שתף קטע נבחר

400 מטר גובה, 100 קומות: המגדל הגבוה בארץ יוצא לדרך

ועדות התכנון אישרו סופית את הקמת "מגדל בין ערים" במשולש הגבולות של תל אביב, רמת גן וגבעתיים, שצפוי להיות הגבוה ביותר במדינה. התוכנית אושרה לאחר שמיעת התנגדויות התושבים שמתגוררים בסמוך, בכפוף לשינויים דוגמת הגדלת שטחי הציבור והקמת גשרים להולכי רגל

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב במינהל התכנון אישרה היום (ג') סופית את התוכנית להקמת "מגדל בין ערים" במשולש הגבולות של תל אביב, רמת גן וגבעתיים, שצפוי להיות המגדל הגבוה ביותר בישראל. המגדל עתיד להתנשא לגובה של 400 מטר ולכלול 100 קומות, על פני 11 דונם.

 

ישראל מטפסת לגובה - כתבות נוספות בערוץ נדל"ן של ynet

דירוג גורדי השחקים הגבוהים ביותר בישראל

עזריאלי הרביעי אושר - יהיה השני בגובהו בישראל

גורדי השחקים הישראליים בתחרות המגדלים הטובים בעולם

 

המגדל ממוקם בין הרחובות שפע טל בגבעתיים (המשכו של רחוב יגאל אלון בתל אביב) וז'בוטינסקי ברמת גן ורמפת היציאה מנתיבי איילון (מחלף ארלוזורוב), וסמוך לתחנת רכבת סבידור-מרכז, תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה ולמרכז תחבורה המתוכנן.

 

מגדל בין ערים (הדמיה: ויופויט) (הדמייה: וויופוינט) (הדמייה: וויופוינט)
מגדל בין ערים (הדמיה: ויופויט)

התוכנית קובעת זכויות בהיקף של כ-120 אלף מ"ר שטחים עיקריים למשרדים, מסחר, שטחים ציבוריים ומלונאות. בנוסף ייבנו בצמוד למגדל שני מבנים בני 6 קומות עם שטחי ציבור.

 

השטח, שמשמש כיום מגרש חניה, נמצא בבעלות יזמית התוכנית, עיריית תל אביב-יפו. בעירייה ציינו בעבר כי שטח התוכנית כלול באזור תעסוקה מטרופוליני, וכן שבידודו של הפרויקט וריחוקו ממבני מגורים קרובים בעיר תל אביב-יפו אינם מאפשרים שימושי מגורים.

 

מגדל בין ערים (הדמיה: ויופויט) (הדמייה: וויופוינט) (הדמייה: וויופוינט)
מגדל בין ערים (הדמיה: ויופויט)(הדמייה: וויופוינט)

 

המגדל מהווה חלק משדרה עירונית היקפית שתוקם על קירוי האיילון, עם ביצועה של תוכנית האב למתחם 2000 סמוך למסוף ארלוזורוב. התוכנית שמה דגש על פיתוח המרחב הציבורי בין המבנים ועל תנועת הולכי רגל במפלסי הרחובות השונים, לרבות מפלס השדרה העירונית סביב האזור המיועד לקירוי.

 

 

תוכנית אב למתחם 2000 (הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים) (הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים)
תוכנית אב למתחם 2000(הדמיה: מנספלד-קהת אדריכלים)

התוכנית אושרה לאחר שמיעת ההתנגדויות, שהוגשו על ידי תושבים ורוכשי דירות במבני מגורים קיימים ומאושרים באזור, בכפוף למספר שינויים. בתוך כך הוכפלה הקצאת השטחים למבני ציבור מ-5,000 מ"ר ל-10,000 מ"ר, ללא הגדלת סך שטחי הבנייה.

 

בנוסף חייבה הוועדה להקים גשר הולכי הרגל שיחבר את המגדל למגדל סמוך מדרום בתחומי גבעתיים, ולהבטיח את ביצועו של גשר הולכי רגל לכיוון צפון, מעל רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. שני הגשרים סומנו בנספחי התוכנית המופקדת כאופציה עתידית.  

 

המגדל הכי גבוה כיום: עזריאלי שרונה

עם השלמתו יהיה מגדל בין ערים המגדל הגבוה ביותר בישראל. המגדל השני בגובהו צפוי להיות מגדל עזריאלי הרביעי, שאושר לפני כחצי שנה במתחם שבו שכן בית "ידיעות אחרונות" בתל אביב. המגדל, שיכלול 90 קומות, יתנשא לגובה של כ-350 מטר. 

 

 

נכון להיום, המגדל הנחשב לגבוה ביותר בישראל הוא עזריאלי שרונה, שכולל 61 קומות בגובה 238.5 מטר. עם זאת, ניטש ויכוח בין יזמי הפרויקטים, איזה מגדל באמת גבוה יותר - עזריאלי שרונה, או משה אביב, שכולל 68 קומות ומדורג באתר המועצה הבינלאומית לבנייה לגובה (CTBUH) כגבוה ביותר בישראל. 

 

התוכנית של מגדל בין ערים נערכה על ידי אמנון שוורץ וגיא מילוסלבסקי. יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק, מסרה כי "התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי וכפועל יוצא מכך כוללת הקמת מערך גשרים להולכי רגל. הקמתם תחבר את מרחב מפגש שלוש הערים אל מתחם התחבורה הציבורית המרכזי של המדינה והמטרופולין".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמייה: וויופוינט
הדמיה של מגדל בין ערים
הדמייה: וויופוינט
מומלצים