שתף קטע נבחר

"טיסת לואו-קוסט יותר מתאימה לקהל הישראלי"

כך טוען קרסטן שפר, המנהל האזורי של לופטהנזה במזה"ת, שאומר שבעתיד חברת-הבת, ג'רמן ווינגס, תבצע את הקו לברלין, ומעדיף לראות במטוסיו יותר אנשי עסקים ופחות תיירים

חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, לא רוצה שתראו בה רק מוביל בקו ישראל-גרמניה, אלא כמוביל בינלאומי לכל העולם. זו גם הסיבה שאת טיסותיה העתידיות לברלין תבצע, כנראה, חברת ג'רמן ווינגס שבבעלותה ובמתכונת של טיסות לואו-קוסט שכבר מוכרות בארץ.

 

"זו החברה (ג'רמן ווינגס - ז.ר) הנכונה לבצע את הטיסות האלה (ת"א-ברלין), היות והטיסות יתבצעו במתכונת של לואו-קוסט שיותר מתאימה לקהל הישראלי", אמר בראיון ל-ynet קרסטן שפר (Carsten Schaeffer), המנהל האזורי של לופטהנזה במזרח התיכון.

 

לדידו של שפר, יהיו בטיסות הלואו-קוסט שני סוגים של נוסעים במחלקת התיירים: כאלו שיישלמו יותר על ארוחות ו/או על הטסת מזוודה וכאלו שרק רוצים להגיע מנקודה A ל-B ולא יקבלו שום שירות בטיסה, ולכן גם ישלמו פחות.

 

לטוס בלי מערכת בידור

השנמוך בקו לתל אביב, שתנקוט לפי המתוכנן לופטהנזה, מגיע אחרי שינוי מהותי נוסף מהשנה האחרונה, שבו צימצמה החברה 15 אחוז בקיבולת מושבי הנוסעים במטוסיה בטיסות לארץ וממנה, עקב המעבר למטוסי איירבאס 321A, מטוסים צרי-גוף.

 

עקב השינוי הנ"ל, גם נמנעת מהנוסעים בכל המחלקות האפשרות ליהנות ממערכת הבידור שהיתה מותקנת עד כה במטוסים רחבי-גוף שטסו לישראל.

 

"השינוי אמנם גרם לרווחיות בחברה, אבל גם לירידה של של 4 אחוזים בכמות הנוסעים במחלקת העסקים", מוסיף שפר ונראה כי הירידה במספר הנוסעים פחות מעסיקה אותו, היות והוא רואה בלופטהנזה חברה שתכליתה לשנע נוסעים מעבר לגרמניה.

 

"העסקים שלנו עם ישראל הם למכור את החברה כמקשר לכל העולם, לאו דווקא לגרמניה", הוא מסביר את המהלכים האחרונים. "למשל, קווים לאפריקה או לאסיה, כשטיסות ההמשך פונות בעיקר ללקוחות העסקיים שלנו ופחות לתיירים".

 

שינמכו את הקו לת"א. איירבאס A321 של לופטהנזה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
שינמכו את הקו לת"א. איירבאס A321 של לופטהנזה(צילום: shutterstock)

 

"ברלין לא בעדיפות הראשונה שלנו"

כיום לופטהנזה (שמכילה גם את סוויס ואוסטריאן איירליינס) טסה לברלין - יעד שנמצא בצמיחה מבחינת התייר הישראלי - רק פעמיים בשבוע, בימים שבת וראשון, כששאר הקווים הם למינכן, פרנקפורט ודיסלדורף.

 

שפר טוען, כי מטרתה העיקרית של החברה היא להגדיל את תדירות הטיסות לישראל, "כי השוק דורש זאת", לדבריו. עם זאת, הוא מציין שני מכשולים בדרך לגידול: "הפסדנו כסף בקווים האלה וגם יש לנו הגבלות מטעם משרד התחבורה הגרמני".

 

"הממשלה החדשה תחליט מה היא רוצה לעשות בעניין ההגבלות, במיוחד בנוגע לפרנקפורט ומינכן. כרגע יש לנו את דיסלדורף וברלין שהם לא היעדים העיקריים שלנו ואינם נמצאים בעדיפות ראשונה", מוסיף שפר.

 

בביזנס של אל על מושב מרווח יותר ומע' בידור. למה לטוס איתכם?

שפר: "יש דברים יותר חשובים מהמושב בטיסה. למשל, השירות. הפידבק שאנו מקבלים מישראלים הוא פשוט נהדר". 

 

בנוגע למערכת הבידור, מסביר כארסטן שבעוד כחודשיים הכל ישתנה. "אנחנו עושים כרגע פיילוט בטיסות למינכן, שבו יהיה לכל מושב חיבור ל-Wifi שבאמצעותו יהיה ניתן להוריד סרטים לאייפון, להתחבר לאי-מייל, למוזיקה ועוד. לא ידוע כרגע אם השירות יהיה בתשלום".

 

מה גרם לכם לקצץ דווקא בקווים לתל אביב?

"תעשיית התעופה העולמית במצב כלכלי לא טוב, ואנחנו מנסים לקחת צעד אחד אחורה בכדי לקפוץ קדימה בעתיד. המצב בישראל מושפע מהמצב בסוריה והשכנות הערביות וקשה להפריד את המדינות ועל כן אנו מצמצמים כרגע פעילות למען העתיד".

 

קבוצת לופטהנזה ב-2012

מספר נוסעים: 103 מיליון נוסעים בעולם ב-2012. שיא של כל הזמנים, לפי נתוני החברה.

מספר נוסעים שהטיסה הקבוצה בארץ: 428,304 - לופטהנזה, 280,498 - סוויס, 242,383 - אוסטריאן

מספר יעדים בעולם: 253 ב-102 מדינות, בארבע יבשות.

צי מטוסים של הקבוצה: 629 ועוד הזמנות ל-239 מטוסים נוספים בשווי מוערך של 23 מיליארד אירו.

מחזור הכנסות (כולל 400 חברות בנות ויחידות עסקיות): כ-30.1 מיליארד אירו.

רווח תפעולי: 524 מיליון אירו.

רווח נקי: 990 מיליון אירו (בעקבות תופעות חד פעמיות הנובעות ממכירת מניות).

מה בעתיד: החברה מתכוננת לרכוש 102 מטוסי איירבאס מסוגים שונים ו-6 מטוסי בואינג.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברת הבת מתוכנתת לטוס לארץ במקומה. לופטהנזה
צילום: איי פי
מומלצים