שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    shutterstock
    "לא יכולתי בלי מתוקים". אורלי רזתה 22 ק"ג ב-8 ח'
    אורלי גואטה מצאה עצמה מסתכלת במראה על בבואתה ומזדעזעת. היא החליטה על שינוי כמעט מיידי ואחרי שנגמלה ממתוקים ומגלוטן, השילה מעצמה 22 ק"ג בשמונה חודשים בלבד. היום היא אומרת: "אסור להתייאש מהמשברים שבדרך, צריך להאמין בהצלחה"

    בשיתוף מכון אברהמסון

     

    אורלי גואטה יכלה לאכול רק מתוקים כל היום. "לא הייתי צריכה שום דבר נוסף", היא אומרת. "מתוקים ובצקים, זה היה האוכל האהוב עליי ולא הייתי זקוקה לשום דבר אחר." היום, כשהיא לא אוכלת את שניהם, היא מודה שלפעמים היא כל כך מתגעגעת לטעם שלהם, אבל יודעת שזו אהבה שנגמרה לתמיד.

     

    את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד   

     

    בתחילת שנת 2013 אורלי שהייתה בחופשת לידה מעבודתה, כרכזת זכויות חרשים במשרד הרווחה, הסתכלה על עצמה במראה והזדעזעה. "לא יכולתי להסתכל על עצמי. לא יכולתי להמשיך להיות במשקל שהייתי - 97 ק"ג. החלטתי שאני חייבת שינוי ומהר".

     

    הבחירה הכמעט ראשונה שלה הייתה מכון אברהמסון. "וזה לא שלא ניסיתי דיאטות אחרות במהלך החיים", היא מסבירה. "אבל שום דבר אחר לא השפיע עליי. כל השאר הדיאטות פשוט לא הצליחו, ולא יכולתי לעבור עוד כישלון".

     

    עוד כתבות דיאטה מעוררות השראה

    "הפסקתי להתבייש בעצמי". ירון רזה 50 ק"ג בשנה

    "הגשמתי חלום". רוית רזתה 38 ק"ג בשנה

    המלחמה של יורי: רזה 42 ק"ג ב-8 חודשים

     

    אורלי מודה שבפגישה הראשונה, היא הייתה סקפטית. "אני מניחה שכמו כולם בסיטואציה הזו", היא אומרת בחיוך, "אמרתי לעצמי שבמקרה הכי גרוע אני אפסיד זמן וכסף. אבל היום אני מבינה שזה היה הצעד הראשון להצלחה. אני קוראת לזה לגלות קוד חדש, שפה חדשה".

     

    "גיליתי שפה חדשה בקשר לאוכל". אורלי גואטה ( ) ( )
    "גיליתי שפה חדשה בקשר לאוכל". אורלי גואטה( )

     

    "התמדה היא הדבר הכי חשוב"

    תוך שמונה חודשים הא רזתה 22 קילו והיום התפריט של אורלי כולל מגוון עצום של ירקות, פירות, קטניות ומה לא. "יש המון מה לאכול פרט למתוקים ולבצקים. הצלחתי למצוא תחליפים לכל דבר. אין עם זה בעיה", היא מסבירה.

     

    "התפריט היומי שלי כולל בבוקר: סלט ירקות עם מירב הירקות וגביע גבינה עד 5%, בצהריים אני אוכלת מנת חלבון (דג/עוף) בתוספת סלט ירקות, מוסיפה לזה

    פחמימה (אורז מלא/קינואה/כוסמת) בתוספת סלט ירקות טחינה. בין הארוחות אני אוכלת פרי ובערב, אני אוכלת מעדן 3% עם מעט שקדים/אגוזים", אומרת אורלי.

     

    ומה קורה עם שאר בני המשפחה, הם גם הצטרפו לשינוי?

    "לא כל כך. אני מבשלת לעצמי ואחר כך לבעלי ולבנות. אני מבשלת להם ולא נוגעת בכל מה שאסור לי. נכון שיש ימים שמאוד מתחשק לי לעשות את זה, אבל למדתי להתגבר על החשקים".

     

    איך התגובות מהאנשים הקרובים אלייך?

    "אני מקבלת תמיכה מטורפת. זה מתחיל בבעלי, שמפרגן לי וגם לכל מי שמחמיא לי, בבת הגדולה שלי בת ה-11 ובחברות שלה שמתלהבות מהשינוי שחל בי. וגם בכל מי שרואה אותי אחרי תקופה שלא ראה אותי ולא מאמין לשינוי שחל בי".

     

    היא מודה שהשינוי אמנם חיצוני וכולל גם שינוי כללי של המלתחה, אבל בעיקר מדובר בשינוי פנימי, שינוי חשיבתי. "צריך להאמין במה שעושים, אבל כמובן שצריך לעשות ולא לשבת ולחכות שהדברים ייקרו. אני מקפידה מאוד על מה שאני אוכלת, מקפידה על פעילות גופנית קבועה בחדר הכושר ומאמינה בעיקר בהתמדה".

     

    אורלי גואטה: "אנשים לא מזהים אותי ברחוב" ( ) ( )
    אורלי גואטה: "אנשים לא מזהים אותי ברחוב"( )
     

    עצות הדיאטה של אורלי

    להיות סבלניים. "שינוי לוקח זמן. צריך סבלנות, להחליט בראש שרוצים לעבור שינוי ולהאמין שאפשר להצליח".

     

    לא להתייאש. "יש המון מכשולים בדרך, מאוד חשוב לא ליפול למלכודות הייאוש והכישלון ולהמשיך בתהליך".

     

    קבוצת תמיכה. "הקיפו עצמכם אנשים תומכים ואוהבים. הם ייתנו לכם כוח להמשיך גם ברגעי המשבר".





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "לפעמים מתגעגעת לטעם של המתוק". אורלי גואטה
    שלום דוקטור
    מומלצים