שתף קטע נבחר

צרכן גילה: עדיין משלם לפלאפון על "מנגו"

אריאל גילה שיש לו הוראת קבע של 79 שקל בחודש לפלאפון, על מספר טלפון בן 6 ספרות שלא פעיל מאז 2006, למרות שהוא כבר לא לקוח של החברה ולא קיבל ממנה חשבוניות. המספר היה משוייך למכשיר של מוטורולה שפלאפון מיתגה כ"מנגו" ושהלקוח קנה ב-1998. בעקבות פניית ynet הלקוח, שחויב במשך השנים בכ-6,000-8,000 שקל, יזוכה

לקוח פלאפון בשם אריאל, קיבל תזכורת מהעבר לאחרונה. הוא גילה שהוא עדיין משלם על מסלול "מנגו פרו" של פלאפון. סך הכל שילם לטענתו 8,000-6,000 שקל מיותרים על מסלולר שלא פעיל מאז 2006.

 

 

קרה לכם מקרה דומה? כיתבו לנו >>

 

"אנחנו מחזיקים ב-7-6 טלפונים סלולריים ויש לנו שלל הוראות קבע לחברות סלולר", מספר אריאל, "לאחרונה בדקתי משהו בבנק ופתאום שמתי לב שגובים ממני 79 שקל בחודש עבור חברת פלאפון. ידעתי שאין לנו כבר שום מספר בחברת פלאפון ורציתי לדעת מה זה החיוב הזה. אחרי בירור, הבנתי שהחיוב בעצם שייך להוראת קבע שאישתי חתמה עליה ב-1998, עבור מספר עתיק. התקשרתי לפלאפון והבנתי שמדובר במספר פלאפון של 6 ספרות – כבר אין מספרים כאלה היום. עוד יותר מכך, אמרו לי בפלאפון שמ-2006 המספר לא פעיל. כלומר, לא נערכו שום שיחות באמצעות המכשיר והמסלול מ-2006. ועוד יותר מכך מדובר במנגו פרו. זוכרת את המכשירים העתיקים האלה? מסתבר שאני עדיין משלם על תוכנית כזאת.

 

"בעצם במשך 8 השנים האחרונות נגבו ממני 8,000-6,000 שקל על קו טלפון ותוכנית שלא פעילים כלל – קו שאי אפשר לדבר בו כי הוא בעל 6 ספרות ומכשיר שכבר לא נמכר בשום מקום".

 

מנגו. מתוך פרסומת של פלאפון (כשעוד נקראה פלא-פון) למנגו פרו ()
מנגו. מתוך פרסומת של פלאפון (כשעוד נקראה פלא-פון) למנגו פרו

  

זוכרים את מנגו?

לא בטוח שאתם זוכרים את "מנגו", מכשיר של מוטורולה שפלאפון מכרה להורים והיה להיט בשנים 1998-1996. המכשיר נמכר ברשתות סופר-פארם ואופיס דיפו, ודרך ערוץ הקניות וחוברת המבצעים של חברת ישראכרט, ושווק כמכשיר זול ומוגבל בשיחות, שמיועד כדי לשמור על קשר עם הילדים. הוא עלה אז 700-400 שקל.

 

מנגו פרו היה אחד ממסלולי מנגו שהיה מיועד לעסקים ולארגונים, ואיפשר לקבל שיחות בהן מחויב יוזם השיחה, בדרך כלל החברה שהחזיקה במכשיר. למספרים אחרים השיחה נעשתה באמצעות כרטיס חיוג. 22 א' עד 1.4 שקל לדקה.

 

נציגת שירות: אין החזר כספי

אריאל טוען שלא שם לב שהוא עדיין משלם על המסלול העתיק עקב ריבוי הוראות הקבע לסלולר, "אבל ג לא קיבלתי שום חשבונית על החיוב הזה", הוא טוען. "פלאפון לא אמורה להמשיך לגבות במשך 8 שנים בשיטת מצליח על קו שאי אפשר להשתמש בו, גם אם הלקוח לא שם לב. נכון שגם יש לי גם סוג של אחריות, אבל זה עדיין לא מזכה את החברה מהאחריות שלה לא לגבות על מכשיר וקו שלא קיימים".

 

אריאל התקשר לפלאפון ושם אמרה לו נציגת שירות, שהחברה שלחה לו חשבוניות. "היא אמרה שפלאפון שלחה חשבוניות לכתובת ישנה שלנו. לפני 10 שנים עברנו מאותה כתובת לרחוב סמוך באותו יישוב. זה עדיין לא מסביר למה הם המשיכו לגבות קו שלא קיים.

 

"אחרי שדיברתי עם נציגת השירות וביקשתי לדבר עם מנהל, חזרה אלי מנהלת. היא אמרה לי שהיא לא מבינה למה ביקשתי שיחזרו אלי. היא אמרה לי: 'התשובה שהנציגה נתנה לך נכונה. לא ניתן לך שום החזר כספי'. פלאפון מגלה התנערות מוחלטת ובוטות בהתייחסות. אני מבקש את הכסף בחזרה".

 

הלקוח יזוכה בעקבות פניית ynet

בעקבות פניית ynet התקשרו לאריאל מהחברה ואמרו לו שיזכו אותו על כל הסכום. "בחברה אמרו לי שרק השנה שילמתי 79 שקל בחודש ובשנים קודמות שילמתי כמה שקלים פחות, אז הסכום שאקבל בחזרה עומד על כ-6,000 שקל".

 

מפלאפון נמסר בתגובה: "עקב טעות אנוש חויב הלקוח בגין הקו. לאחר בדיקת הנושא ועם היוודע הטעות, התנצלנו בפני הלקוח וזיכינו אותו רטרואקטיבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סי די בנק
אילוסטרציה
צילום: סי די בנק
מומלצים