שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עם מזוזה, בלי תמונות של שד: הקמפיין של הנשים הדתיות
    עם סידור תפילה ו"שנה שתמנע בה מגיפה", רמיזה ל"שבעה נקיים" שלפני הטבילה במקווה ואפילו ספר תורה שגוייס: קמפיין רשת שיזמו נשים דתיות וחרדיות למען חברותיהן, מבקש להעיר את נשות המגזר לרוץ ולהיבדק, לרגל "חודש המודעות לסרטן השד"

     

      

    בכיתובים מדויקים שמדברים בשפת המגזר - וללא תמונות או שיח שירתיע את הנשים - החליטו שירה אליצור, מנהלת קריאייטיב במשרד "אשחר אנד מור", והקופרייטרית רעות צימרמן, על קמפיין רשת ויראלי משלהן: #תורך_לקבוע.

     

    קראו עוד בערוץ היהדות : 

    הרמב"ם לא עובד אצלכם/ ד"ר דרור ארליך

     

    מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה כי נשים חרדיות מתות יותר מסרטן השד, בגלל הגילוי המאוחר של המחלה. "רצינו להעלות מודעות גם בקרב נשים וגם בקרב גברים, אבל בצורה שלא תעורר אנטגוניזם או חוסר נחת בעיני המתבונן, לא מבחינת הטקסט ולא מבחינת התמונה או האיור", מסבירה אליצור.

     

      (דורון מלצר, שירה אליצור)
    (דורון מלצר, שירה אליצור)

     

    "חלק מהטקסט גם מתכתב עם נושאים דתיים. לדוגמה, אחת המודעות אומרת 'את יכולה לבדוק גם אחרי השקיעה', וזה מתכתב עם בדיקת 'שבעת הנקיים' המתבצעת לפני השקיעה. יש מודעה מרמזת לתפילת כהן גדול ביום כיפור, 'אחת ואחת', ומסתיימת במילים 'אחת מתשע', שרומזת כמובן לאחת מתשע הנשים שנפטרות מסרטן השד". השתיים יצרו גם מודעה של מזוזה, שאת הקלף שלה - כפי שיודעים בכל בית דתי - כדאי לבדוק אחת לזמן מה, שכן מזוזה פגומה, כפי שמקובל במסורת, פוגמת בשמירה על הבית.

     

      (רעות צימרמן, שירה אליצור)
    (רעות צימרמן, שירה אליצור)

     

    מדברות את השפה העיצובית

    היוזמה – חלק מסדרת אתגרים אקטואליים לאנשי קריאייטיב שיוזמות אליצור וצימרמן, אחת לזמן מה, ברשת. באמתחתן קמפיין רשת נגד שיכחת ילדים במכונית, טביעות ילדים, נשים מוכות ועוד.

     

    גל ערמון, סופר סת"ם, התגייס למשימה (עיצוב: גל ערמון)
    גל ערמון, סופר סת"ם, התגייס למשימה(עיצוב: גל ערמון)

     

    "כיום כל המודעות, או כמעט כל המודעות בנושא בדיקות לסרטן השד, הן בעלות קונוטציה מינית, או תמונות בעלות שפשוט אי אפשר להציג במגזר הדתי ובוודאי שלא בזה החרדי, שם אפילו לא מזכירים את שם המחלה, אלא אומרים 'מחלת נשים'".

     

    השתיים מעידות על שיתופים והיענות מרובה מצד אנשי קריאייטיב במגזר. "אבל הכי חשוב זה ששמעתי על עשרות נשים שקבעו תור לבדיקה בעקבות המודעות", כך אליצור. "החלטתי לשתף את הסטודנטיות שלי בקורס לקריאייטיב במכללת אמונה. גם הן יכינו מדועות משלהן ולכן בקרוב ייצא גל חדש. היוזמה מיועדת לכולם, וכל מי שרוצים ליצור ולפרסם מודעות מוזמנים ומזומנות לפנות אלי בפייסבוק (shira elitzur)".

     

      (רעות צימרמן)
    (רעות צימרמן)

     

    לא דוחפת עם כפית

    אלינור רחימי, גרפיקאית מסטודיו "נחליאלי", אומר כי "אני אמנם רווקה ורק בת 30, אבל חשוב שנשים יידעו שכבר מהגיל הזה שחייבים להיבדק ולפתח מוּדעוּת. במגזר החרדי וגם בדתי-לאומי שאליו אני משתייכת אין מספיק מוּדעוּת, אולי בגלל שרבות מהמוֹדעוֹת בנושא הן מאוד מיניות ולכן לא יכולות להגיע למגזרים האלה.

     

      (אלינור רחימי)
    (אלינור רחימי)

     

    "בכלל, בעולם הפרסום יש קטע של 'כמה שיותר פרובוקטיבי יותר טוב', אבל הגישה שלי היא לגרום לעצור לרגע ולחשוב, ולא לדחוף לאנשים את הכול עם כפית.

     

    "במודעה שלי בחרתי להשתמש במשחק 'איקס-עיגול' שכולל תשע אפשרויות, מה שמתאים לעובדה שאחת מתשע נשים נפגעות מסרטן השד. העיגול מסמן את הנשיות, גם כי באישה יש משהו עגול, וגם אם לא מזכירים את השד, אז זה משהו שדומה. האיקס כמובן מסמל את האחת שנפגעת, והמסר הוא כמובן - לכו להיבדק".

     

      (בת עמי בנימין, שירה אליצור)
    (בת עמי בנימין, שירה אליצור)

     

      (מנדי פרומר)
    (מנדי פרומר)

     

      (רעות צימרמן, שירה אליצור)
    (רעות צימרמן, שירה אליצור)

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים