שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צפו: 10 טריקים ויזואליים שעוזרים לרזות
    השתמשו בצלחות אדומות, הושיטו לחטיף את היד שאינה דומיננטית ושתו מכוסות גבוהות - מחקרים הוכיחו שאנו יכולים לעבוד על החושים שלנו ולגרום למוחנו לחשוב שאכלנו יותר. נסו את השינויים הקטנים שיגרמו לדיאטה להצליח

    רובנו "אוכלים עם העיניים" ולא על פי תחושת השובע האמיתית - אז איך אפשר לרתום זאת כדי להצליח דווקא בדיאטה ? הפסיכולוג והסופר ריצ'רד וייסמן, המעלה סרטוני מדע לערוץ היוטיוב שלו תחת השם Quirkology, קיבץ עשר עצות להרזיה שהוכחו מחקרית, אשר חלקן מפעילות על חושינו אשליה ויזואלית שגורמת לנו לאכול פחות.

     

    אם תשתמשו בשיטות האלה תחושו שאכלתם יותר, תהיו שבעים יותר - ותרזו.

     

     

    את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד
     
    התחלתם דיאטה ? קראו עוד:
     
    ואלו ההצעות של וייסמן:
     

    1. אכלו בצלחת קטנה במקום בגדולה

    כמות המזון שנערמת על צלחת קטנה נראית גדולה יותר בצורה הזאת, ותאפשר לכם לאכול בסופו של דבר פחות.
     

    2. אכלו ביד שאינה דומיננטית

    אם אתם עומדים במסיבה ומנשנשים מחטיף כלשהו שמונח על השולחן, עדיף שתעשו זאת ביד שאינה החזקה במקרה שלכם. אם אתם שמאליים ותאכלו את החטיף ביד ימין יהיה לכם פחות כוח להושיט שוב ושוב את היד לקערה - ותאכלו כ-20% פחות.
     

    3. שתו בכוסות גבוהות וצרות

    כוסות נמוכות ורחבות נראות כמכילות אותה כמות נוזל כמו בכוס גבוהה וצרה, אך זאת אשליה בלבד ולמעשה הן יכולות להכיל הרבה יותר מהמשקה. אם אתם רוצים לצמצם את השתייה של משקאות עתירי קלוריות, פשוט החליפו את הכוס.
     

    4. הציבו מראה במטבח

    בניסוי שנערך הוצבו שתי צלחות, על אחת מאכל בריא ועל השנייה מאכל שאינו בריא, והנבדקים התבקשו לקחת מה שהם רוצים. כשהוצבה מראה מאחורי האוכל, הנבדקים חשו מודעים יותר לעצמם - והם נטו לבחור במזון הבריא יותר. נסו להניח מראה במטבח או להדביק אחת על המקרר.
     

    5. לעסו מסטיק בשעת רעב

    לעסו מסטיקים בטעמי פירות בזמן שאתם רעבים, כדי לצמצם את צריכת הקלוריות היומית. מסטיק בטעם מנטה, לעומת זאת, עשוי לשנות את טעמם של מאכלים בריאים מסוימים ולגרום לדחייה שלהם.
     

    6. אכלו לאט

    אנשים שאוכלים מהר נוטים לצרוך יותר קלוריות מתוך אכילה של כמות מזון גדולה יותר. אכלו לאט יותר והניחו את הכפית או את המזלג על הצלחת בין טעימה לטעימה, כדי להאריך את התהליך.
     
    נלחמים בחטיף? הושיטו אליו את היד שאינה דומיננטית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    נלחמים בחטיף? הושיטו אליו את היד שאינה דומיננטית(צילום: shutterstock)
     

    7. השתמשו בצלחות ובקערות אדומות

    מחקרים מראים כי אנשים נוטים לאכול פחות חטיפים או נשנושים אחרים כאשר אלה מוגשים על צלחות שצבען אדום, אולי משום שצבע זה מקושר בתודעה של רובנו לאיסור ולציווי על עצירה. אם אתם יכולים לבחור בין כלים שונים - העדיפו את אלה האדומים.
     

    8. כבו את הטלוויזיה בשעת הארוחה

    כשהארוחה מתקיימת מול מסך הטלוויזיה, אנו אוכלים יותר. אם תכבו את המכשיר ותאכלו ללא הסחות דעת, תגלו שאכלתם עד 50% פחות.
     

    9. צלמו את האוכל הלא בריא

    צילום של האוכל הלא בריא שאתם אוכלים יצמצם את הצריכה שלו בכ-33%, כיוון שתחושו מודעים יותר לבחירות שאתם עושים בתחום התזונה.
     

    10. הימנעו ממגוון גדול מדי

    כשאנו רואים סוגים שונים של מאכלים באותה ארוחה, למשל סוגי קינוחים רבים באירוע, אנו מתפתים לטעום מכולם. אם תגישו אותה כמות של אוכל אבל במגוון סוגים מצומצם יותר - תאכלו פחות.
     


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צלחות אדומות מתקשרות עם איסור ועצירה - וגורמות לאכול פחות
    מומלצים