שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכוניות חשמליות בלבד מ-2030? שום דבר חדש

    בתגובה להכרזת שר האנרגיה על הכוונה לאסור ייבוא מכוניות עם מנועי בנזין ודיזל מ-2030, אומרים בכירי שוק הרכב המקומי כי מדובר ביישור קו עם השינויים הצפויים עליהם הוכרז זה מכבר בעולם: "בפועל אין כאן שום דבר חדש"

    שר האנרגיה יובל שטייניץ הכריז הבוקר (ג') בוועידה הלאומית לאנרגיה כי "מ-2030 והלאה מדינת ישראל תיצור את האלטרנטיבות ולא תאפשר יותר ייבוא מכוניות בנזין ודיזל. התחבורה בישראל תהיה מבוססת או על גז טבעי או על חשמל". גורמים בתעשיית הרכב אומרים כי מדובר ב"הכרזה יפה, אבל בפועל אין בה שום דבר חדש. היא מיישרת קו עם מה שקורה בעולם ועם הכרזות דומות במדינות השונות. זה בסך הכל תואם את התוכניות העתידיות של יצרניות הרכב".

     (צילום: דרור סיתהכל) (צילום: דרור סיתהכל)
    (צילום: דרור סיתהכל)


    הבולטת ברשימת המדינות בהן הוכרז על תוכנית לאסור מכירת מכוניות דיזל ובנזין עד 2030 היא גרמניה, בעלת תעשיית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. בשונה מהתוכנית הגרמנית לאסור מכירת מכוניות בעלות מנוע בערה פנימית, שטייניץ מציין את גם את הגז הטבעי כמקור אנרגיה שיאושר לשימוש בתחבורה.

     

    גורם נוסף בתעשייה אמר כי "יצרניות הרכב מבינות את התהליכים ומגיבות בהתאם לרגולציה בעולם המערבי בנושא זיהום. בעתיד הקרוב תעבור התעשייה את השינויים הגדולים ביותר עמן נאלצה להתמודד ב-100 השנים האחרונות".

    בכיר אחר בענף אמר "זה נחמד לפידבקים בפייסבוק אבל נראה לי שהשר קופץ רחוק מדי וגבוה מדי. מ-0% חשמל ל-100% חשמל ב-12 שנים נראה לי יומרני מדי וצריך לזכור כי כרגע סך מכירות מכוניות חשמליות בעולם הן שוות ערך לפחות מ-1% נתח שוק. תכליתית, יש עוד המון עבודה כמו תשתית רשתות הטענה, מחירי הסוללות ויכולות יצרניות הרכב להרוויח מכונית חשמלית לעומת המצב כיום בו היא תלויה בסבסוד ממשלתי. כל זה מבלי להזכיר את התלות המוחלטת של מדינת ישראל במיסים מייבוא של מכוניות בנזין ודיזל".

     (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
    (ניר בן זקן)
      

    מרצדס הקימה מפעל חדש לייצור סוללות עבור דגמים עתידיים, וולוו הצהירה כי החל מ-2019 יוצע כל דגם חדש שתשיק גם בגרסה חשמלית (היברידית או מלאה) ויופסק פיתוח מנועי בעירה פנימית חדשים, קונצרן פולקסווגן זונח את מנועי הדיזל בחלק מהדגמים המעודכנים, ואפילו יצרניות רכב אקזוטיות כמו פרארי ואסטון מרטין הצהירו על פיתוח מכוניות חשמליות. פורשה הודיעה כי תכפיל את השקעתה בפיתוח רכב היברידי וחשמלי ל-6 מיליארד יורו בארבע השנים הקרובות, באותה תקופה ישיקו ניסאן אינפיניטי ומיצובישי שישה דגמים חדשים, וכך גם הונדה.


    בנורווגיה היו מחצית מכלי הרכב החדשים שנמכרו אשתקד מסוג חשמלי או היברידי, העיר בייג'ינג שבסין הכריזה כי תהפוך לשדה ניסוי לשילוב רכב חשמלי בצי הרכב, וב.מ.וו, מרצדס, פולקסווגן ופורד מקימות רשת טעינה מהירה על כבישי אירופה המהירים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דרור סיתהכל
    יובל שטייניץ
    צילום: דרור סיתהכל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים