שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שוקו חם = ארוחה בשרית מלאה: אסון המשקאות החמים
    הזמנתם קפוצ'ינו ודאגתם שלא להמתיק? קיבלתם יותר קלוריות מבשתי פרוסות לחם. מתעקשים על שוקו בימי החורף הקרים? קיבלתם יותר קלוריות מאשר בארוחה בשרית מלאה. מוקש ושמו משקאות חמים

    כשהטמפרטורה יורדת, צריכת המשקאות החמים עולה - גם בבית, וגם בבתי הקפה. המשקאות אומנם מחממים אותנו מבפנים, אך יש להם גם ערך קלורי שלא כדאי לזלזל בו. הגיע הזמן שתדעו בדיוק מה המחיר התזונתי של המשקה והמאפה, שהכי חביבים עליכם.

     

    קראו עוד על תזונה:

    דיאטה עכשיו: 5 תפריטים מפורטים שיגרמו לכם לרזות

    הדו"ח השנתי קבע - מהי הדיאטה הכי יעילה ב-2015?

    ארוחות קטנות כל 3 שעות: יעיל לירידה במשקל?

     

    כמה קלוריות אתם מזמינים בבית הקפה?

    שתיית משקה חם גורמת לירידה בתחושת הרעב ל-20 דקות לפחות, ושתיה חמה בין הארוחות עוזרת להפחית את כמות הנשנושים. אך במקרה שמדובר במשקאות של בתי הקפה, חשוב לדעת שלפעמים במשקה חם יש יותר קלוריות מארוחת צהריים שלמה.

     

    יותר קלוריות מאשר ארוחה שלמה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    יותר קלוריות מאשר ארוחה שלמה(צילום: shutterstock)

     

    עוד לפני שנדבר על הקלוריות המסתתרות במשקאות החמים, נתחיל דווקא מהמאפים המלווים את המשקה:

    מאפה שקדים-שוקולד = 700 קלוריות

    קרואסון שקדים = 620 קלוריות

    מאפה חלבה = 500 קלוריות

    דניש קינמון = 520 קלוריות

    עוגת תפוזים וקוקוס = 370 קלוריות

    קרואסון שוקולד = 500 קלוריות

    מאפה שמרים גבינה = 400 קלוריות

    עוגיית מאפה תמרים = 420 קלוריות

    קרואסון חמאה = 390 קלוריות

    עוגיית בראוני'ז = 350 קלוריות

    גבינית = 290 קלוריות

    מאפה פילו תפוחים/גבינה = 220 קלוריות

    עוגיית אלפחורס = 240 קלוריות

     

    אם נסתפק בעוגיה אחת וקפה אמריקנו ללא סוכר, נצליח לשמור על בריאותנו ומשקלנו, אך מה לגבי משקאות קצת יותר מפנקים?

     

    מה הערך התזונתי במשקאות על בסיס חלב?

    קפוצ'ינו גדול ללא סוכר = 160 קלוריות

    קפה מוקה = 300 קלוריות

    קפה הפוך עם קקאו וקצפת = 400 קלוריות

    סחלב חם = 380 קלוריות

    שוקו חם = 450 קלוריות

    שוקו מרשמלו = 500 קלוריות

    צ'אי לטה = 400 קלוריות

     

    כדי לקבל פרופורציות: בקפוצ'ינו ללא סוכר, יש  יותר קלוריות מבשתי פרוסות לחם מלא, ובשוקו חם יש יותר קלוריות מאשר בארוחה מלאה שכוללת עוף בגריל עם חמש כפות אורז, כרובית בתנור וסלט ירקות. אם תבחרו בקרואסון שקדים שוקולד עם צ'אי לטה תגיעו לכמות קלוריות שגבוהה יותר מתפריט דיאטה ליום שלם, הכולל שש ארוחות מלאות.  

      

    חלבון - המשקאות שעל בסיס חלב תורמים לגוף כמות גדולה של חלבון איכותי: 8-10 גרם לכוס אחת (כמו שיש בחצי גביע גבינה או בשני מעדני חלב).

     

    סידן - המשקאות הללו מכילים גם כמות גדולה של סידן (כ-200 - 300 מ"ג סידן בכוס כמעט רבע מתצרוכת הסידן היומית המומלצת למבוגרים).

     

    שומן - בכוס משקה כזה יש החל משמונה גרם שומן ועד ל- 28 גרם שומן בכוס אחת, שזה כמו 6.5 כפיות חמאה בתוך כוס המשקה שלנו.

     

    סוכר - הסוכר הלבן לא תורם לגוף כלום פרט לקלוריות, אין בו ויטמינים, מינרלים או כל ערך תזונתי. הסוכרים גם תורמים לשובע לזמן קצר. בכוס משקה חם, כמות הסוכר יכולה להגיע לשש כפיות סוכר בכוס.

     

    קלוריות - מי שמנסה לשמור על משקלו, צריך להתחשב בכמות הקלוריות העצומה במשקה כזה ולהפחית צריכת מזונות אחרים ביום בו בוחרים במשקה עתיר קלוריות בבית קפה. הפחתת מאכלים אחרים במשך היום עלולה לפגוע בערך התזונתי של התפריט ולגרום לחסרים.

     

    קפאין - גם כמות הקפאין משתנה בין המשקאות השונים, וכדאי לקחת זאת בחשבון:

    אספרסו - 40 מ"ג קפאין במנה

    קפוצ'ינו - 80 מ"ג קפאין בכוס

    קפה נמס - 70 מ"ג קפאין בכוס

    קפה שחור - 150 מ"ג קפאין בכוס

    קקאו - 8 מ"ג קפאין בכוס משקה

     

    האם עדיף מיץ גזר?

    מבחינה בריאותית עדיף לבחור בשייק פירות או מיץ גזר. שייק פירות מכיל הרבה יותר וויטמינים וסיבים תזונתיים אבל גם הוא עלול להכיל יותר מ-300 קלוריות. לגבי מיץ גזר, הגיע הזמן לשבור מיתוס: אמנם הוא דל שומן, ומכיל כמות עצומה של ויטמין A, אבל מכיל מעל 150 קלוריות בכוס, שזה יותר מאשר בכריך מלחם קל עם גבינה ואבוקדו.

     

    מהו המשקה הדיאטטי ביותר?

    אין ספק שתה עם ממתיק מלאכותי הוא הבחירה חסרת הקלוריות, אבל מבין הממתיקים המלאכותיים יש כאלו שמזיקים לבריאות וישנם אחרים שנחשבים לעדיפים. סוג החומר ממנו עשוי המוצר רשום במפורש על האריזה וחשוב לבדוק לפני שקונים.

     

    שימו לב ממה עשוי הממתיק המלאכותי שלכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שימו לב ממה עשוי הממתיק המלאכותי שלכם(צילום: shutterstock)
      

    החומר המומלץ כיום נקרא סוכרלוז, שעשוי מסוכר וכלור, והוא כל כך מתוק שאפשר להשתמש בכמויות קטנות שמאפשרות לחסוך קלוריות. הוא קיים בטבליות, אבקה, שקיות וגם נוזל וטיפות, ועד היום לא הוכיחו שיש לו תופעות לוואי שליליות. עוד מומלצים ממתיקים על בסיס צמח הסטיביה, שהם טבעיים, חלק מהאנשים יגידו שהטעם לא תמיד מתאים לקפה אבל לתה הוא בהחלט יכול להתאים.

     

    פחות מומלצים המוצרים על בסיס סכרין וציקלמט, שנחשבים מאוד מזיקים לבריאות, וגם המממתיק שנקרא אספרטיים, שנמצא במשקאות דיאט ובמוצרי חלב דיאט, והתגלו לו תופעות לוואי שליליות.

     

    בכל מקרה, חשוב לדעת שהממתיקים המלאכותיים לא בהכרח עוזרים לחסוך קלוריות, הם עלולים לגרום לרעב ולצורך מוגבר במתוק, בדיוק כמו סוכרים.

     

    המשקה החם שאני הכי אוהבת

    משקה שוקו שנעשה עם כפית קקאו גולמי על בסיס מים ומעט חלב, וממתיק על בסיס סוכרלוז או סטיביה. יש בו את כל היתרונות של הקקאו, נוגדי חימצון שחשובים ללב ולמניעת מחלות, בפחות מ- 40 קלוריות בכוס.

     

    הכותבת היא דיאטנית קלינית



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: שאטרסטוק
    כמה קלוריות מסתתרות לך בספל?
    צילום: שאטרסטוק
    מומלצים