📷
החלום הרטוב של הנהג הישראלי, בהישג יד. רכבי פנאי של יצרניות יוקרה נהנים מאטרקטיביות יוצאת דופן בקרב נהגים כי יש בהם, בעיקר ביקרים שבהם, הכול. החל מנוחות נסיעה משובחת וביצועים מרשימים, דרך יכולת דינמית גבוהה ואבזור נוחות עשיר ועד כמובן לסטטוס שהם מביאים עימם. כחדשים הם רחוקים מהישג היד של רובנו, שכן הם יקרים מאוד - עם תג מחיר שמתחיל בחצי מיליון שקל ועשוי להגיע להרבה יותר. אבל כמו מכוניות הסלון המפוארות שעליהן הם מבוססים, גם הם מאבדים נתח עצום ממחירם לאחר עשור. עד כמה? עד כדי כך שתוכלו להפוך לבעלים של רכב משומש כזה תמורת פחות מ-100 אלף שקלים.
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
עוד כתבות למנויים:
ושוב נעייף אתכם באזהרה. מדובר כמובן בעסקה מפתה במיוחד, אך אסור לשכוח כי עלויות האחזקה (טיפולים, תיקונים וביטוח) גבוהות מאוד. חשוב למצוא מכונית שטופלה ביד אוהבת, ולבצע בדיקה קפדנית לפני רכישה, כולל היסטוריית הטיפולים. פגשתם במכונית מוזנחת עם תג מחיר נמוך במיוחד? זכרו שיישור קו יעלה לכם המון כסף. עדיין כאן? קבלו שמונה דגמים של רכבי יוקרה בני עשור במחיר שווה לכל נפש.
9 צפייה בגלריה
ב.מ.וו X5 ומרצדס ML
ב.מ.וו X5 ומרצדס ML
ב.מ.וו X5 ומרצדס ML
(צילום: רמי גלבוע)
רכב הפנאי הראשון והמשובח של אודי חולק פלטפורמה ומכלולי הנעה עם פולקסווגן טוארג ופורשה קאיין, שהוצגו כמה שנים לפניו. בניגוד להם הוא מציע מקום לשבעה נוסעים, ובכך הופך לסופר-שימושי עבור משפחות גדולות. העיצוב הקרבי מצניע בהצלחה את מידותיו, ואיכות הנסיעה גבוהה וכוללת יכולת דינמית מפתיעה לטובה.
מחירון: מ-78 אלף שקל ל-2010 עד 99 אלף שקל ל-2011
מנוע: V6, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר, 240 כ"ס
תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8.5 שניות, 210 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: נזילות שמן ומים, תקינות מתלי אוויר
דור שני לרכב הפנאי הראשון של ב.מ.וו, אחד הדגמים היותר אהובים עלינו ועל הקהל, בזכות מראה משובח שמצליח להיות עדכני גם כיום, תא נוסעים מרווח ואיכותי, ביצועים מרשימים של מנוע טורבו-דיזל עם שישה צילינדרים ובעיקר יכולת דינמית יוצאת דופן בקטגוריה, ללא תחושה מגושמת שממנה סבלו מרבית מתחריו. המלצה: הימנעו ממכוניות עם צמיגים רחבים במיוחד, שיצרו לאורך השנים בלאי מוגבר במערכות הנעה, במתלים ובהיגוי.
מחירון: מ-78 אלף שקל ל-2010 עד 100 אלף שקל ל-2013
מנוע: 6 צילינדרים, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר, 245 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.6 שניות, 222 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: נזילות שמן (החלפת נשם בדיזל), תקינות משאבת מים (חשמלית), תקינות מנגנון בלם חניה חשמלי
רכב הפנאי הראשון של וולוו היה מהבודדים - יחד עם אודי - שהציעו לפני עשור שבעה מקומות ישיבה. כמו שאר הדגמים של היצרנית השוודית, גם הוא הציע מערכות בטיחות מתקדמות לתקופה, למשל בקרת יציבות המסייעת גם במניעת התהפכות, כריות צידיות גם לשורת המושבים השלישית ומערכת הכנה לקראת תאונה. נוחות הנסיעה היא מהטובות בקטגוריה, התדמית משובחת, רמת האמינות גבוהה יחסית והמחיר אטרקטיבי, אבל מבחינת ביצועים ויכולת דינמית הוא לא מתקרב לגרמנים, וגם העיצוב החיצוני פחות מרשים מאשר אצלם.
מחירון: 47.5 אלף שקל ל-2010 עד 101 אלף שקל ל-2014
מנוע: 4 צילינדרים, טורבו-דיזל, 2.4 ליטר, 200 כ"ס
תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 10.3 שניות, 205 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: רעשי מתלים, הזרקת סולר
דור שלישי לרכב הפנאי היוקרתי של לקסוס. לצד המתחרים האירופיים בקטגוריית היוקרה הוא נראה אנמי מאוד, עם אופי נסיעה אמריקני (רך, מעט רופס) בהתאם לשוק היעד. הוא כנראה הפחות נוצץ ומרשים בכל הרשימה הזו. עם זאת, כמו שאר דגמי המותג הוא נהנה מאבזור עשיר, הייתה לו כבר אז גרסה היברידית חסכונית (יחסית) בדלק והכי חשוב, הוא נהנה מאמינות יוצאת דופן. אם אתם רוצים רכב משומש מקטגוריה זו, הלקסוס הוא כנראה הבחירה הבטוחה ביותר מבחינת שלמות מכלולים וחיים ארוכים.
מחירון: מ-62 אלף שקל ל-2010 עד 93 אלף שקל ל-2013
מנוע: V6, בנזין, 3.5 ליטר, 277 כ"ס
תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 8 שניות, 200 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: תקינות כללית
הדור השלישי לרכב הפנאי הראשון של מרצדס כונה ML, וכחלק מהסדר שעשתה היצרנית לאור ריבוי הדגמים, שינה שמו במסגרת מתיחת פנים ל-GLE. בשונה ממרבית מתחריו הגרמנים הוא פחות דינמי, ועשוי להרגיש מעט מגושם עבור מי שעובר אליו ממכונית פרטית. מצד שני הוא נוח באופן יוצא דופן, ובגרסאות עם חבילת שטח, הכוללת מתלי אוויר והילוך כוח, יש לו יכולת עבירות גבוהה ונדירה בקטגוריה.
מחירון: 92 אלף שקל ל-2012
מנוע: V6, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר, 258 כ"ס
תמסורת: 7 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.4 שניות, 224 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: רעשים ממתלים קדמיים, בלאי מוגבר לבלמים בדגמי יבוא אישי
דור שני לרכב הפנאי של פולקסווגן, עם שיפור משמעותי בתא הנוסעים בהשוואה לקודמיו, תוך שמירה על מראה סולידי-צנוע יותר מנציגי מותגי יוקרה, מבלי לגלוש לשעמום ויזואלי. איכויות הנסיעה בו גבוהות ויש לו גם יכולת שטח מסוימת, ובעיקר - תג המחיר שלו נמוך משל מתחריו. היכולת הדינמית אינה גבוהה כמו זו של פורשה קאיין, אחיו לפלטפורמה.
מחירון: 71 אלף שקל ל-2011 עד 100 אלף שקל ל-2013
מנוע: V6, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר, 240 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.8 שניות, 220 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: נזילות שמן ומים, תקינות מתלי אוויר
9 צפייה בגלריה
פולקסווגן טוארג
פולקסווגן טוארג
פולקסווגן טוארג
רכב הפנאי הראשון של פורשה עורר אומנם תגובות נזעמות בקרב חסידי המותג, אבל הוא זה שהציל את מותג מכוניות הספורט המפורסם מפשיטת רגל, ועד היום הוא הדגם הנמכר ביותר שלה. הוא גם קבע רף חדש וגבוה מאוד ליכולת דינמית ברכב פנאי. הוא כנראה הפחות נוח בחבורה לנסיעות ארוכות, אבל אם מצאתם אקזמפלר עם מעט קילומטרים ומספר ידיים מצומצם (מאוד), תג מחיר זעום ביחס לחדש עשוי להפוך אותו לרכישה יוצאת דופן בטיבה.
מחירון: 98 אלף שקל ל-2010
מנוע: V6, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר, 240 כ"ס
תמסורת: 8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.8 שניות, 218 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: נזילות שמן בדיזל, תקינות מתלי אוויר, נקישות ממתלים קדמיים
9 צפייה בגלריה
פורשה קאיין
פורשה קאיין
פורשה קאיין
הריינג' ספורט הוא דגם ראשון של לנד רובר עם דגש על יכולת דינמית על הכביש ופחות בשטח. בכך היא הרחיבה משמעותית את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, ושיפרה במידה ניכרת את תזרים המזומנים. מתחת למרכב הזוויתי הנאה נמצאים פלטפורמה ומכלולי הנעה של דיסקברי 3, ולכן יכולת העבירות גבוהה מאלו של כל מתחריו, בין היתר הודות לציוד תקני שכולל מתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון נדיב מאוד וזוויות גישה ונטישה טובות, לצד תיבת העברה עם הילוך כוח. מומלץ להימנע מגרסאות הבנזין בגלל רמת אמינות נמוכה.
מחירון: 88 אלף שקל ל-2010
מנוע: V6, טורבו-דיזל, 3.0 ליטר, 245 כ"ס
תמסורת: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9 שניות, 209 קמ"ש
חשוב במיוחד לבדוק: רצועת טיימינג, תקינות תיבת הילוכים, מתלי אוויר, מערכת חשמל
9 צפייה בגלריה
ריינג' רובר ספורט
ריינג' רובר ספורט
ריינג' רובר ספורט