שתף קטע נבחר
 

מבחן ארוך טווח TGB X-Motion 250 (ו')

חצי שנה וכ-5,000 קילומטר חלפו תחת גלגלי קטנוע המבחן. והפעם בדיווח: האם הוא טוב מספיק כדי להשיב לקהל הרוכבים נהג ריינג' רובר ?

חצי שנה חלפה מאז הצטרף אלינו TGB אקס-מושן 250 למבחן ארוך טווח. עד כה אתגרנו אותו בעיר וברכיבות ארוכות, עם מגוון רוכבים, על-פני יותר מ-5,000 קילומטר בהם חווה בין היתר תאונה וטיפול. בדקנו את תצרוכת הדלק, את יכולת נשיאת המטען והנוסעים, חישבנו עלויות, שיבחנו וביקרנו. אולם טרם ביקשנו ממנו להיות "מחזיר בתשובה", אשר בדו-גלגלית פירושה להחזיר לרכיבה אופנוען שהפסיק לפני זמן רב. אולי לא ידעתם, אבל בישראל יש למעלה מחצי מיליון בעלי רישיונות דו-גלגלי, מתוכם רוכבים בפועל רק כ-100 אלף - כחמישית, ואף פחות מכך.

 

העברנו לכן את הקטנוע לברק מיטל, לשעבר אופנוען מהשורה וכיום נהג ריינג' רובר. הנחנו שיהיה גם מעניין לשמוע מה דעתו על קטנוע שעולה כמו חישוק אחד ברכב בו הוא נוהג בדרך כלל.

 

מבחן ארוך טווח:

פרק א'

פרק ב'

פרק ג'

פרק ד'

פרק ה'

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

"מצעיר אותי"

רשות הדיבור לברק: "הפתעה. האפשרות לחזור לדו-גלגלי למספר ימים, אחרי יותר מעשור שנים בהן רכב ארבע-גלגלי החליף את האופנוע. אחרי קבלת המפתחות ותדרוך קצר, אני יוצא לדרך. ברגע הראשון עולה מפלס הפחד. לא פשוט להשתלב עם כלי חשוף בתוך מג'ונגל המכוניות, זה שרק לפני מספר דקות הייתי שותף לו. ברגע השני מתחיל הכיף. מדהים איך הדו-גלגלי מחזיר אותי לאחור, מצעיר אותי. מחדד חושים,

מעלה ריכוז ומנטרל אותי מהנייד. חיוך גדול של אושר נמרח לי על הפרצוף.

 

"הכלי עצמו, מדהים. עושה את המוטל עליו ויותר מכך. השימוש הראשוני שהוטל עליו היה לנייד אותי לעבודה, מרמת השרון לדרום תל אביב וחזרה (בכבישים 4, 5 ואיילון). השימוש השני - להחזיר נעורים לזוגיות שלי או בפשטות, לשכן את בת זוגתי שתחייה באופן מכובד במושב האחורי, כפי שעשתה בעבר הרחוק בדרכנו לבילויים במטרופולין התל-אביבי. ואכן יפו, שוק הפשפשים, מתחם התחנה, נמל ת"א ועוד אזורי בילוי הפכו נגישים באופן שלא זכרתי. אין לחץ בחיפוש חניה, אין פקקים מעיקים, הכל נגיש וזמין.

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

"הכלי מתפקד למשעי, גם ביום חמסין קיצוני כשאני חובש קסדה ולבוש במעיל הגנה וכפפות. מרווח ונח באותה מידה לרוכב אחד או שניים, מקום מספק לרגלי רוכב בגובה 1.80 מ'+, זריז דיו, מתניע באופן מיידי, מתגים נוחים לשימוש, בלם קדמי עם אופציה לנעילה. ועוד.

 

"השיוט בין 50-85 קמ"ש כמעט חרישי ללא רעידות מיוחדות, המנוע מטפס בסל"ד באופן ליניארי ויש בכל רגע נתון מספיק כוח לכל דרישה הגיונית מכלי של 250 סמ"ק. מחמאות למתלים הרכים והנעימים, גם לתא המטען מתחת למושבים: ענק, שימושי, והופך את הכלי לעוד יותר מושך. תצרוכת הדלק מגוחכת עבורי, הרגיל למכונית גדולה. בזמן שהיה אצלי השגתי 26.5 ק"מ לכל ליטר בשימוש עירוני, בין עירוני וחלק מכובד מהזמן עם שני רוכבים.

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

מבלי משים נתן הכלי "פייט" לרכב, ומצאנו עצמנו נהנים משירותיו יותר ויותר. 'תל אביב אף פעם לא נראתה כה מסבירת פנים' לבאים ליהנות בה, בתנאי שברשותך רכב דו-גלגלי. אם אתם עדיין תוהים אם חזרתי בתשובה, אז כן. האקס-מושן מצטרף לצי הקטן שיש לנו בבית. מבחינתי אין מחמאה גדולה מזו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק רוזנבלום
TGB ארוך טווח
אריק רוזנבלום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים