שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תושבי פ"ת מחדשים את המאבק נגד תוכנית סירקין: "שבויים בעירנו בגלל הפקקים"

    למרות מחאת התושבים, הופקדה התוכנית לבניית אלפי יחידות דיור בשטח מחנה סירקין. אבל המתנגדים לא מרימים ידיים ומתכוונים להמשיך במאבק לעצירתה. "אם התוכניות יתממשו - הזמנים בפקקים ביציאה מהעיר יטפסו ליותר משעתיים וחצי", מתריע משה פישר, ממובילי מטה המאבק, בריאיון באולפן ynet. צפו

     

    צפו באולפן ynet: ריאיון לאולפן עם משה פישר, ממתנגדי תוכנית סירקין    (צילום: ירון ברנר)

    צפו באולפן ynet: ריאיון לאולפן עם משה פישר, ממתנגדי תוכנית סירקין    (צילום: ירון ברנר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    תושבי פתח תקווה ויישובי הסביבה מחדשים את המאבק נגד תוכנית הענק המיועדת למחנה סירקין, זאת לאחר שהופקדה בשבוע שעבר להתנגדויות. במסגרת המאבק, מתכוונים התושבים להפגין הערב (א') בצומת סירקין, בקריאה לעצור את קידום התוכנית.

     

    חשש מפקקי ענק: תושבי פתח תקווה נגד הבנייה המסיבית בסירקין

    8,000 דירות חדשות: אושרה תוכנית סירקין בפתח תקווה

    המפץ הגדול בפתח תקווה: בנייה של 17 אלף דירות חדשות

     

    "המצב מבחינה תחבורתית קשה ובעייתי כבר עכשיו", אמר משה פישר, ממובילי מטה המאבק, בריאיון באולפן ynet. "לעשרות אלפי כלי רכב אין יציאה מהעיר, רק דרך שכונות יוספטל, עמישב, הדר גנים וקרית אלון. לפי הערכת מומחים, אם התוכנית תצא לפועל כמתוכנן כרגע, פתח תקווה תהיה בסכנה תחבורתית גדולה ביותר, כפי שהגדיר בעצמו ראש העירייה גרינברג לפני זמן לא רב, כאשר ישב באופוזיציה, השתתף בהפגנות, וקרא לראש העירייה הקודם לגלות עמדה תקיפה יותר נגד התוכנית".

      (הדמיה: משרד ארי כהן אדריכלים)
    תוכנית סירקין פתח תקווה(הדמיה: משרד ארי כהן אדריכלים)
     

    ראש העירייה שינה את דעתו

    מדובר בתוכנית המיועדת לשטח המחנה הצבאי המתפנה במסגרת מעבר מחנות צה"ל לדרום, ושמקודמת בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שמטרתה לזרז אישור תוכניות ענק למגורים. השלב הראשון של התוכנית, הכולל 8,000 יחידות דיור, אושר להפקדה להתנגדויות הציבור כבר לפני כחצי שנה, אבל לחץ התושבים הצליח לעכב את ההפקדה בפועל למשך תקופה ארוכה, עד לשבוע שעבר.

     

    מה ששינה את התמונה היה כניסתו של רמי גרינברג לתפקיד ראש העירייה. עד להיבחרו הוא היה ממובילי המאבק נגד הבנייה המסיבית המתוכננת במרחב, כשלאחר הבחירות החל גרינברג לקדם את התוכנית במסגרת ניסיונות לקדם הסכם גג ראשון לעיר.

     

    בסך הכל מקודמות בותמ"ל 12 אלף יחידות דיור למתחם סירקין, כשבסמוך אליו, במתחם סירקין דרום שבמועצה המקומית דרום השרון, מקודמות 4,000 יחידות דיור נוספות בוועדת התכנון המחוזית. כלומר, סך הכל מתוכנות לא פחות מ-16 אלף יחידות דיור באזור במהלך השנים הבאות, נגדם נאבקים תושבי האזור בטענה להיעדרן של תשתיות מתאימות ובעיקר תשתיות תחבורה, באזור שכבר היום סובל מפקקי ענק.

     

    לדברי פישר, כבר היום נתקעים תושבי הסביבה מדי בוקר בפקקים בלתי נסבלים שאורכים למעלה משעה בדרך למקום העבודה, גם אם הוא נמצא בעיר עצמה. אם התוכניות יתממשו כפי שהן, הוא מזהיר כי הסיוט התחבורתי רק יגדל, כשהזמנים בפקקים יטפסו אף לשעתיים וחצי ויותר. "זה מטורף", אמר. "אנחנו שבויים בעירנו ואנחנו צריכים לחשב זמנים בצורה לא ריאלית".

     

    "יש פה היסטריה"

    המאבק של תושבי פתח תקווה אינו המאבק היחיד שמתעורר בימים אלה נגד תוכניות הענק שמקדמת הממשלה למגורים. זאת מאחר שעל אף הקיפאון בשוק הדיור על רקע ההמתנה לבחירות, הוותמ"ל דווקא מעלה לאחרונה הילוך באישורן של תוכניות ענק למגורים, המעוררות לא מעט מחלוקות בין תושבים, רשויות מקומיות, החקלאים שמהם מופקעים דונמים רבים לטובת התוכניות הללו, ואף אנשי מקצוע.

     

    בשבוע שעבר זו היתה תוכנית הענק לבניית 3,200 דירות ביהוד, שאושרה ברוב דחוק בוועדה על ידי נציגי מטה הדיור בוועדה, וזאת חרף התנגדות המשרדים המקצועיים כמו הגנת הסביבה, הבריאות והתחבורה, שהצביעו על הבעיות הרבות שבה. הבוקר זה הגיע לצומת ביל"ו, שם קיימו מאות חקלאים הפגנה נגד כוונת הוועדה לאשר הפקעת שטחים חקלאיים בהיקף של מאות דונמים, לטובת בניית שכונה חדשה עם אלפי דירות ביישוב הסמוך קריית עקרון.

     

    פישר, שמשמש יו"ר המטה הארצי של בינוי שפוי המרכז את המאבקים השונים של תושבי רשויות מקומיות נגד תוכניות בנייה רחבות היקף בשטחן, מציין כי עד כה המדינה לא הציעה פתרונות אמיתיים לבעיות שהם מציפים. "אנחנו כבר היום סובלים מבעיות תשתית חמורות מאוד, במיוחד תשתית התחבורה", אמר. "ב-20 השנים האחרונות דילגו על פיתוח יותר מורכב ויותר מסונכרן עם התשתיות הקיימות של כל האזור הזה. עד שלא התחלנו לעשות את המחאה, לא התחילו לחשוב על זה בכלל".

     

    "האלטרנטיבה היא להיות חכמים ולא לפעול תחת לחץ, זה לא שריפה", הוסיף. "קודם כל צריך לתכנן אחרת את כל התכנון התחבורתי בישראל, לא בראייה היסטרית, כי אנחנו רואים גם שמשנים. רק לאחרונה שינו את התוכנית של עוקף כביש 40. כל הזמן פועלים בלחץ. צריך להביא את האנשים הטובים ביותר, ויש אנשים מדהימים במדינת ישראל, שיכולים לייצר תכניות מדהימות ולשבת, לבחון את הדברים לא בהיסטריה. יש פה היסטריה, יש פה שריפה. כשכבאי מגיע לשטח, הוא לא רץ ישר, הוא מסתכל איפה מוקד האש, איפה הסכנה הכי גדולה וכך צריך לעבוד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הדמיה: משרד ארי כהן אדריכלים
    תוכנית סירקין
    הדמיה: משרד ארי כהן אדריכלים
    מומלצים