שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    קר לכם? 10 מזונות שיחממו את הגוף מבפנים

    אם אתם יושבים במשרד או בבית וקופאים מקור למרות החימום, היכנסו למטבח ופנקו את עצמכם במרק דלעת, בקלח תירס חם ובתה ג'ינג'ר. עוד מזונות מחממים המתאימים במיוחד לימים הקרים בכתבה שלפניכם

    אוכל יכול להיות טעים, משביע ומנחם - וגם מחמם. רגע לפני שאתם מתעטפים בחרמונית ומצטיידים במחממי אוזניים, קבלו את רשימת המזונות שיעזרו לכם לשמור על חום הגוף וליהנות מהאווירה החורפית.

     

    עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

     

    עוברים לתזונה בריאה :

    7 המאכלים שהכי גרוע לאכול לפני השינה

    שוקולד מריר? מזיק. לחם מלא? עובדים עליכם. מיתוסי תזונה

    17 הגורמים שישפיעו - כמה תרזו בדיאטה?

     

    1. דייסת קוואקר

    דייסת שיבולת שועל היא דוגמה מצוינת לארוחת בוקר מחממת ובריאה. היא משביעה בזכות כמות הסיבים התזונתיים שהיא מכילה. ניתן להכינה על בסיס מים בשילוב עם חלב, להמתיק במעט דבש ולפזר קינמון מעל.

     

    ארוחת בוקר משביעה ומחממת (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ארוחת בוקר משביעה ומחממת(צילום: shutterstock)

    2. מרק דלעת

    מרק טעים ומומלץ מאוד, כיוון שהדלעת עשירה בוויטמין A ודלה בקלוריות. להעשרת המרק אפשר להוסיף גזר, דלורית או בטטה ולטחון את כל המרכיבים.

     

    שימו לב שמתכוני מרקים רבים מכילים תוספת של שמנת להקרמה, שמקפיצה את מספר הקלוריות. אם בכל זאת אתם רוצים להסמיך את המרק, ניתן להשתמש בשמנת עם 10% שומן או בקוואקר.

     

    3. אנטיפסטי

    בחורף פוחת החשק לאכילת ירקות חיים, ואנו מוצאים עצמו ממעיטים באכילת ירקות. כדי להמשיך ולצרוך ירקות ניתן להכין מגוון ירקות קלויים בתנור, כגון פטריות, בצל, קישוא, חצילים ועוד. ניתן להוסיף אותם לארוחת הצהריים או אפילו להכין סלט ירקות קלויים בתוספת גבינה בולגרית לארוחת הערב.

     

    שימו לב שאינכם מוותרים לגמרי על אכילת ירקות טריים המכילים ויטמינים שחלקם נהרסים בבישול.

     

    4. בטטה בתנור

    פרט לירקות, ניתן להכין גם בטטה בתנור שתהווה תוספת טעימה, בריאה ומחממת לארוחה העיקרית. הבטטה משביעה בזכות כמות גדולה של סיבים תזונתיים, ובנוסף עשירה בוויטמינים ומינרלים כגון ויטמין A, ויטמין C, סידן ואשלגן.

     

    5. ערמונים

    ערמונים הם נשנוש חורפי מנצח. הם דלים בשומן ועשירים בוויטמינים ומינרלים. את הערמונים אפשר לבשל במים חמים או לקלות בתנור. רק שימו לב לכמות שאתם אוכלים, כיוון שהם אמנם דלי שומן אבל לא חסרי קלוריות (חמישה ערמונים קלויים מכילים כ-100 קלוריות).

     
    ערמונים. נשנוש חורפי מנצח (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    ערמונים. נשנוש חורפי מנצח(צילום: ירון ברנר)

    6. קלח תירס חם

    אם בא לכם לגוון את ארוחת הערב, קלחי תירס הם תוספת מעניינת, טעימה וחמימה. קלח תירס בינוני מכיל כ-100 קלוריות. לרוב אנו נוטים להוסיף לקלח התירס כמות נכבדה של מלח שאינו מועיל לבריאותנו. נסו להמעיט בכמות המלח וליהנות מטעמו הטבעי והמתקתק של התירס.

     

    7. תפוחי עץ אפויים בתנור

    תפוח אפוי עם מעט קינמון הוא פינוק טעים ומחמם לשעות הערב מול הטלוויזיה.

     

    איך מכינים? פשוט וקל. כל שצריך זה תפוחי עץ צהובים וקינמון. מחממים תנור ל-170 מעלות. מניחיים על נייר אפייה את תפוחי העץ (ניתן להוציא את ליבת התפוח) ואופים במשך 20 דקות, עד שהתפוחים מתרככים לגמרי. מוציאים מהתנור, יוצקים על התפוחים את הנוזלים שהופרשו ומעליהם מפזרים קינמון.

     

    8. שוקו חם

    המשקה הרשמי של החורף. שוקו חם מאבקת קקאו אמיתית וחלב חם (ניתן להמתיק במעט ממתיק מלאכותי או במעט סוכר), מפנק ומחמם בערבים הקרירים. כוס שוקו על בסיס חלב מכיל סידן, מגנזיום, ויטמין A וויטמין B12. אל תתפתו לקנות שוקו מוכן, המכיל כמויות גדולות של סוכר פשוט.

     

    9. תה ג'ינג'ר

    הג'ינג'ר ידוע בהיותו צמח מחמם, אך לג'ינג'ר סגולות נוספות. הוא מקל תסמיני החורף כגון התקררות ושיעול. מומלץ להוסיף ג'ינג'ר לתה עם מעט לימון ודבש.

      

    10. קינמון

    הקינמון נחשב כתבלין מחמם. הוא יכול לשמש לתיבול מאכלים שונים וקינוחים, אך ההמלצה העיקרית היא להוסיף אותו לשתייה חמה, למשל תה או חלב חם. אם אתם מתקשים להירדם בלילה, מומלץ לשתות כוס חלב חם בתוספת קינמון לפני השינה.

     


    הכותבת היא דיאטנית קלינית




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    מרק דלעת עשיר בוויטמין A
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים