שתף קטע נבחר

משרד התקשורת מתכוון לקנוס את בזק ב-11.3 מיליון ש'

בזק דיווחה לבורסה שקיבלה אתמול הודעה ממשרד התקשורת, על כוונה להטיל עליה את העיצום כספי המקסימלי האפשרי, משום שניסתה לעכב את הרפורמה בתשתית האינטרנט. בין היתר בכך שניסתה לשמר לקוחות בטרם השלימו את המעבר לחברה אחרת ולא עמדה בזמנים

חברת בזק הודיעה לבורסה שקיבלה הודעה ממשרד התקשורת אתמול (ב'), על כוונה להטיל עליה עיצום כספי בסך של 11,343,800 שקל, שהוא "הסכום המרבי האפשרי על-פי חוק", כך לפי הודעת החברה. אם יוחלט להטיל את העיצום, זה יקרה בשל התנכלויות לכאורה של בזק לרפורמת השוק הסיטונאי, במסגרתה ספקיות אינטרנט יכולות למכור ללקוחות תשתית וספק בחשבונית אחת.

 

 

לדעת המשרד, התנהלות החברה מאז השקת רפורמת תשתית האינטרנט עולה כדי הפרה, לכל הפחות, של הוראות תיק השירות שלה בנושאים הבאים:

 

1. החברה ערכה שיחות שימור מול לקוחות, בטרם השלימו המעבר לחברה אליה בחרו לעבור מבזק. למשל בזק אמרה ללקוחות שלא יקבלו שירות טכני טוב מהחברה המתחרה;

 

2. החברה לא איפשרה מימוש תהליך מעבר בעל-פה בתקופת הביניים עד להקמת ממשק מוכן;

 

3. החברה לא עמדה במשך הזמן שנקבע למעבר מנוי תשתית מהחברה לספק שירות ולמעבר בין מנוי בין ספקים על גבי תשתית החברה;

 

4. החברה הפעילה את המוקד לפניות של ספקי שירות בהיקף מצומצם ביחס ליתר המוקדים ובכך הפלתה בין המנויים השונים.

 

עוד נכתב בהודעה לבורסה כי: "בנימוקי ההודעה נכתב בין היתר, כי ההפרה מקשה על יצירת תחרות בשוק ומסייעת לחברה לשמור על נתח השוק המונופוליסטי שלה ועל ההכנסות הגבוהות שנובעות מכך וכי בהתנהלות החברה יש כדי לפגוע ואף להכשיל רפורמה משמעותית וחשובה בשוק התקשורת בישראל, שתכליתה להבטיח את האינטרס הציבורי, רווחת הצרכן ואת קיומה של תחרות בשווקים שונים, לרבות בתחום האינטרנט והטלפוניה ובעתיד בתחום השידורים המסחריים ובתחומים נוספים".

 

בזק הדגישה כי הא דוחה את הטענות נגדה, על בסיס עיון ראשוני בהן. "בכוונת החברה להעביר את טענותיה נגד ההודעה, בתוך פרק זמן של 30 יום שהוקצב לכך, בין היתר לאור טענות החברה נגד התנהלותו הבלתי סבירה של המשרד ועדכון תיק השירות, תוך היעדר סמכות והכל תוך העלמות ממורכבות התהליכים הבלתי ממוכנים וממשך הזמן שהוקצב להם".

 

מדובר בקנס גדול במיוחד

אם בזק אכן תיקנס, יהיה זה אחד הקנסות הגדולים שהוטלו על חברת תקשורת. לשם השוואה, HOT נקנסה פעמיים ב-2014, פעם ב-1.3 מיליון שקל ופעם ב-1.6 מיליון שקל, על שירות קלוקל וזמני המתנה ממושכים.

 

באותה שנה, פלאפון נקנסה ברבע מיליון שקל על הפרת שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות, וכן המשרד קנס את פרטנר ב-2.7 מיליון שקל: שר התקשורת דאז הורה לפרטנר להשיב ל-60 אלף ממנוייה 2.4 מיליון שקל, מפני שגבתה כסף מלקוחות אורנג' על סים חדש, כשהתניידו למותג נוסף של החברה: 012 מובייל, כאילו עברו לחברה חדשה. כמו כן, השית עליה קנס של למעלה מ-300 אלף שקלים.

 

השנה, הקנסות היו קלים יותר, עד כה. משרד התקשורת קנס לאחרונה את HOT מובייל ב-89 אלף שקל על גביית תשלום שלא כדין ממנויי החברה שהתקשרו למספרי טלפון מקוצרים לעסקים: מספרי כוכבית. המשרד אף קנס את פרטנר ב-321,330 שקל על אי שקיפות בחשבונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים