שתף קטע נבחר

מדבקות ללקוחות בארומה ישראל: "אין לנו קשר לארומה ת"א"

הרשת החלה לחלק מדבקות בסניפים, בהן היא מבהירה שאין לה קשר לארומה ת"א, שם אירעה פרשת הרעלת הטונה. מתחרים: "צעד נואש, אבל המותג נפגע"

הבהרה ללקוחות באמצעות מדבקות: רשת ארומה ישראל החלה לחלק מדבקות בכל הסניפים שלה, במטרה ליידע את הציבור שמדובר ברשת נפרדת מארומה תל אביב, בה התפוצצה ב-15 באוקטובר פרשת הרעלת הטונה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

לא רק בארומה ת"א: נבדקים מקרי הרעלות טונה ברחבי הארץ

ההרעלה בארומה ת"א: הטונה של חברת ויליגר של נטו

שניים אושפזו לאחר שאכלו כריך טונה מארומה ת"א, בת 41 במצב קשה

 

העובדים מדביקים אותן על כל כוס חד פעמית שיוצאת ללקוחות ועל מוצרי טייק אוויי, כמו ניירות שמשמשים לעטיפת כריכים. הודעה דומה הודפסה על ניירות שהעובדים מכניסים למגשים המוגשים לכל היושבים בסניפים.

   (צילום: מירב קריסטל)
"לרשת ארומה אין קשר לפרשה"(צילום: מירב קריסטל)

   (צילום: מירב קריסטל)
גליל מדבקות בסניף של ארומה(צילום: מירב קריסטל)
במדבקות ובמגשים נכתב: "לרשת ארומה אספרסו בר (ארומה ישראל), אין כל קשר, לא עסקי, לא ניהולי, לא תפעולי, לרשת ארומה תל אביב, אשר סניפיה פועלים בעיר תל אביב-יפו בלבד. המשמעות היא (בין השאר), שאת כל המוצרים שמיוצרים במפעלי ארומה אספרסו בר (ארומה ישראל), אפשר למצוא רק אצלנו בסניפים: קפה, לחמים, מאפים, מרקים ומיצים סחוטים".
   (צילום: מירב קריסטל)
המדבקות של ארומה על המגשים(צילום: מירב קריסטל)

עובדת באחד הסניפים אמרה ל-ynet: "אין קשר בין הרשתות. אנשים לא מודעים לזה, ולצערנו, המכירות פה צנחו. כל אדם שנכנס שואל אותנו על הטונה ואנחנו מוכרים טונה וממשיכים למכור טונה כי אין אצלינו בעיה. רק עכשיו יש התאוששות. לכן אנחנו מדביקים את המדבקות על כל הזמנה שיוצאת מהמטבח".

 

הרשת כבר העלתה לפני מספר ימים פוסט בנוסח דומה לעמוד הפייסבוק שלה. חלק מהלקוחות הגיבו בתמיכה ברשת ובהמלצות על סניפים, אך אחרים הגיבו בתמיהה ואמרו לרשת: "הגיע הזמן ליצור בידול". גולש כתב: " אולי תשנו את השם כבר? כולה מדינה קטנה, אז למה צריך ארומה תל אביב וארומה ישראל? נצלו את המומנטום ותוציאו לימונדה מלימונים או כריך טוניסאי מטונה מקולקלת".

   (צילום: מירב קריסטל)
ההודעה של ארומה על המגשים(צילום: מירב קריסטל)
  

לקוח אחר כתב: "אני מודה שהצלחתם לבלבל אותי. לדף קוראים ארומה. אתם טוענים שאתם ארומה אספרסו בר מרשת ארומה ישראל ואין לכם קשר לארומה תל אביב הממותגת כארומה. אז למי להאמין?. זאת לא הפעם הראשונה שאתם מתנצלים או מבהירים שאין לכם קשר לרשת השנייה, אבל כל עוד המיתוג זהה, לאדם הממוצע לא אכפת אם רשום אספרסו בר או לא. מבחינתו זאת ארומה.

 

"עדיף שבמקום להשקיע כסף בפרסום הבהרות והתנצלויות, פשוט תמתגו את הסניפים אחרת מבחינת לוגו וצבעים, ואז ההבדל יהיה ברור יותר. ההיסטוריה המשפחתית לא צריכה לעניין אף לקוח שלכם. הדבר היחיד שצריך לעניין את הלקוח זה שהוא יקבל מוצרים טריים והיגייניים כפי שמצופה מכל נותן שירות בתחום המזון".

   (צילום: מירב קריסטל)
המדבקה של ארומה על אריזת כריך(צילום: מירב קריסטל)
  

 

פגיעה קשה במכירות

בענף בתי הקפה אמרו ל-ynet כי ארומה ספגה פגיעה במכירות בעקבות הפרשה שהתפוצצה ב-15 באוקטובר. "המדבקות האלה זה צעד נואש, אבל הפגיעה קשה. דווקא עכשיו לקוחות החלו לשכוח מהפרשה וזה מזכיר להם את הסיפור שוב".

 

נזכיר כי בפרשה שהתפוצצה, לקוחה אושפזה כתוצאה מהרעלת היסטמין, אחרי שאכלה סלט טונה מקולקל. בדיקה של משרד הבריאות העלתה שהדבר אירע בשל אחסון לקוי של טונה בסניף ארומה תל אביב ברחוב מנחם בגין בעיר. מאז, ארומה תל אביב לא חזרה למכור טונה בסניפיה.

 

ארומה הוקמה ב-1994 בירושלים על ידי האחים יריב וסהר שפע, ופוצלה בשל סכסוך משפחתי ב-1999 לארומה ישראל שבבעלות סהר שפע וארומה תל אביב, שנמצאת כיום בבעלות גולן עינת.

 

תגובת ארומה ישראל לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
המדבקה של ארומה
צילום: מירב קריסטל
מומלצים