אפשר להחליט מראש על עיצוב מרובע, סטנדרטי ומיושן של אזור עסקים ואפשר להחליט לחדש. O Park, פארק העסקים והבילויים המוקם בימים אלו באור יהודה, מעוצב בצורה חדשנית וירוקה, שמיטיבה עם העסקים, העובדים והמבקרים במקום. הפארק, המשתרע על יותר ממיליון מ"ר, כולל תמהיל של עסקים (חברות היי-טק, ביו-טק, גרין טק, חברות שילוח בינלאומיות, חברות ממשלתיות וציבוריות, חממות טכנולוגיות ועוד), לצד מתחמי תרבות, הסעדה ובילוי. מה הופך אותו לחדשני? וכיצד אפשר לנצל את תנאי הסביבה לטובת חדשנות?

מגדירים מחדש את סביבת העבודה של המאה ה-21: נוף ירוק מכל חלון, שילוב עם הסביבה וחלוקה למתחמים

התכנון הייחודי של הפארק, אותו מוביל אדריכל הצמרת גידי בר אוריין, נוטש את הקונספט המיושן של מבני ענק מלבניים ומשעממים, לטובת מבנים מפותלים בצורת נחש אשר יוצרים נוף מכל חלון, מרפסות בכל קומה, ניצול מיטבי של סביבת הנוף ויצירת סביבה ירוקה ומקיימת. הגגות הירוקים של הבניינים עובדים על עיקרון של שימוש חוזר במי גשמים, על מנת לנצל באופן מיטבי את הטבע, מבלי לפגוע בו.
4 צפייה בגלריה
(הדמיה: בר אוריין אדריכלים)

בנוסף לעיצוב הייחודי של הבניינים עצמם, הפארק כולו מחולק לאזורים על פי תחומי עיסוק, כאשר לכל מתחם מאפיינים ועיצוב משלו. בין היתר, מוקמים בפארק מתחם סינמה, מתחם אווירי לחברות עם זיקה לנתב"ג, מתחם היי-טק, גרין טק, ביו-טק, מתחם מלונאות וכנסים, מתחמי הסעדה ועוד.

4 צפייה בגלריה
(הדמיה: בר אוריין אדריכלים)

האדם במרכז: פיאצות, כיכרות ושטח מרכזי ללא תנועת כלי רכב

העיצוב של O Park שם דגש על שילוב עם 'פארק איילון' העצום והירוק שיעמוד לצידו. בין המבנים ועל הגגות יקומו שטחים ירוקים, המתייחסים לייעוד החקלאי של הפארק נכון להיום.
בתוך כל מתחם בנויה 'פיאצה', כיכר מרכזית עירונית מוגנת, שתאפשר אינטראקציה ופעילות חברתית בין האנשים.
אחד העקרונות המרכזיים שעליהם מבוססת תכנית הפארק הוא פארק מרכזי ללא תנועה של כלי רכב, המאפשר חיבור בין הנקודות בצורה בטוחה ונעימה. במקום אזור תעסוקה מוקף חניונים וכבישים, המהווים סביבה לא מזמינה להולכי רגל, ב-O Park הגישה שונה. הולך הרגל נמצא בראש סדר העדיפויות, והסביבה מחוץ לבניינים מזמינה, נעימה, מוצלת ובטוחה עבורו. בנוסף, בתוך המתחם יהיה דגש על שימוש בתחבורה ירוקה: סגווי להשכרה, קורקינטים, שבילי אופניים ושבילי הליכה נוחים. סביב השדרה המרכזית והציר הירוק העובר במרכז הפארק תתרחש פעילות מגוונת, הכוללת אירועי תרבות ואמנות.

4 צפייה בגלריה
(הדמייה: בר אוריין אדריכלים)

פארק תעסוקה עם תשתית של עיר חכמה - אפילו התאורה משתנה בהתאם לאווירה

כל האזור של O Park יהיה מרושת בסיבים אופטיים שיספקו שירותי תקשורת למבנים עצמם. במרחב הציבורי ובפיאצות של המתחם תהיה נגישות גבוהה מאוד של חיבור לרשת אלחוטית, כך שהעובדים בחנויות, המבקרים במסעדה או היושבים באירועי התרבות יהנו מאותה קישוריות.
גם ניהול החניות ייקח את פארק התעסוקה לעולם חדשני ויעיל יותר - כל עובד בפארק יוכל לדעת בזמן אמת היכן יש חנייה פנויה, בחניונים וגם ברחובות המתחם.
עוד חלק בתשתית החכמה הוא רישות של כל הפארק במצלמות לניטור ובקרה, שישמרו על הסדר. בנוסף, ינוטרו בזמן אמת גם נתונים סביבתיים שיהיו זמינים ושקופים לכל המבקרים, החל מרמת זיהום אוויר, רעש ועד רמת צפיפות במתחם. אפילו תאורת הרחוב תהיה חדשנית ב-O Park - התאורה תשתנה בהתאם לאווירה ולסביבה, בהתאם לשעה ולאזור. העסקים במתחם יוכלו להזמין תאורה בהתאם לצרכים ולאווירה שהם רוצים לספק.

4 צפייה בגלריה
(הדמייה: בר אוריין אדריכלים)

אין ספק שמדובר בחדשנות שעדיין לא נראתה בישראל בתחום אזורי התעסוקה, מסחר תרבות ופנאי. בעזרת תכנון מתקדם, חשיבה על צרכי העובדים והמבקרים ושימוש בקונספטים חדשניים בנוגע לעיצוב וניהול מתחם עסקים, O Park מצליח להביא משב רוח מרענן ולהציע אלטרנטיבה עדכנית, מתקדמת ונוחה לעסקים, חברות, חנויות ומוסדות ציבוריים.