מהיום: מועדון חברים חרדי נגד 'סיוט האינטרנט'
הכירו את מועדון החברים החדש בבית שמש: "חבר". מתקבלים רק חרדים שמתחייבים להימנע מכל חיבור לאינטרנט. מחזיקי התעודה התקבלו למועדון שיקבע "מיהו חרדי" לעניין קבלת ילדים למוסדות חינוך ואיכות הצעות השידוכים. לדברי המארגנים, למעלה מ-60% מתושבי העיר כבר בפנים
מחריף המאבק נגד "פגעי הטכנולוגיה": קהילות חרדיות בבית שמש הקימו מועדון אקסקלוסיבי שחבריו יתחייבו להימנע מכל חיבור לאינטרנט שנאסר על ידי הרבנים. עבור המצטרפים יונפקו תעודות המצהירות כי הם נמנים בין "היראים לדבר ה'".
<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מטרת המהלך היא להפעיל לחץ חברתי בעניין, ולהביא להיבדלות של החרדים השמרנים מהמתירנים, אלה המחוברים לרשת ומשתמשים בטלפונים חכמים. החזון: קבלה למועדון היא שתקבע "מיהו חרדי", כמוסכמה חברתית - לעניין חברות בקהילה, קבלת ילדים למוסדות חינוך, איכות הצעות השידוכים במשפחה ועוד.
קראו עוד בערוץ יהדות:
- לא לנקמה, כן לנחמה/ איה קרמרמן
- האדמו"ר מסאטמר: הורי החטופים אשמים ברציחתם
- סערה בכוס קידוש: אמריקה צחקה, הרב זעם
המועדון, "חָבר" שמו, הוקם על-ידי עסקני ציבור בולטים בבית שמש - בעיקר מחוגי ה"קנאים" (הקהילות החרדיות הקיצוניות). אלא שאט-אט הם מבקשים לכלול בו גם את אנשי הזרם המרכזי (ליטאים, ספרדים ורוב החסידים), בזכות תמיכה רבנית חוצת-מחנות של קרוב למאה רבני קהילות.
הוא יושק הערב (ה') בכינוס יסוד חגיגי, לאחר שלדברי המארגנים הצליח לגייס אליו בתוך ימים ספורים לא פחות מ-60% מתושבי העיר החרדים. יהיה זה שיאו של "יום החבר", עליו הכריזו יוזמי המהלך, ובסוף השבוע תתקיים גם "שבת החבר", שבה יקדישו רבנים את דרשותיהם בבית הכנסת לנושא זה.
"הפתרון ההיסטורי לסיוט פגעי האינטרנט"
בפרסומים לקראת העצרת נכתב: "תזמורת הוזמנה במיוחד למעמד זה, ותנעים את המעמד
בזמירות שירות ותשבחות על הסייעתא דשמיא, כיאה וכנאה ליום שבו נעקר האינטרנט מהעיר בית שמש, ועם סיום הסיוט הלז, והקמת פתרון יצירתי, כגוש אחד נגד הפגעים ומרעין בישין של הטכנולוגיה".
בשבועיים האחרונים הופצה בכל תיבות הדואר בריכוזי המגזר בעיר חוברת הסברה בת עשרות עמודים – שכותרתה: "הפתרון ההיסטורי לסיוט פגעי האינטרנט". החוברת קוראת לציבור, כ"חוב קדוש", להירשם לחברות במועדון. כן הכריזו העסקנים על מבצע "חבר מביא חבר", שמטרתו "להוסיף חיילים רבים למקדשי שם שמים".
בעקבות כך, חתמו אלפים רבים על טופסי הצטרפות שבהם התבקשו לדווח באמצעות איזה חיבור הם משתמשים באינטרנט ולאילו מטרות (אם בכלל). בהמשך יוודא כל רב כי חברי קהילתו לא מסרו דיווחים כוזבים בעניין.
העסקנים הכריזו ש"'יום החבר' הוא רק ההתחלה", והודיעו כי בימים הקרובים יפרסמו בכל
בתי המדרש בעיר את שמות ה"נחשונים לדבר מצווה, מקדשי שם שמים ברבים" – קבוצת המצטרפים הראשונה למועדון היוקרתי.
גם העיתונות החרדית המקומית התגייסה למסע ההסברה, בישרה על "יום היסטורי שבית שמש לא ראתה מימיה", ודיווחה באהדה כי "המוני התושבים זכו לקיים את מצוות 'ובערת הרע מקרבך', ולעקור את נגע האינטרנט מהעיר".
כעת מקווים המארגנים כי ההצלחה המקומית תתרחב ותתפשט, וכלשונם - "הבשורה המרנינה תצא לכלל קהילות היראים בארץ הקודש ובעולם כולו". כבר עתה הם מדווחים על "ביקוש ער ובלתי צפוי להעתקת הרעיון", ועל עסקני קהילות מחוץ לבית שמש שהגיעו לעיר כדי לעקוב אחריו מקרוב.
אפילו שיר מיוחד חובר לרגל המעמד: מִזְמוֹר שִׁיר לְיוֹם הֶחָבֵר
עִם נִצְנוּצֵי שַׁחֲרִית, יוֹם חֲמִישִׁי.
שׁוֹלְפִים וּמוֹצִיאִים פִּנְקָסֵיהֶם וְקֻלְמוֹס אִישִׁי.
כְּוַיַשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר, זָרִיז וּמָהִיר.
הַלֹּא עִידְנָא דְחֱדְוָותָא הַיּוֹם הַבָּהִיר.
בְּזֶה הַיּוֹם, הַהִיסְטוֹרִי בִּקְנֵה-מִדָּה.
נְעֶקַּר בּוֹ הָאִינְטֶרְנֶט מִבֵּיִת שֶׁמֶשׁ, נִתְאַיֵיד וְנִתְאַדָה.
וּמַשֲׁב אֲוִיר פִּסְגּוֹת צָלוּל, צַח וּבָהִיר.
וְעֵת חֶשְׁכַת לֵיל כְּיוֹם תָּאִיר.
וּמִי רוֹאֶה אוֹתָם יוֹצְאִים וְאֵינוֹ יוֹצֵא.
יַחַד כָּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל נַהַרָא נַהַרָא.
כְּאִישׁ אֶחָד בְּלֵב אֶחָד, לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם.
וְעַל נֶפֶשׁ עֲיֵפָה, יוֹצְקִים הֵמָה מַיִם חַיִּים.
“גַּם אֲנִי חָבֵר” אַכְרִיז בְּעִזוּז וּבְגָאוֹן.
בְּחוּצוֹת קִרְיָה, בַּשִּׁיר וּבְקּוֹל שָׁאוֹן.
אֲקַדֵּשׁ שֵׁם שָׁמַּיִם בְּרַבִּים, קְבַל עַם וְעֵדָה.
לְאוֹת וּלְמוֹפֵת, לַדֻּגְמָא וְלַהַעֲרָכָה – וְזֹאת לַתְּעוּדָה.
בֵּית שֶׁמֶשׁ כְּ"נַחְשׁוֹנִים" לִדְבַר מִצְוָה.
רֵאשִׁית וִיסוֹד לְשׁוֹשִילְתָּא דִדְהַבָא.
שֶׁתִּפְרֹס מְצוּדוֹתיֶהָ לְיַרְכְּתֵי אֶרֶץ בִּתְּהִלָּה.
וִיצָרְפוּ חֻלְיָה לְחֻלְיָה, עוֹד עִיר וּקְהִלָּה.