שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    מה עדיף: פסטה בשמנת או ברוטב עגבניות? תתפלאו

    פסטה היא אחד המאכלים האהובים עלינו, אבל מה קורה עם הערך הקלורי שלה ושל הרטבים שלה? יצאנו לבדוק מה הכי כדאי לאכול כדי לשמור על המשקל - התשובה מפתיעה

    אולי אנחנו לא באיטליה, אבל פסטה היא ללא ספק אחד המאכלים האהובים עלינו. הבעיה מתחילה כשאנחנו מוסיפים לה רוטב ותוספות למיניהן, שעלולים להפוך את הפסטה למנה שלא ממש מועילה לשמירה על המשקל. אז איזו פסטה כדאי לנו להזמין כשאנחנו יוצאים לאכול? בדקנו:

     

     

    צולם במסעדת פיאטו ברחובות

     

    מה עוד בדקנו?

    כשארוחת הבוקר הלא נכונה עלולה להרוס לכם את הדיאטה

    בוחרים לחם? הנה המדריך המלא ללחמים בריאים

    מה פחות משמין, שווארמה בצלחת או בפיתה? תתפלאו

    מה עדיף - קוטג' או גבינה לבנה? מדריך הבריאות של הגבינות

    אלו הפירות הכי משמינים שיעלו לכם את רמת הסוכר בדם

     

    הפסטה הבריאה

    אין הבדל תזונתי בין פסטות בצבעים שונים, סוג החיטה ודרגת הטחינה של הקמח. מה שיותר בריא באמת זו הפסטה מקמח מלא. חשוב לדעת שיש בה אותה כמות קלוריות כמו פסטה רגילה, אבל יותר ויטמינים וסיבים תזונתיים, ולכן היא גם משביעה יותר.

     

    מחיר קלורי

    למרות שפסטה משביעה יותר מאורז או תפוחי אדמה, מבחינה תזונתית אין הבדל גדול בין כל התוספות. אפשר להרכיב ארוחה דיאטטית מחזה עוף עם 2 כוסות פסטה וסלט, הבעיה העיקרית היא כרגיל ברטבים שמוסיפים.

     

    אז באיזה רוטב עדיף לבחור?

    מבחינה בריאותית אין ספק שעדיף רוטב עגבניות, כי יש בו ליקופן שהוא מרכיב שעשוי להגן מפני קטרקט וסרטן הערמונית, אבל מבחינת הקלוריות לא תמיד יש לו יתרון. כשמכינים רוטב בבית, במיכל שלם של שמנת לבישול יש 10% שומן שזה 300 קלוריות, וזה פחות קלוריות שיש ברסק עגבניות קטן עם 4 כפות שמן זית.

     

     

     


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    הפסטה הכי בריאה
    צילום: shutterstock
    צילום: סיוון שחור
    ד"ר מאיה רוזמן
    צילום: סיוון שחור
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים