שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מלחמת הבייגלה: אסם תשווק "שטוחים" מתוקים
    אסם תחל לשווק בשבוע הבא "בייגלה שטוחים" מתוקים-מלוחים בטעם דבש וקינמון, ותשיק גם טעמי צ'ילי ושמנת-בצל שיתחרו ב"דקים דקים" - הבייגלה השטוח בטעמים של בייגל בייגל. המוצר יהיה יקר יותר מ"בייגלה שטוחים" רגיל

    טעמים חדשים מתווספים למוצר ששינה את שוק הבייגלה. אסם תחל למכור בשבוע הבא "בייגלה שטוחים מתקתקים" – בייגלה שטוח בטעם מתוק-מלוח עם נגיעות דבש וקינמון, יחד עם שני טעמים חדשים שיתחרו ב"דקים דקים" - המוצר בטעמים של יוניליוור: "בייגלה שטוחים בטעם צ'ילי" ו"בייגלה שטוחים בטעם שמנת ובצל". תוך פחות משנה הבייגלה השטוחים כבשו 55% משוק הבייגלה. 

     

    • הוזלות? מותגי מזון קטנים עולים הרבה פחות

     

    שטוחים מתקתקים, שטוחים צ'ילי ושטוחים שמנת בצל יימכרו ברשתות השיווק באריזת 300 גר' ובמחיר מומלץ לצרכן של 12 שקל. זאת בניגוד ל"בייגלה שטוחים" שאינו בטעמים שמגיע באריזות של 350 גרם, ועולה פחות או יותר אותו הדבר, כלומר מדוב במוצר יקר יותר. 

     

    השילוב בין מתוק למלוח בבייגלה לא חדש: בארה"ב, בייגלה בדבש הוא מוצר פופולרי מאוד, וכך גם בייגלה בדבש וחרדל. את שני הטעמים האלה אפשר למצוא בארץ. בארה"ב מוכרים גם בייגלה בדבש ממולא חמאת בוטנים, ובייגלה מצופה שוקולד.

     

    מלחמה: שטוחים, דקים דקים ושטוחלה

    מאז ההשקה של "בייגלה שטוחים" בפברואר 2011, נתח השוק הכמותי של אסם בקטגוריית הבייגלה זינק מ-17% ל- 48% בספטמבר, לפי נתוני חברת המידע סטורנקס, ובעקבותיה יצאו המתחרים ב"שטוחים" משלהם: "שטוחלה" של מאיר בייגל, שכבר מכרו בעבר את הז'אנר השטוח, ו"דקים דקים" של בייגל בייגל מבית יוניליוור.

     

    מאז כניסת בייגל ביגל לשוק - בנובמבר - נתחי השוק הכספי והכמותי של בייגלה אסם ירדו. עד ספטמבר - אסם שלטה בקטגוריית הבייגלה כולה: לפי נילסן, אסם החזיקה ב-48.5% נתח שוק כספי, בייגל בייגל החזיקה ב-38.4%, מאיר בייגל ב-9.4% ואחרים ב-3.7%. עם כניסת "דקים דקים" של בייגל בייגל, נתח השוק הכספי של אסם ירד ל-32.4%, בייגל בייגל עלתה ל-51%, מאיר בייגל עלו ל-14.6% והשחקנים האחרים ירדו ל-2%.

     

    אין ספק שההשקה החדשה של אסם באה בעקבות ההצלחה של "שטוחים", אך גם בעקבות התחזקות המתחרים בז'אנר השטוח: גם בקטגוריית הבייגלה הדק, בייגל בייגל הובילה בחודש ההשקה, לפי נילסן, עם 44.5% נתח שוק כספי, כשאסם מחזיקה ב-39% ומאיר בייגל ב-16.5%. 

     

    בדצמבר אסם חזרה לשלוט בשוק השטוחים עם 45.9% לעומת 36.2% של בייגל בייגל. בבייגל בייגל טוענים שהם לא עומדים בביקוש ל"דקים דקים".

     

    השטוחים שינו את פני השוק: נכון לנובמבר-דצמבר, סגמנט השטוחים מהווה כאמור 55% מקטגוריית הבייגלה, וגלגל כ-70 מיליון ש' מאז השקתו.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    שטוחים ומתקתקים
    צילום: סטודיו אסם
    דקים דקים. מתחרים
    צילום: אבי כהן
    מאיר בייגל. מתחזקים
    צילום: רונן אקרמן
    מומלצים