שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הדרך של שטראוס להעלות מחירים: "מציעה פחות מבצעים"

    שטראוס זכתה לתשואות על כך שהודיעה בקיץ שלא העלתה מחירים, אבל קמעונאים טוענים שבחודשים האחרונים, נעלמו לגמרי מבצעים על חלב יטבתה וגבינה לבנה; וצומצמו הנחות על יוגורט עם תוספת חלבון, פרימור סחוט וסלטי אחלה. עבור הצרכן מדובר בעליית מחירים. שטראוס: "היקף המבצעים ב-2018 לא היה שונה בשיעור שלו מזה של השנים האחרונות"

    קמעונאים טוענים: שטראוס ביטלה מבצעים וצמצמה הנחות על חלק ממוצריה, כך שמבחינת הצרכן מדובר בעליית מחירים. שטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, זכתה לתשוואות לאחר שהודיעה שבניגוד לתנובה וטרה - היא לא מעלה מחירים, אבל כעת מתברר שיש מוצרים של שטראוס שהתייקרו לצרכנים, בשיטה ידועה בענף המזון שמטרתה לייקר מוצרים מתחת לרדאר: צמצום מבצעים.

     

    שטראוס יטבתה (צילום מסך)
    קמעונאים: המבצעים על חלב יטבתה פסקו בקיץ ולא חזרו(צילום מסך)

       

    "לקחנו מחויבות לעשות כל שניתן כדי לסייע להפחתת מחירי המזון", אמר באוגוסט האחרון מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור, שהבטיח שלא יעלה מחירים עד סוף 2018. מאז החברה האריכה את ההחלטה גם ל-2019, בכך שהצהירה שאין בכוונתה להעלות מחירים בקרוב.

     

    יחד עם זאת, קמעונאים אמרו ל-ynet שהחברה עצרה מבצעים על כמה מהמוצרים הפופולריים שלה "ונאמר לנו שהם לא יתחדשו גם בתחילת 2019", טוענים הקמעונאים. התוצאה לצרכן היא עליית מחירים.

     

    כך למשל, קמעונאים טוענים שמאז יוני או אוגוסט, שטראוס לא הציעה מבצע על חלב מועשר של יטבתה. עקב כך, במשך כ-4 חודשים עד חצי שנה, המחיר הממוצע לצרכן עלה. אם אין מבצעים על המדף – אז הצרכן קונה בנקודות המכירה במחיר המלא לאורך תקופה, מצב לא שכיח ברשתות. מחירו של חלב יטבתה נע לרוב סביב 7.5 שקלים לצרכן והקמעונאים טוענים להתייקרות של כ-12%, שכן החברה הציעה עליו בעבר מבצעים שהורידו את מחירו ל-6.6 שקלים.

    שטראוס יטבתה (צילום מסך)
    עבור חלק מהמוצרים, ההנחות במסגרת המבצעים פחתו(צילום מסך)

     

    קמעונאי: "אמרו לנו שמורידים קצת במבצעים"

    "הסכום החודשי ששטראוס מקצה לנו למבצעים – קטן יותר", אמר ל-ynet קמעונאי בכיר. "אני לא צריך לשאול אותם מה קרה, כי הם בעצמם אומרים לנו: 'עכשיו אנחנו קצת מורידים במבצעים, כי לא העלנו מחירים'. אפשר לראות את זה במבצעים בשטח".

     

    לפי הקמעונאי הזה, נעלמו מבצעי 3 ב-20 שקל על חלב יטבתה (למעט מויקטורי אונליין, שם יש מבצע על חלב יטבתה כנראה משום שזו פלטפוררמת מכר ששטראוס עצמה מקדמת באתר שלה. בסניפי ויקטורי אין מבצעים על החלב וכך גם בשאר הרשתות). לטענתו, נעלמו גם מבצעי 3.90 שקלים ליחידה או 2 ב-8 שקלים על גבינת סקי. יש מבצעים על המותג דנונה פרו למוצרים המועשרים בחלבון, אבל הם כבר לא 2 ב-8 שקלים אלא 2 ב-10 שקלים, וההנחות צומצמו גם לגבי משקאות דנונה.

     

    שטראוס משווקת לא רק מוצרי חלב תחת המותגים שטראוס ויטבתה, אלא גם את סלטי אחלה, שוקולד וחטיפים של עלית, מוצרי יד מרדכי, טעם הטבע, תמי 4 ופרימור, והיא גם יבואנית של מוצרים כמו קוואקר ודגני בוקר.

     

    לפי הקמעונאי, "המבצעים של שטראוס על סלטי אחלה היו בדרך כלל 2 ב-20 שקל, הם העלו את המחירים כך שאנחנו מוכרים 2 ב-25 שקל (הקמעונאי הוא זה שמתמחר את המוצרים לצרכנים מ.ק)", כך לטענתו.

     

    גם מבצעי פרימור מיץ סחוט טבעי 1 ליטר "התייקרו" לטענתו - שכן עד לפני כמה חודשים המוצר נמכר ב-10 שקלים לבקבוק וכיום ב-11.90 שקל (בשערי רווחה) עד 16.30 שקל (בשופרסל שלי) ללא מבצע ובמסגרת מבצע: מ-10.73 ש' (ברמי לוי) עד 13.04 ש' (בשופרסל שלי).

    שטראוס יטבתה (צילום מסך)
    על דנונה בר יש דווקא יותר מבצעים מהרגיל "משיקולים עסקיים"(צילום מסך)

     

    יש יותר מבצעים על שוקו – בגלל התחרות מול טרה

    קמעונאי אחר אישר שגם אצלו אין הנחות על חלב יטבתה מיוני. "על גבינת סקי אין אצלי מבצעים מיולי. על פרימור 2 ליטר ועל מעדן דניאלה - אין מבצעים מאוגוסט. לעומת זאת, יש מוצרים (במקרר החלב מ.ק) שקיבלו יותר מבצעים השנה, אבל זה רק משיקולים עסקיים: למיטב זכרוני מדובר במוצרים כמו שוקו יטבתה ליטר ודנונה בר".

     

    בשוקו, שטראוס מתחרה בימים אלה בטרה, שהריצה קמפיין מאסיבי על שוקו ויתכן שזו הסיבה שמשקאות שוקו יטבתה נמכרים 2 ב-20 שקל בויקטורי אונליין. בנוסף, בכל הרשתות אפשר למצוא מבצעים על דנונה בר. מצאנו גם מבצעים על מילקי טופ, אקטיביה וסימפוניה.

     

    נזכיר שגם יוניליוור נהגה באופן דומה השנה, כשביטלה מבצעים על מוצרי פינוק וגרמה לעליית מחירים לצרכנים. בשאר מוצריה היא לא צמצמה מבצעים (את קרמבו היא ייקרה באופן רשמי).

     

    משטראוס נמסר בתגובה: "שטראוס עושה לאורך כל השנה שלל מבצעים בשלל קטגוריות לפי שיקולים עסקיים. היקף המבצעים ב2018 לא היה שונה בשיעור שלו מזה של השנים האחרונות ובכלל זה גם בחטיבת החלב".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים