שתף קטע נבחר

בזכות המחאה: מבצעים על פסק זמן ברשתות

שופרסל תמכור 3 פסק זמן, טעמי וטוויסט ב-13-11 שקל ומחסני השוק תמכור פסק זמן, כיף כף, טוויסט וטעמי ב-1.79 שקלים מהבוקר ועד פורים. למה רק מבצעים ולא הורדות מחירים? קמעונאים: "המחאה צודקת, אך פסק זמן זה לא מוצר בסיס". אנשי המחאה: "דורשים מחירים קבועים"

לכל מחאה יש מבצע: בעקבות המחאה נגד מחירי פסק זמן, בשופרסל יצאו במבצע על חטיפי שטראוס עלית: 3 חטיפי פסק זמן ב-12 שקל בכל סניפי הרשת, 3 טוויסט וטעמי ב-11 שקל בשופרסל דיל וב-13 שקל בשופרסל שלי. למבצע אין כרגע מועד סיום. בהמשך תצא הרשת במבצע שתוכנן מראש לפורים: 4 חטיפים ב-10 שקלים. רשת מחסני השוק הדרומית היתה הראשונה לצאת במבצע והכריזה הבוקר (ב') על הוזלת ארבעת החטיפים המובילים של שטראוס-עלית: פסק-זמן, כיף-כף, טוויסט וטעמי שיימכרו ברשת ב-1.79 שקלים מעתה עד חג פורים.

 

  • בריטניה: שקדי מרק בחצי מחיר

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל מסר: "מאז ומתמיד מקפידה שופרסל להיות קשובה לציבור לקוחותיה. אנו מציעים מבצעים על החטיפים ומתכוונים להעמיק את מבצעי החטיפים לקראת חג הפורים. נמשיך ונעשה הכל על מנת להוזיל את סל הקניות של לקוחותינו".

 

שלום נעמן ממנהלי מחסני השוק טוען כי "מדובר בצעד של היענות למחאה הציבורית המוצדקת, שתובעת הורדת אם לא השוואת מחירי החטיפים שללו למחירים בחו"ל. אני מקווה שבכך נעודד את הנהלת שטראוס עלית להתחבר לציבור הצרכנים ולהוריד את המחירים לקמעונאים כדי שאלה יוכלו להוזיל בהתאמה את המוצרים לצרכן". 

 

האם מדובר בשידור חוזר של מחאת הקוטג'? לא בטוח. שטראוס עלית העניקה הנחות לרשתות לקראת פורים. ברוב הרשתות יצאו במבצעים השבוע, או בשבוע הבא לכבוד פורים ובלי כל קשר למחאה. כך למשל ברשתות מגה (בול ובעיר) יצאו במבצע ללקוחות מועדון על חטיפי שטראוס: קונים 3 מוצרים ממגוון מוצרי שטראוס ומקבלים 2 במתנה. המבצע, על מוצרי מזון, חטיפי שוקולד, חטיפים מלוחים ועוגיות של שטראוס עלית, החל אתמול ויימשך עד 10 במרס.

 

"המחאה צודקת, אך זה לא הכיוון הנכון"

ברשתות לא מתכוונים להוריד מחירים. "אנחנו מוכרים במחירי הפסד, בחו"ל שטראוס היא לא מותג לכן היא יכולה להוריד שם מחירים", אמרו לנו באחת מרשתות המזון. "אבל אין כאן אשם אחד - יש בעיה בשוק המזון בישראל. הצרכנים לא יקנו מוצ רים של חברות מקבילות כמו כרמית".

 

בשופרסל פסק זמן נמכר ב-5.99-4.59 שקלים, במגה ב-6.29-4.79 שקלים ואצל רמי לוי מוכרים אותו ב-4.4-3.99 שקל. "מי קונה פסק זמן? מי שבא לו, זה לא מוצר בסיס", אמרו ל-ynet באחרת מהרשתות הקמעונאיות. "המחאה צודקת, אך זה לא הכיוון הנכון".

  

פסק זמן עולה לרשתות בין 3.40 ל-3.20 שקלים כולל מע"מ בימי מבצע הן משלמות על פסק זמן בין 3 ל-2 שקלים. "אלה שבחרו למכור ב-6.30 וב-7 שקלים שיורידו מחירים", אמרו ל-ynet ברשתות הזולות. "המחאה החברתית צודקת, אבל צריך לקחת אותה לכיוון הנכון. צריך לטפל בעניין האמיתי: המע"מ, מוצרי בסיס כמו קפה שחור, שמן זית".

 

רמי לוי אמר ל-ynet: "אני מוכר פסק זמן ב-3.90 שקלים וביום א' נצא במבצעים לפורים. הצרכן צריך להיות חכם: אם יקר לך - אל תקנה".

 

ישראל יקרה לנו: "דורשים מחירים קבועים"

בשטראוס מסרו אתמול כי ברשתות נערכים מבצעים על חטיפי שוקולד לכבוד החג: "בין היתר ניתן למצוא מבצעיים נקודתיים ברשתות הבאות: 3 ב-6 שקלים (2 שקלים) ברשת יינות ביתן; 4 ב- 10 שקלים (2.5 שקלים לבודדת) ברשת יש; 7 ב- 20 שקלים (2.85 שקלים בבודדת) בשפע שוק; ובשבוע הבא: 6 ב- 16 שקלים (2.66 שקלים לבודדת) בשופרסל דיל".

 

מ"ישראל יקרה לנו" נמסר בתגובה: "הבית שלנו לא מחסן. לא נכנעים למבצעים. דורשים מחירים קבועים".

 

איציק אלרוב מסר בתגובה: המאבק הוא לא על פסק זמן והוזלתו לא תגרום לציבור להפסיק למחות על יוקר המחיה. פסק זמן הוא הטריגר למאבק על הפקעות המחירים, והוא מייצג איזשהו סמל שמלמד אותנו שיעור ב'עושק הציבור'.

 

"הבעיה שלנו היא התאגידים הגדולים שחושבים, משום מה, שמונופול זה משחק של ילדים גדולים והם משחקים בנו כאילו זה עוד מהלך. הבעיה היא שהניצחונות שלהם משפיעים פיזית על חיינו ולא, אין לנו כוח ונמאס לנו להיות חלק מהמשחק הזה. דרישת הציבור היא להוזלה רוחבית ואמיתית על כל מוצרי המזון ולא מבצעים זמניים שנועדו למסמס את המאבק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
פסק זמן. מי קונה? מי שבא לו
מומלצים