שתף קטע נבחר

קנס של כ-840 אלף שקל לחברת שיווק חבילות טלוויזיה עקב הטעיית צרכנים

המלחמה בחברות הטלמרקטינג: הרשות להגנת הצרכן מתכוונת לקנוס את חברת רדמקס, המשווקת חבילות ערוצים למגזר הרוסי, משום שסירבה לבטל עסקאות בניגוד לחוק הגנת הצרכן - וחייבה את הצרכנים שביקשו לסיים את ההסכם בתשלום מלא

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ד') על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך של כ-840 אלף שקל על חברת רדמקס (RedMax TV). זאת לאחר שסירבה לבטל עסקאות רוכלות בניגוד לחוק הגנת הצרכן וחייבה במלוא התשלום צרכנים שביקשו לבטל את העסקה על פי זכותם כחוק.

 

"כיפת ברזל במלחמה בעושק הקשישים"

"אל תתקשרו אלי יותר": איך עוצרים שיחות וסמסים שיווקיים?

הכרזת מלחמה על עושקי הקשישים: יחויבו במאסר בפועל והקנסות יגדלו ב-50%

 

חברת רדמקס מפעילה אתר אינטרנט הפונה לדוברי רוסית ומציע להם חבילת צפייה ב-200 ערוצים בשפה הרוסית באמצעות **מכשיר מזרים מדיה. במסגרת העסקה נדרש הצרכן לשלם תשלום חד פעמי של דמי התקנה עבור המכשיר ותשלום חודשי למשך שנה.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

מהחקירה עולה כי השיווק נעשה לרוב באמצעות שיחות טלפון בהן נציגי החברה הבהירו לצרכנים כי ניתן לבטל את העסקה. זמן קצר לאחר ביצוע העסקה, בחרו הצרכנים המתלוננים לבטלה, לרוב בשל קשיי קליטה ובעיות טכניות, אך נתקלו בסירוב מצד החברה. ברוב המקרים לקחה החברה את מלוא התשלום שהתחייב הצרכן לשלם, למרות שהיה עליה להשיב לו את הסכום היחסי לגבי התקופה שאחרי הודעת הביטול ולבטל את המשך העסקה על פי החוק.

 

במקרים נוספים, דחתה החברה את בקשות הביטול בשל טענה כי המכשירים שהותקנו בבתים (על ידי החברה) אינם באריזתם המקורית. על פי החוק, בעת ביטול בעסקת רוכלות, אין חובה להחזיר את המכשיר באריזתו המקורית והחברה הציבה תנאי שלא קיים ובכך הטעתה את הצרכנים.

 

בנוסף, החברה הפעילה השפעה בלתי הוגנת בכך שחלק מהצרכנים הוחתמו על חוזה בשפה העברית, למרות שכל השיחות עימם היו בשפה הרוסית (שפת האם של הצרכנים). הצרכנים לא ידעו לקרוא עברית וביקשו לקבל חוזה בשפה הרוסית אך נתקלו בסירוב מצד החברה. מעשה זה, של קשירת עסקה באמצעות הסכם בעברית, הסכם בו מפורטים התנאים לביטול העסקה, עם צרכן שאינו מסוגל לקרוא ולהבין את תוכנו, מהווה הפעלת השפעה בלתי הוגנת.

 

החקירה נפתחה בעקבות תלונות של צרכנים ועבודת מודיעין, וכיוון שלחברה אין הפרות קודמות, העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום עמד על 1,048,000 שקל והופחת ל-838,400 שקל).

 

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "הרשות ממשיכה להילחם בתופעה בה עוסקים עושים שימוש בפרקטיקות שונות כנגד הצרכנים ובמיוחד הפגיעים, במקרה דנן נעשתה הטעייה בנוגע לאפשרות הביטול של הצרכנים, והפעלת השפעה בלתי הוגנת כאשר החתימו אותם בחוזה שאינו בשפה המובנת להם. הטלת העיצום תבהיר לחברת רדמקס ולחברות נוספות במשק כי הרשות לא תאפשר את הפרת החוק ורמיסת זכויות צרכנים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים