שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הפרסומת הסקסיסטית ביותר ב-2013: סנו ג'ט
    בויצו בחרו בפרסומת שמציגה שתי ילדות שרבות ביניהן למי יש אמא יותר מושלמת - כזאת שמנקה הכי טוב. אירוע הענקת אות הקלון לפרסומות הסקסיסטיות, שהתקיים בסינמטק ת"א הוקדש להשפעת הייצוגים השליליים של נשים על בני נוער. במקום השני: בר רפאלי לקרולינה למקה

    קמפיין "לדאוג למשפחה זה לנקות בסנו ג'ט", של משרד הפרסום דרורי שלומי, נבחר הבוקר (ד') על-ידי ויצו כקמפיין הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2013. הקמפיין נבחר במסגרת טקס "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו ו"גבר" על 10 קמפיינים שעלו לגמר.

     

    לצפייה ב-10 הפרסומות שהגיעו לגמר 2013:

     

     

    לצידו זכו באות הקלון גם הקמפיין של קרולינה למקה עם בר רפאלי שמתחככת בכורסא, פרסומת לעיתון "הארץ" במהלכה גבר מדרג את ביצועיה של האישה, קמפיין לנעלי אלדו במסגרתו אישה מוצגת בתנוחה מינית בוטה והקמפיין "תשמרי על הכוס שלך של עיתון TIME OUT.

     

     

    בקמפיין של סנו ג'ט נראות שתי ילדות קטנות שמתחרות ביניהן על "האמא המושלמת". האמא הזאת, כמובן אוהבת לנקות, לכבס ולטפל בילדים והילדות רבות ביניהן בתככניות. 

     

    הייצוגים השליליים של נשים משפיעים על בני נוער

    הפרסומות נבחרו נבחרו על-ידי ועדת שיפוט שסקרה את הפרסומות שהוצגו ב-2013 ומורכבת מנציגות של חברות כנסת, ממומחיות מגדר ותקשורת, נשים אקטיביסטיות, נשות אקדמיה, עיתונות ומשפט.

     

    את הבחירה בסנו ג'ט נימקה ועדת השיפוט: "בפרסומת נראית האמא המושלמת: זו שאובססיבית לניקיון ומקדישה את מירב זמנה בהברקת הבית, תוך "חינוך" הבנות הקטנות שזה תפקידה. הילדות מתחרות ביניהן על ה'אימא המושלמת', המתבטאת במידת הקיצוניות שלה לניקיון: רחיצת ידיים, ניקוי ציפורניים, השמדת חיידקים, הברקת הבית וכו'. ככל שהאימא יותר אובססיבית לניקיון ומשקיעה זמן רב יותר לכך- היא נחשבת לאימא טובה יותר.

     

    "הפרסומת וסיסמת הקמפיין: 'לדאוג למשפחה, זה לנקות בסנו ג'ט' מנציחה שלל סטראוטיפים מיושנים אודות מקומה ותפקידה של האישה, שאמורים היו לחלוף מן העולם. היא מקבעת את החשיבה שמקומן של נשים הוא במרחב הפרטי (בניקיון הבית ובטיפול בילדים). השימוש הציני בילדות והדינאמיקה המתפתחת ביניהן מטמיעה בהן את הציפייה של החברה מהן כנשים בוגרות בעתיד ומנבאת את זהותן כשתתבגרנה - נשים שתפקידן לנקות, תחרותיות ובּיצ'יות".

     

    המטרה: להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום

    קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" מתקיים זו השנה השישית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי החל ב-8 במרס ומטרתו, לפי ויצו, היא "להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות לנזק החברתי שמסבות פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי". ממבט בפרסומות שנבחרו - נראה שהמטרה הזאת עדיין לא הושגה. 

     

    בויצו מסרו כי: "לאור פרשיות מין שהתרחשו לאחרונה, בהן היו מעורבים בני נוער בחרו בויצו להקדיש את נושא האירוע להשפעתם של הייצוגים השליליים של נשים בפרסומות, ברשתות החברתיות ובתכניות הריאליטי על נערות ונערים ועל תפיסת המיניות שלהם".

     

    חברות וועדת השיפוט הן ח"כ מיכל רוזין (מרץ), מנהלת לשעבר של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; פרופ' חנה הרצוג, ראש התכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב, ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית ללימודי מגדר במכללה האקדמית בית ברל, שלומית ליר, יו"ר פועלות ברשת, בילי מוסקונה לרמן, עיתונאית, אורית סוליציאנו, מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, נורית חג'ג', מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית לשעבר, שרון צ'רקסקי, מנהלת קמפיין "אות הקלון" ומנהלת קשרי ממשל של ויצו, עו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים