שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    אחד באפריל בצלחת: מיתוסים ושקרים בתזונה

    כולנו עסוקים במשקל שלנו ללא הרף, ומנסים למצוא הסברים למה אנחנו לא מצליחים לרדת את ה-5 הק"ג המיותרים שהצטברו או אפילו יותר. אבל הבעיה מתחילה כשאנחנו מאמינים במיתוסים על המשקל שכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט. לכבוד יום השקר הבינלאומי, החלטנו לנפץ את 10 המיתוסים הנפוצים ביותר - וגם לתת את הגירסה האמיתית, דווקא באחד באפריל

    1. קלוריה של הבוקר היא קלוריה של הלילה

    לא נכון.

     

    האוכלים ארוחת בוקר, צהריים וערב שומרים על משקל תקין יותר מהאוכלים ארוחת צהריים, ערב ולילה.

     

    אוכלים בלילה? אולי זה פחות כדאי למשקל (צילום: shuttrtstock) (צילום: shuttrtstock)
    אוכלים בלילה? אולי זה פחות כדאי למשקל(צילום: shuttrtstock)

     

    2. חילוף חומרים ושריפת שומן אינם יכולים להשתנות כי זה עניין גנטי

    לא נכון.

     

    מתעמלים ומעלים מסת שריר?  כך תוכלו להעלות את קצב חילוף החומרים שלהם.

     

    3. רק מתעמלים זקוקים לכמויות חלבון גבוהות לבניית שריר

    לא נכון.

     

    קשישים זקוקים לשיעור חלבון גבוה בתזונה כדי לפצות על פירוק שריר המתגבר עם הגיל.

     

    4. ילדים המרימים משקולות בחדר כושר לא יגבהו

    לא נכון.

     

    אימוני כוח לא פוגעים בהתפתחות ובעלייה בגובה בילדים, תזונה חסרה  באבות מזון היא שעלולה לעכב גדילה בילדים שהם ספורטאים.

     

    קיראו עוד:

    דיאטה: כמה קילוגרמים אמורים לרדת בשבוע?

    אלו 3 הדיאטות שהכי אהבתם ב-2018

    העודף העקשן: כך תורידו את 2-3 הקילוגרמים המיותרים

     

    5. יש מזונות כמו תה ירוק , צ'ילי וקפה לבן שיכולים להגביר שריפת שומן

    לא נכון.

     

    אלו יכולים להעלות במידה קצב חילוף חומרים אך לא במידה שמשפיעה על המשקל.

     

    לא לאכול כלום רק גורם לגוף להסתגל טוב יותר למשקל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    לא לאכול כלום רק גורם לגוף להסתגל טוב יותר למשקל(צילום: shutterstock)

     

    6. דיאטה דלה מאוד בקלוריות והרעבה היא הדרך לרזות

    לא נכון.

     

    הגוף מסתגל לירידה בקלוריות ועושה יותר עם מעט הקלוריות.

     

    7. יש דיאטה להורדת שומן באזורי הגוף השונים

    לא נכון.

     

    אין דיאטה שיודעת להתמקד באזורי גוף. אימונים מסוימים מכוונים לשריפת שומן יותר או פחות.

     

    8. שתייה ואכילה באותה ארוחה גורמת להשמנה

    לא נכון.

     

    ניתן לשתות ולאכול בארוחה, למעט אנשים שעברו ניתוחים בקיבה ובמערכת העיכול.

     

    9. ארוחת צהריים ללא עוף דג או בשר איננה ארוחה מלאה

    לא נכון.

     

    ניתן ורצוי לאכול כמה ימים בשבוע במקומם שילובים של חלבון כגון קטניות (חומוס, עדשים, אפונה), טופו ודגנים מלאים כגון אורז, קינואה וכוסמת.

     

     

    אכילת סוכר לא גורמת לסוכרת (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אכילת סוכר לא גורמת לסוכרת(צילום: shutterstock)

     

    10. חייבים מוצרי חלב בתפריט כמקור סידן וחלבון

    לא נכון.

     

    ניתן לצרוך מקורות צמחיים כגון כרוב, טחינה משומשום מלא, קטניות וירקות כמקורות חלופיים.

     

    11. כדאי להפחית מלח בתפריט רק מי שסובל מיתר לחץ דם

    לא נכון.

     

    מלח בעודף גורם לאובדן מסת עצם, להפרעת בלחץ דם ולמצבי דלקת. הפחתת מלח טובה לכולנו.

     

     

    12. אכילת סוכר גורמת לסוכרת

    לא נכון.

     

    ניתן לקבל סוכרת גם מאכילת מזון ללא סוכר. הגורם העיקרי להתפתחות סוכרת היא ההשמנה והעודף הקלורי.

     

     הכותבת היא דיאטנית קלינית וספורט MHA,BSc

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    המשקל מתעתע. לא רק ב-1 באפריל
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים