שתף קטע נבחר

מקדונלד'ס: שירות עצמי בעמדות עם מסך מגע

כמו ברכבת או בנמל התעופה, גם במקדונלד'ס אפשר מעכשיו להזמין ולשלם באמצעות עמדות הזמנה עם מסך מגע שמכונות: מקטאץ'. בכך מקדונלד'ס מגיבה לתחרות בשוק ההמבורגרים וישראל מצטרפת למדינות כמו יפן, צרפת ואוסטריה. השירות מוצע ב-5 סניפים בלבד, לעת עתה

התחרות בשוק ההמבורגרים מדרבנת את מקדונלד'ס? הרשת החלה להציב בסניפיה עמדות הזמנה דיגיטליות עם מסכי מגע בגודל 32 אינץ', שניתן להזמין דרכן מנות ולשלם בהן באמצעות כרטיס אשראי ובעתיד: במזומן.

 

 

המטרה: בדיוק כמו ברכבת, או בנמלי תעופה או בקופות בשירות עצמי בסופרמרקטים - לאפשר ללקוח הזמנה מהירה ותשלום עצמאי ללא המתנה בקופות, לעודד רכישות ולהגדיל את נפח הרכישות. יחד עם זאת, במקרים של עומס בסניפים יכולים להיווצר תורים גם מול העמדות. מטרה נוספת היא להקל על הקופאים, אם כי ייתכן שבשלב הראשון, בחלק מהסניפים יעמוד קופאי ליד העמדות. כמו כן, עשוי להיווצר עומס באזור מסירת המנות - שכן המנות בכל זאת יימסרו ללקוחות על-ידי עובדי הקופה.

 

מתאים לגובה של ילדים ולא במקרה. מקדונלד'ס פונה לקהל יעד זה ומתעקשת: האוכל שלנו מספיק בריא (צילום: יוני רייף) (צילום: יוני רייף)
מתאים לגובה של ילדים ולא במקרה. מקדונלד'ס פונה לקהל יעד זה ומתעקשת: האוכל שלנו מספיק בריא(צילום: יוני רייף)

 

כרגע: ב- 5 סניפים בלבד

המסופונים הללו כבר הוצבו בסניפים רבים (לרשת 182 סניפים בישראל), אך נכון לרגעים אלה, הם מושבתים והוכנסו לפעולה ב-5 סניפים בלבד: יש 6 עמדות פעילות בסניף בקניון איילון ובסניף בגן שמואל, 4 עמדות פעילות בסניף שפיים ובסניף רמת אביב ג' ו-2 עמדות פעילות בסניף נמל ת"א. העמדות מציעות שירות ב-3 שפות: עברית, ערבית ואנגלית וייתכן שבקרוב תתווסף גם צרפתית.

 

ברשתות אחרות יש תפריטים דיגיטליים בטאבלטים, אך הן לא מפעילות עמדות דומות. גם במקדונלד'ס ארה"ב, אופן ההזמנה הזה לא נפוץ. ניתן להזמין כך ביפן, אוסטריה וצרפת בין היתר, וכעת גם בישראל.

 

מותאמות לילדים, לא לכבדי שמיעה

העמדה מאפשרת להוסיף ולהסיר פריטים מהמנות ויש בהן שירות ייחודי (שלא קיים בקופה), שמאפשר ללקוח ליצור המבורגר בקומבינציות שונות. למשל ניתן לבחור את סוג הלחמנייה (רגילה או בריוש) ולהוסיף למנה גוואקמולי, חלפיניו וטבעות בצל. עוד מציעה הרשת בעמדות אלו, 5 אחוז הנחה ללקוחות לייף סטייל המשלמים בעמדה. העמדות מותאמות לכבדי ראייה (על גבי המסך יש אייקון של זכוכית מגדלת) וליושבים על כיסאות גלגלים, אך לא לכבדי שמיעה.

 

העמדות מותאמות כמובן גם לגובה של ילדים ולא בכדי: מקדונלד'ס פונה לקהל יעד זה ומתעקשת: האוכל שלנו מספיק בריא. החברה עשתה מאמצים רבים לשווק תדמית בריאה לרשת ואף הצליחה להפיק מנות שנחשבות בריאות יותר (סלטים, הפחתת שומן רווי במנות).

  

במקביל הרשת משיקה גם אתר הזמנות חדש. רוב סניפי הרשת לא עורכים משלוחים, כך שבאמצעות האתר הזה ניתן רק להזמין מרחוק, לקבל הודעה בנייד כשההזמנה מוכנה ולקחת את ההזמנה מהסניף. כדי לראות את מחירי התפריט, יש להזין את שם הסניף ממנו רוצים להזמין. במקדונלד'ס טוענים שהאתר בא להשלים את חווית אפליקציה של הרשת יש כבר כ-400 אלף הורדות.

 

שר הבריאות יעקב ליצמן. מקדונלד'ס אאוט? לא ממש פגע במכירות (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
שר הבריאות יעקב ליצמן. מקדונלד'ס אאוט? לא ממש פגע במכירות(צילום: עמית שאבי)

 

רוצים להוסיף 13 פרוסות גבינה? תראו את ההשלכות על המסך

לפי רות שריד, משנה למנכ"ל מקדונלדס ישראל, האתר החדש לא יפגע במצבת העובדים ברשת (רובם צעירים ובני נוער). היא מסבירה שבעת הזמנת המנות, תופיע כל האינפורמציה על הערכים התזונתיים של המנה:

 

"אנחנו רואים ילדים שמגיעים עם ההורים לסניפים והם רוצים לבחור לעצמם את הפריטים (העמדות מותאמות גם לגובה ילד מ.ק) והם רואים את ההשלכות כמה כסף זה יעלה להם אם יוסיפו תוספות הזויות וכמובן את כל המידע על הערכים התזונתיים, הקלוריות, הרכיבים והאלרגנים נמצאת מול הלקוח – אם ירצה להוסיף 13 פרוסות גבינה צהובה להמבורגר – זו זכותו אבל הוא יראה את ההשלכות".

 

יש פריחה בשוק ההמבורגרים. האיחוד בין BBB למוזס, הכניסה של ברגר קינג לארץ. זה משפיע עליכם לטובה או לרעה?

 

"זה נהדר. פריחה זה טוב".

 

שוק שמגלגל מיליארדים, למרות ההכרזה של ליצמן

שוק ההמבורגרים מגלגל כ-2.5 מיליארד שקל בשנה. המתחרות של מקדונלד'ס הן הרשתות BBB שהתאחדה עם מוזס וזוכה לפופולריות, ברגר קינג (כרגע לא מהווה איום בגלל מספר סניפים מועט) בורגר ראנץ', בורגרים (שתיהן עם כ-60 סניפים), בורגרס בר, בלאק ואגאדיר.

 

באפריל 2016, יצא שר הבריאות יעקב ליצמן באמירה "מקדונלד'ס אאוט", אך שוק ההמבורגרים רק משגשג ומכירות מקדונלד'ס, לפי הקניונים, לא נפגעו. לאחרונה בדקה תוכנית הטלוויזיה "עושות חשבון" בערץ 10 ומצאה כי ארוחת ההמבורגר של מקדונלד'ס היא "הבריאה" ביותר מבין הארוחות שנבדקו. הוא גם נחשב לזול יחסית. יחד עם זאת, השם מקדונלד'ס עדיין נחשב לשם נרדף למזון מהיר, תעשייתי ולא בריא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים