שתף קטע נבחר

מסלול לכל החיים בסלולר? בדקנו את האותיות הקטנות

ספקית הסלולר החדשה we4G הבטיחה "תוכנית במחיר קבוע לכל החיים", אולם מבדיקת האותיות הקטנות בחוזה עולה כי במקרה של עליית המדד או המע"מ - גם המחיר עלול לעלות. החברה בתגובה: תוכנית לכל החיים הנה בשורה שמשנה את כללי המשחק בשוק הסלולר

ספקית הסלולר we4G הושקה בשבוע שעבר תחת הסיסמה "תוכנית במחיר קבוע לכל החיים", ובכך כמו הזמינה בדיקה של חוזה ההתקשרות עמה. האם 29 שקל לחודש עבור 40 ג'יגה הוא באמת הסכום שהצרכן יזכה לו למשך כל חייו? האם החברה רשאית לשנות את התנאים או להפסיק את ההתקשרות עמו? ובכן, מעיון בחוזה ההתקשרות שמפורסם באתר החברה, שבבעלות חזי בצלאל, עולה כי אכן יש כמה סייגים שכדאי להכיר. בדקנו את האותיות הקטנות.

 

ספקית הסלולר We4G מציעה: חבילת סלולר לכל החיים ב-29 שקל בחודש

הכירו את השחקנית החדשה בשוק הסלולר: We4g

מותג הסלולר של אקספון החל בשלבי הניסוי

 

לוגו חברת We4G ()
 

סיום התוכנית: העניין הראשון שצד את עיננו היה הפתיח לתקנון שכותרתו "מחיר קבוע לכל החיים", בו נכתב: "התוכנית הינה בתוקף החל ממועד הצטרפותך ועד למועד סיומה על ידך או על ידנו" (כפי שנראה בצילום המסך). פנינו לחברה כדי לברר באילו מקרים היא יכולה לסיים את תוקף התוכנית, ולאחר פרסום הכתבה ב-ynet שינתה החברה את התקנון לנוסח הבא: "תנאי התוכנית יישארו ללא שינוי כל עוד אתה מנוי לתוכנית זאת באמצעות קו הטלפון הרשום לשירות".  

חברת We4G, תוכנית במחיר קבוע לכל החיים ()
התקנון לפני השינוי
 

חברת We4G, תוכנית במחיר קבוע לכל החיים ()
התקנון לאחר השינוי

המחיר עלול להשתנות לפי המדד או המע"מ. עניין נוסף שעולה מהתקנון נוגע לתעריפים ולתשלומים. לפי הכתוב "כל התעריפים...כוללים מע"מ לפי שיעור המע"מ ביום הצטרפותך לתוכנית. אנו נהיה רשאים להעלות את מחיר התוכנית בכל מקרה שבו: 1. תחול עליה בשיעור המע"מ; 2. תחול עליה במדד המחירים לצרכן בשיעור העולה על 3% ביחס למדד הידוע במועד ההצטרפות לתוכנית ו/או ביחס למדד הידוע במועד עדכון התעריף האחרון". ובעברית פשוטה, המחיר בעוד כעשר שנים יכול להיות גבוה יותר מ-29 שקל, בהתאם לגובה המע"מ, בהתאם לעליית המדד ובהתאם לשיקולי החברה.

חברת We4G, תוכנית במחיר קבוע לכל החיים ()
  

סעיף 11: שינוי או הפסקת השירות ביוזמתנו. בחוזה שכותרתו "תנאי התקשרות כלליים לשירותים של we4G" ואשר מתייחס אל כל השירותים שנותנת החברה, מופיע סעיף 11 שכותרתו "שינוי או הפסקת שירות ביוזמתנו". בסעיף זה החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את השירותים או להפסיק את השירות מטעמים שונים. אחד הסעיפים מאפשר לחברה להפסיק לספק לצרכן את השירות אם במשך שלושה חודשים רצופים לא עשה שימוש בשירות שהם מספקים לו ללא תשלום. כמו כן נכתב: "אם הקצנו לך מספר ולא עשית בו שימוש נהיה רשאים לבטל את ההקצאה ואף להקצות את המספר למנוי אחר". הסעיף לא מפרט האם מדובר באי הפעלת המנוי מלכתחילה, או בהקפאתו.

 

אפשרות נוספת לנתק את הצרכן היא "בשל פניות למוקד השירות בפניות שתוכנן או כמותן חריגים ועולים עד כדי הטרדה".

 

חברת We4G, תוכנית במחיר קבוע לכל החיים ()

 

ולסיום: בשלב זה, ועל פי תנאי המבצע, המחיר יהיה קבוע לכל החיים רק עבור אלו שיצטרפו במהלך תקופת ההשקה, כלומר בשבועות הקרובים. כששאלנו מתי צפויה להסתיים תקופת ההשקה נאמר לנו שכפי שפורסם במהלך ההשקה, מדובר בהשקה שתימשך כמה שבועות.

 

פנינו אל משרד התקשורת על מנת לברר האם חוזה ההתקשרות והתקנון עומדים בקו הפרסומי של החברה - "תוכנית במחיר קבוע לכל החיים", אולם עד מועד פרסום הכתבה לא נמסרה תגובה.

 

מחברת we4G נמסר בתגובה: "תוכנית לכל החיים הנה בשורה שמשנה את כללי המשחק בשוק הסלולר. כפי שהתחייבנו - הלקוחות שהצטרפו ויצטרפו לתוכנית זו בשבועות ההשקה, ייהנו ממחיר 29 שקל לחודש לכל החיים. כמובן ההתחייבות לכל החיים הנה של החברה כלפי הלקוח, ולא של הלקוח כלפי החברה.

 

"באשר למע"מ ולמדד כפי שכתוב בתקנון, החברה רשאית לעדכן בהתאם לשינויים במידה ויהיו. יחד עם זאת, נדגיש כי התוכנית אינה צמודה למדד. באשר לסעיף התנאים הכללים (סעיף 11), החברה שומרת לעצמה את הזכות לסיים התקשרות עם לקוח במקרים של הפרות מצד הלקוח כגון אי תשלום או שימוש לא חוקי או לפי הוראות רגולטור". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים