חדש על המסלול (בבית הכנסת): היריד החברתי
ירידי האופנה הם הדרך הנוחה ביותר לנשים הדתיות לקיים את מצוות השופינג לחגים כהלכתה. אבל מה תעשה מעצבת צעירה שאין לה הון קטן להקים דוכן? מירי בן-דוד ליוי החליטה ליזום "יריד חברתי" שמאפשר גם למעצבות צעירות להיחשף ב"חלון הראווה" של האופנה הדתית. היה דוסישיק
הון, זה מה שצריכה מעצבת מתחילה כדי לזכות בכרטיס כניסה לירידי החגים. וזה מה שצריכה גם הלקוחה, אבל זה סיפור לכתבה אחרת. כבר שנים שירידי האופנה הם הדרך הנוחה ביותר לנשים הדתיות להתעדכן בכל הטרנדים האחרונים, ולעדכן את המלתחה באופן שיהלום את דרישות הצניעות והארון. בקיצור, לקיים את מצוות השופינג כהלכתה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מה תמצאו שם? לצד אקססוריז סטייל תיקים ותכשיטים, גם ביגוד אופנתי ההולם את דרישות הצניעות, כיסויי ראש צבעוניים, קשתות לפאות ולמטפחות, המון ורוד (הצבע השולט העונה) ואם אפשר - גם כיפות לגברים שנשארו בבית לבשל לחג.
קראו עוד בערוץ היהדות :
- בג"ץ הגיוס: לומדי התורה הם "כיפת הברזל" הרוחנית המסעדן שעתר נגד הרבנות: "ניצחנו את המונופול"
- מחקר: יותר תלמידים חרדים נשארים כיתה
מדי שנה מתווספים ירידים חדשים לשוק האופנה ההומה בערבי החגים, ומדי שנה מתפתח פלח השוק האופנתי למגזר, כשמעצבות דתיות צעירות וחדשות רוצות לכבוש את המסלול (בבית הכנסת). אלא שלא תמיד הן יכולות לזכות בכרטיס הכניסה הנכסף ל"חלון הראווה" של האופנה הדתית. דוכן בירידים הללו עולה סכום כסף לא מבוטל, שעלול להגיע עד 4,500 שקלים ליומיים.
מי שזיהתה את המצוקה הייתה העיתונאית ובעלת מועדון "החצאית" לנשות עסקים מהמגזר, מירי בן-דוד ליוי. היא החליטה להרים את הכפפה ולקיים עבור מעצבות אלו יריד אופנה שהוא גם מיזם חברתי, עם אפשרות לכל מעצבת מתחילה עם תקציב צנוע לפתוח דוכן, ולהרוויח.
"זה בעצם נותן אפשרות לעסקים קטנים לחשוף את עצמם", אומרת מורן אלבז, מעצבת צעירה העומדת מאחורי המותג "מירינה". פזית בן אדווה, בעלת מותג תיקים, מוסיפה כי אף הגיעה לקהל "שבחיים לא הייתי מאמינה שאגיע אליו".
לפרגן למעצבות
כבר חמש שנים שבן-דוד ליוי דוחפת בשתי ידיה את המיזם המתקיים בגבעת שמואל, תחת השם "יריד מועדון החצאית", שהתקיים השבוע, ולצד הנשים שמציפות כל יריד בימים אלה, מגיעות גם נשות עסקים במטרה אחת - לפרגן למעצבות הנמצאות לרוב בתחילת דרכן המקצועית.
"חשבתי לעצמי איך מי שיש לה עסק קטן ולא מגלגלת מיליונים בשנה, יכולה לאפשר לעצמה להשתתף בירידים מיוח"צנים שיש להם הרבה-הרבה עוצמה", היא אומרת. "כך עלה הרעיון ליזום יריד שמאפשר לכל מעצבת את ההזדמנות להיחשף בהשתתפות סמלית ביותר".
בן-דוד ליוי מוסיפה כי חשה "אחריות כלפי המעצבות. חשוב לי שיכסו את העלויות ויותר, שירגישו שהן מותג ושאנשים באמת רוצים לרכוש מהן".