזמן טיול בארץ. הם רוצים להשתמש במגבות בלי חשבון כי מישהו אחר יכבס אותן, לקמט את הסדינים כי אנחנו נציע מחדש את המיטה, לקחת בארוחת הבוקר עשרה סוגים של גבינות כי לא כואב להם הלב לזרוק.

 

הם נהנים להרגיש שיש מי שיפגוש אותם בבוקר בלובי בחיוך ויענה (כמעט) על כל בקשה שלהם, שהם לא חייבים לברר את זמני ההגעה של הרכבות כי הקונסרייג' ידאג לזה עבורם.


מגבות בלי חשבון. הישראלי במלון (צילום אילוסטרציה: אורן אגמון)

 

החיים כנותן שירות בענף המלונאות הם כמעט כמו חייו של שחקן על הבמה. כל עוד אנו עוטים על עצמנו את מדי פקיד הקבלה, מנהל המלון או אפילו החדרן, אנו לוקחים חלק בהצגה שלמה שתוכננה בקפידה עבור הלקוח שלנו. וככה אנו מוצאים את עצמנו נדרשים לחייך גם כשהלקוח לא תמיד צודק, לא לקחת ללב תייר שהתעצבן עלינו, רק כי הוא בג'ט לג אחרי טיסה של 12 שעות ורוצה לקבל את החדר מוקדם מכפי שסוכם, ואחר שמתעכב לפנות כי לא חזר בזמן מהים.

 

קשרים רומנטיים בין אורחים לעובדים

ולצד אותם לקוחות שמאתגרים אותנו באופן יומיומי, נתקלתי במהלך שנות עבודתי הרבות בענף גם באינספור סיפורים שמחממים את הלב וממלאים אותי ואת עובדיי בסיפוק עצום.

 

ידוע לי על כמה וכמה סיפורים על קשרים חמים שנרקמו בין עובדי המלון לבין אורחים. כך, למשל, שמעתי על אינספור סיפורי אהבה קטנים שפרחו בין צעירים שהגיעו לחופשות באילת לבין עובדים שהגיעו לאזור כדי לעסוק ב"עבודה מועדפת".

 

זכורה לי במיוחד קבוצה שהגיעה לבין המלון שלנו לפני מספר שנים כדי להשתתף בפסטיבל הסלסה המסורתי בעיר הדרומית, ובערב נוצרה בלובי הרקדה ספונטנית שארגנו חברי הלהקה. הם סחפו אחריהם גם את שאר האורחים והעובדים שהיו שם באותו הזמן, ונוצרה מעין מסיבה קטנה ששמחנו לקחת בה חלק. בדיעבד, נודע לי שאחת העובדות במלון, בחורה צעירה אחרי שירות צבאי, נישאה לאחד הרקדנים שנים לאחר מכן.


יש קשרים שנרקמים בין עובדי המלון לבין האורחים (צילום: AP)

 

החדרנית שהפכה חברה של האורחים

סיפור נוסף סיפרה לי לא מזמן חדרנית ממלון בירושלים שאותו אני מנהלת. אחרי שהות של שבעה לילות במלון, נוצר קשר חם בין החדרנית לבין אחת המשפחות שאת החדר שלהן סידרה מדי בוקר. אם המשפחה והחדרנית שוחחו ארוכות, ומהר מאוד גילו שלשתיהן יש ילדים בגילים דומים. כמה חודשים מאוחר יותר הוזמנו החדרנית ובני משפחתה להתארח לסוף שבוע בביתם של מכריה החדשים בבאר שבע, וחברות אמיצה נקשרה בין שתי המשפחות.

 

אורח אחר הגיע ללובי של אחד המלונות נרגש ונרעש כולו, אחרי שמצא באחד המסדרונות מעטפה ובה כמה אלפי אירו. הוא ביקש להשיב את הארנק לבעליו החוקיים, אלא שגם כעבור ימים אחדים לא נמצא דורש לכסף וגם בתחנת המשטרה המקומית לא היו פניות בנושא. לאחר כשבוע התקשרה מנהלת המלון לאותו האורח והציעה לו לאסוף את המעטפה, שכן הוא המוצא הישר. האיש סירב וביקש לחלק את הכסף בין עובדי המלון, וכך עשינו.

 

לסיכומו של עניין, יש אמת בתלונותיהם של נותני השירות בענף המלונאות. קשה להגשים כל יום, כל היום, פנטזיות של אנשים אחרים ולעשות זאת בחיוך.

 

עם זאת, מי שאוהב אנשים, ניחן ביחסי אנוש טובים, ומחפש גיוון ועניין אינסופי בעבודה, בוודאי ישמח להשתלב בתחום. אז אני לא יכולה להבטיח שתמצאו אהבה או תהפכו למיליונרים, אבל לפחות תלמדו משהו על בני אדם, יהיו לכם כמה סיפורים טובים לספר לנכדים.

 

  • הכותבת מנהלת רשת מלונות פרימה ויו"ר איגוד מנהלי בתי המלון בישראל

 

אתם בעלי עסק או נותני שירותים מתחום התיירות? נתקלים ב"טיפוסים" כאלה ואחרים? אם יש לכם מה לספר לנו על התייר הישראלי כיתבו לנו למייל: tourism@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
אוהב להתפנק. התייר הישראלי
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים