שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הדיאטה של הכוכבים: איך מרזים עם דיאטת הזון?
    בראד פיט ודמי מור חיטבו בעזרתה את גופם, ביל קלינטון השיל בעזרתה 10 ק"ג ולירון ויצמן הצליחה להיפטר מחמשת הקילוגרמים העיקשים שלא ירדו בשום דרך אחרת. דיאטת הזון נמצאת כאן כבר שנים וחביבה בעיקר על הסלבס. כך תוכלו גם אתם להוריד את המשקל העודף של ארוחות החג

    בשנים האחרונות מתחזקת המגמה בעולם של להפסיק להשתמש במילה "דיאטה" ולעבור לשמור על אורח חיים בריא באופן קבוע. גם מראה הדוגמניות השדופות סטייל קייט מוס פינה את מקומו למודלים של נשים, חטובות ושריריות במידה הנכונה ושאוכלות הרבה יותר מאשר רק חסה.

     

    לאחרונה אנו שומעים ממספר מובילות דעה על דיאטת הזון שהן חיות לפיה מבלי לסבול רעב ולהתנזר מהמגוון העצום של השפע שיש לנו. מהי הדיאטה שרבים מהסלבים בישראל חיים לפיה, ולמה דווקא היא יכולה לשנות לנו את החיים?

     

    קיראו עוד על דיאטת הזון

    לנוטים להשמנה: דיאטה שעוזרת לרזות - וגם לשמור

    המומחים דירגו: 10 הדיאטות הכי קלות ויעילות

     

    ככה בראד פיט שומר על המשקל. דיאטת הזון (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
    ככה בראד פיט שומר על המשקל. דיאטת הזון(צילום: Gettyimages)

     

    לאכול בכמות הנכונה, ביחס הנכון ובזמן הנכון

    דיאטת הזון פותחה על ידי ד"ר ברי סירס, מומחה עולמי בחקר השומנים, שפיתח שיטה שתעזור לו ולגברים במשפחתו שהיו מועדים לסבול ממחלות לב וכלי דם, להיות בריאים יותר.

     

    הדיאטה, שלא מבוססת על ספירת קלוריות, מדגישה את כוחו של המזון בשינוי הרמות ההורמונליות בגופנו וממליצה להתייחס למזון כאל מרשם תרופתי. כלומר: לאכול בכמות הנכונה, ביחס הנכון ובזמן הנכון.

     

    השיטה גורמת לנו להפוך את המזון ל"גלולת הרזיה" ע"י שילוב מדויק בין אבות המזון בכל אחת מהארוחות ביום ביחס של: 40 אחוז פחמימות, 30 אחוז חלבון ו-30 אחוז שומן מסך הקלוריות בארוחה. או בשפה שבה אני משתמשת 9 גר' פחמימה,7 גר' חלבון ו- 3 גר' שומן.

     

    למעשה, אוכלים כמות כמעט שווה של פחמימות וחלבונים בכל ארוחה. כן, גם פרי שהוא פחמימה יאוזן עם חלבון וגם סלט שהוא פחמימה יאוזן עם חלבון, תמיד באותה ארוחה. 

     

    המטרה היא לאכול ארוחות מזינות ומגוונות ולעשות בחירות נכונות של פחמימות בעלות אינדקס גליקמי נמוך ולהעדיף פחמימות מורכבות, קטניות, ירקות ופירות על פני לחם לבן וסוכר לבן.

     

    כלומר, בסופו של דבר, מותר לאכול הכל, כל עוד שומרים על יחס מושלם בין אבות המזות המזון בארוחה. אפשר לאכול במסעדות (סושי, פילה דג או בקר ,עוף והודו עם תוספת ירקות ופחמימה שתהיי או פחמימה פשוטה או כוס יין לבחירתכם), אפשר ליהנות מאוכל כל עוד שומרים על היחסים הנכונים.

     

    מומלץ לשתות מבקבוק אישי להכניס לתוכו לימון, נענע או תפוז. דיאטת  זון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מומלץ לשתות מבקבוק אישי להכניס לתוכו לימון, נענע או תפוז. דיאטת זון(צילום: shutterstock)

     

    יש מכסה יומית של "בלוקים" שאותם יש לאכול לאורך כל היום בחלוקה בהתאם לסדר היום. אין ספונטניות לגבי הארוחות, כך שאם  אתם יוצאים למסעדה או אירוע בערב תחליפו את הסדר ותאכלו בצהריים ארוחה קלה ובערב את הארוחה העיקרית.

     

    בארוחות הביניים אפשר לאכול שילוב של פרי עם גבינה, בייגלה עם לבנה,יוגורט טבעי או יוגורט סויה, קפה הפוך, אדממה או להשתמש בחטיפים המוכנים של דיאטת הזון שנמכרים בפארמים.

     

    יש להקפיד על שתיית לפחות 10 כוסות מים ביום 2 בקבוקים של 750 מ"ל. שריר יפה הוא שריר רטוב, תהליכים מטבוליים בגוף קורים בסביבה נוזלית והכי חשוב המון פעמים אנו מפרשים רעב כשבעצם התחושה שאנו חשים היא צמא.

     

    מומלץ לשתות מבקבוק אישי להכניס לתוכו לימון, נענע או תפוז כך שהבקבוק לידינו בפקק בדרך לעבודה, או בעבודה ליד המחשב נשתה יותר מאשר כשנצטרך לקום להביא מים בכוס.

     

    הכללים שיעזרו לכם להיכנס לזון

    1. חשוב לאכול תמיד ארוחת בוקר תוך שעה מהקימה

     

    לא אכלתם יותר משמונה שעות - הגוף צריך אנרגיה להתחיל את היום. כריך לחם קל או פרוסת לחם שיפון עם מנת חלבון כמו ביצה, גבינה או טונה + ירקות והיום שלכם מתחיל נפלא ומאוזן.

     

    2. חשוב לאכול לפחות חמש פעמים ביום

     

    חשוב לאכול כל יום שלוש ארוחות מלאות מאוזנות ושתי ארוחות קלות מאוזנות. אם ארוחת הבוקר שלכם קטנה יחסית והיום שלכם ארוך, אפשר להוסיף גם ארוחת לילה קטנה.

     

    3. אל תעברו יותר מ 3-4 שעות בלי ארוחה או ארוחה קלה

     

    הזמן הטוב ביותר לאכול שוב הוא לפני שאתם רעבים. ארוחות קטנות כל 3 שעות מגבירות את קצב חילוף החומרים ודואגות להשאיר אתכם באיזון הורמונלי מושלם, בתוך הזון.

     

    4. הכנה מראש ותכנון מוקדם יעזרו לכם להיות תמיד בזון

     

    ברגע שמבינים את השיטה, הקפדה על ארוחות מאוזנות בבית ומחוץ לבית ייתנו לכם יותר אנרגיה, ריכוז ובכלל, הרגשה כללית טובה יותר. כמו כל דבר בחיים יש להקדיש דקה לארגון של אוכל זמין לכל היום. כמו עם תינוק שלא נצא מהבית בלי אוכל בשבילו לכל 3 שעות, כך גם לא נצא מהבית בלי אוכל לעצמנו ליום שלם.

     

    5. פעם בשבוע יש ארוחה חופשית

     

    מדובר במנה שאינה מאוזנת לפי השיטה ותפקידה לאפשר לכם לאכול משהו אהוב שאינו מאוזן, אך מיד לאחריה חוזרים לזון. היות שהמגוון בזון כל כך רחב, לרוב האנשים ממשיכים לאכול מאוזן  גם בארוחה החופשית.

     

    למי שלומד את הכללים ויפעל לפיהם מובטחת תחושת שובע, ירידה בהיקפים בעיקר באזור הבטן, אנרגיה קלילות ובעיקר דרך חיים לתמיד.

     

    הכותבת היא נטורופתית מטפלת בשיטת הזון






    פורסם לראשונה 08/05/2016 15:05

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    דיאטת זון. לחלק את הארוחות לכל היום
    צילום: shutterstock
    מומלצים