שתף קטע נבחר

ארומה ת"א העלימה את רוב הסלטים בגודל "קטן" מהתפריט

במשך שנים מכרה הרשת סלטים בגודל גדול וקטן. כעת, ב-9 מתוך 14 הסלטים שבתפריט נותר רק הגודל הגדול, ככך שעבור מי שנהג לרכוש סלט בגודל קטן מדובר בעליית מחירים של עד 18%. גם חלק מכריכי המיני בוטלו. ארומה ת"א: "אלה מנות שצריכתן הנמוכה לא הצדיקה את קיומן ויצרה שונות מול ארומה ישראל"

משהו השתנה בתפריט של ארומה ת"א: הרשת שינתה תפריט לכבוד החורף, ממנו נעלמו רוב הסלטים בגודל "קטן". זאת, לראשונה מאז הקמת הרשת שנהגה תמיד למכור את הסלטים שלה בכמה אופציות של גדלים. מחירי הקפה ושאר הפריטים בתפריט לא השתנו.

 

מדובר בתשעה סלטים מתוך 14 שמצויים בתפריט. סלט ארומה עם בולגרית / חמד, סלט עוף וסלט טונה, עדיין מוגשים בגודל קטן ובגודל גדול. שאר הסלטים: חלומי, ירושלמי, תאילנדי, שורשים אסיאתי, קיסר, פסטה, אטריות שעועית, עדשים וסלק וקינואה וחמוציות - נמכרים מעתה רק בגודל גדול, מה שמהווה בפועל עליית מחירים שכן מי שנהג לקנות סלט בגודל קטן וזול יותר - לא יוכל יותר לקבל את מבוקשו. בנוסף, ארבעת הסלטים האחרונים נמכרים ללא לחם בצד הסלט, בניגוד לתפריט העבר.

 

לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות

 

ארומה ת
ארומה ת"א, תפריט חדש. לאן נעלמו רוב הסלטים בגודל "קטן"?(צילום: מירב קריסטל)

ארומה ת
ארומה ת"א, תפריט קודם. כל הסלטים הגיעו גם בגודל "קטן"(צילום מסך מאתר ארומה ת"א)

 

סלט חלומי או ירושלמי עולה כעת 40 שקל, כשעד לאחרונה נמכר בגודל גדול במחיר זה, אך גם בגודל קטן שעלה 37 שקל - פער של 8%. סלט שורשים אסייתי עולה כעת 33 שקל - כשבעבר זה היה הגודל הגדול והגודל הקטן שבוטל עלה 29 שקל - פער של כ-14%. סלט תאילנדי עם עוף רוסטביף וטופו עולה 46 שקל כעת - בדיוק המחיר של הגודל שבעבר כונה "גדול". הגודל הקטן שבוטל עלה 41 שקל, פער של 12%. סלט קיסר עם סלמון מעושן עוף עולה כעת 44 שקל, מחיר הגודל הגדול, כשהגודל הקטן שבוטל עלה 39 שקל - פער של 13%.

 

סלט פסטה עם גבינה / טונה או טופו גדול עולה 46 שקל - מחיר הגודל שבעבר כונה "גדול". הגודל הקטן שנמכר עד לאחרונה ובוטל - נמכר ב-39 שקל. מדובר בפער של כ-18% - ההתייקרות לכאורה הגדולה ביותר שמצאנו, ובנוסף - מהסלט הושמט גם הלחם. סלט אטריות שעועית עם עוף, רוסטביף או טופו עולה 46 שקל - מחיר הגודל שנקרא בעבר "גדול". הגודל הקטן שבוטל עלה 42 שקל, פער של 9.5%, והסלט נמכר כיום ללא לחם. כך גם סלט עדשים וסלק עם בולגרית / מוצרלה. סלט קינואה וחמוציות עולה 42 שקל, מחיר הגודל שכונה עד לאחרונה "גדול". עד לאחרונה הסלט הזה נמכר גם בגודל קטן שעלה 38 שקל - גם פה, פער של 9.5% והסלט נמכר כעת ללא לחם.

 

בסלט ישראלי נעשה מהלך בכיוון ההפוך, כאשר רק הגודל הקטן נשאר במחיר 29 שקל, בעוד שהגדול שעלה 33 שקל בוטל. זו הוזלה של 12%.

ארומה ת
נוספה אופציה (יקרה יותר) לבאגט מחמצת - מגוון כריכי המיני (הזולים יחסית) הצטמצם(צילום: מירב קריסטל)

ארומה ת
כריכי המיני בתפריט הקודם של ארומה ת"א(צילום מסך מאתר ארומה ת"א)
 

 

בנוסף, בוטלו ארבעה מתשעת כריכי המיני שהרשת מכרה (בוטלו שקשוקה, סלמון חלומי ויווני ונשארו מוצרלה, צהובה, אבוקדו, טונה וחביתה). כמו כן, נוספו והושמטו מנות מהתפריט.

 

ארומה ת"א העלתה מחירים בתחילת 2013 אך נאלצה להוריד את מחירי הקפה בסוף אותה שנה בגלל אפקט קופיקס. ב-2014 היא שינתה את תמהיל דילי הקפה ומאפה שלה, באופן שהיווה התייקרות, שכן העדיפה לכלול בדילים רק קפה בגודל "גדול" וביטלה את הדילים עם קפה בגודל "קטן". כעת היא עושה מהלך של צמצום הגדלים הקטנים בתפריט שלה. עם זאת, היא שומרת על מחיר של שמונה שקלים לקפוצ'ינו "לקחת". לארומה ת"א 37 סניפים וזו רשת שונה שנמצאת בבעלות שונה מרשת ארומה ישראל, שפועלת מחוץ לת"א.

 

מארומה ת"א נמסר בתגובה: "לרוב, הלקוח הישראלי אינו מבדיל בין ארומה תל-אביב לארומה ישראל ומרבית לקוחות הרשת בת"א הינם תושבים המגיעים לצרכי עבודה ובילוי מחוץ לת"א. נתקלנו פעמים רבות בבלבול הלקוח בין הרשתות ובציפייה שלו לחוות חוויה זהה בשתיהן.

 

"בתפריט החדש הקפדנו לשמור על המחירים הקיימים ובמקביל, איחדנו מנות שצריכתן הנמוכה לא הצדיקה את קיומם ויצרה שונות מול ארומה ישראל. לצד אלה, השקנו לאחרונה את באגט המחמצת האיכותי ויצרנו עימו מנות רחוב ישראליות, כמו באגט אסאדו ובאגט תוניסאי, וזאת במטרה להמשיך ולפתח מוצרים עכשוויים המתאימים לחך התל-אביבי המפותח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים