שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יוניליוור הסתירה זיהום בקורנפלקס תלמה - ותתרום לצדקה
    במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, הסכימו הצדדים שיוניליוור תתרום 1.8 מיליון שקל לעמותות. כלל ציבור הצרכנים לא יקבל פיצוי. ההסכם עוד לא קיבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה, ועדיין נדרש אישור בית משפט

    במקום שיוניליוור תפצה ישירות את כלל הצרכנים בשל פרשת הסתרת זיהום הסלמונלה בקורנפלקס  – היא תתרום 1.8 מיליון שקל לעמותות לנזקקים. כך, לפי בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד יוניליוור (ת"צ 2346-08-16) שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בחיפה.

     

    התביעה הוגשה בעקבות הפרשה שאירעה בקיץ 2016. התובע הייצוגי כלל בקבוצת התובעים את כל מי שרכש או צרך במהלך החודשים יוני, יולי 2016 קורנפלקס של אלופים במשקל 750 גרם; קורפלקס תלמה בכשרות בד"ץ במשקל 750 גרם; וקוקומן צדפים במשקל 750 גרם, אך הצרכנים הללו לא בהכרח יקבלו פיצוי בזכותה. זאת, משום שהצדדים לתביעה הסכימו ביניהם כי החברה תתרום לנזקקים בלבד. עורך הדין יקבל 180 אלף שקל והתובע 35,100 שקל.

    משטחי הקורנפלקס שנחשדו כמזוהמים בסלמונלה (צילום: בראל אפרים) (צילום: בראל אפרים)
    משטחי הקורנפלקס שנחשדו כמזוהמים בסלמונלה(צילום: בראל אפרים)

     

    מעדיפים תרומה לצדקה - ולא שיוניליוור תשפר מכירות בזכות פיצוי לצרכנים

    התובע הייצוגי טען בתביעה כי החברה לא גילתה לצרכניה בזמן אמת את דבר קיומו של זיהום סלמונלה במפעלה שבערד, בו מיוצרים דגני הבוקר שלה. אחרי שהסתירה את דבר הזיהום מהתקשורת ונשאלה שאלות חוזרות ונשנות בנושא, יוניליוור נאלצה לחשוף את דבר הזיהום וטענה שהמוצרים לא יצאו מהמפעל. אז נתגלה שמשטח אחד כן יצא מהמפעל, ואף נמכר לצרכנים. החברה נאלצה להשמיד משטחי דגני בוקר ומנכ"לית יוניליוור נאלצה להתנצל בפני צרכנים.

     

    בבקשה לתביעה ייצוגית נטען כי צרכני החברה חוו בשל כך עוגמת נפש וחוסר נוחות, לאור העמדתם בסיכון בריאותי, וכן סבלו מנזקים ממוניים בגובה שווי אריזות הדגנים שנזרקו לפח ולא נעשה בהם שימוש.

     

    החברה טענה בתשובתה לתביעה כי רוב המוצרים שהיו נגועים בסלמונלה לא יצאו לשוק והיו מצויים בהסגר, ומשל כך לא חלה עליה חובת גילוי, טענה שאינה מדויקת, שכן אחרי שטענה כך נתגלה שחלק מהמוצרים כן יצאו לרשת המהדרין של שופרסל.

     

    אחרי המשבר, הרשות להגנת הצרכן קנסה את יוניליוור בכ-600 אלף שקל על הטעיית צרכנים "בנסיבות מחמירות". בעת המשבר, יוניליוור חילקה לצרכנים שובר לקניית דגני בוקר שלה, כתחליף לדגני הבוקר שקנו בטרם ידעו על הזיהום. יותר מזה הצרכנים לא קיבלו - לא אז ולא בתביעה הנוכחית.

     

    את המבקש לתבוע ייצג עו"ד גולן נפתלי, שאמר ל-ynet שהסכום חושב על פי שבוע מכירות של המוצרים האלה. "זה הסכום שיוניליוור מוכנה לתת", אמר.

     

    למה רק תרומה לנזקקים? מדוע הציבור הכללי לא מרוויח כלום מהתביעה?

    "הצענו לתרום לציבור, כי יש הרבה ביקורת על 'פשרות קופונים', במסגרתן חברות נותנות הנחה, או הטבה, או מבצע ובסופו של דבר מגדילות את היקפי המכירות שלהן, כי אז אנשים מעדיפים לקנות את המוצרים של יוניליוור. בפסק הדין של הערק, צירפו כוס לכל בקבוק. זה יותר טוב? לא יודע, כי מפשרה כזאת גם יוניליוור נהנית, המכירות שלה יעלו. לכן אנחנו מעדיפים תרומה של מוצרים לנזקקים. הסכם הפשרה עוד אמור לעבור אישור אצל היועץ המשפטי לממשלה ולקבל את אישורו של בית המשפט, אז הוא עשוי להשתנות ואנחנו פתוחים להצעות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים