שתף קטע נבחר

איך סניף אחד של ג'אנק פוד בשכונה ישפיע על התמותה בה?

מחקר שבוצע באוסטרליה בחן את הקשר בין פתיחת מתחמי מזון מהיר ותחלואה לבבית. התוצאות: הקמת מתחם מזון מהיר אחד גורם לעלייה של 4 מקרי התקפי לב לכל 100 אלף איש בשנה

הקשר בין ג'אנק פוד לבריאות הלב: מחקר חדש שהוצג בסוף השבוע האחרון בכנס של איגוד הקרדיולוגים העולמי באוסטרליה, מצא כי פתיחת מתחם למזון מהיר מעלה את מספר מקרי התקפי הלב  באזור. המחקר בדק את מספר מתחמי המזון המהיר שנפתחו ברשות מקומית והשווה אותו למספר מקרי התקפי הלב.

 

על פי תוצאות המחקר, אשר סקר 3,070 מקרים של התקפי לב שאירעו בין השנים 2011 ל-2013 באוסטרליה, פתיחת מתחם מזון מהיר אחד, גורמת לעלייה של ארבעה מקרי התקפי לב לכל 100 אלף איש בשנה.

 

קיראו עוד על השפעת ג'אנק פוד על הבריאות

דירוג הג'אנק-פוד: 10 המאכלים שאתם אוהבים - מה הכי מסוכן?

מה יש בג'אנק פוד שגורם לנו לשנוא אוכל בריא?

 

כותב המאמר, טארונפריט סאלוג'ה מאוניברסיטת ניוקאסל שבאוסטרליה, אמר בעת הצגת תוצאות המחקר בכנס כי "המחקר בוצע גם באזורים עירוניים וגם באזורים כפריים במדינה. התוצאות מדגישות את השפעת היצע המזון באזור על הבריאות האוכלוסייה".

 

לדבריו, תחלואה לבבית היא אחד הגורמים המובילים למוות בעולם. "תזונה המורכבת ממזון מהיר מגבירה את הסיכון ללקות במחלות לבביות. מחקרים מראים שתזונה לקויה שעשירה במלח ושומנים רוויים קשורים קשר הדוק לתחלואה לבבית.

 

"הקשר בין זמינות המסעדות שמגישות מזון מהסוג הזה ובין תחלואה לבבית לא נחקר מספיק. התוצאות שפרסמנו מהוות אינדיקציה ראשונית להשפעת הגישה למסעדות מזון מהיר ובין בריאות הלב", מסכם החוקר.

 

ג'אנק פוד (IStock)
תזונה המורכבת ממזון מהיר מגבירה את הסיכון ללקות במחלות לבביות(IStock)

 

"היצע המסעדות משפיע על בריאות האוכלוסייה באזור"

מחקר אחר שנערך בהולנד ופורסם בשנה שעברה בכתב העת European Journal of Preventative Cardiology, מצא כי מגורים ליד מסעדת מזון מהיר מגבירה משמעותית את הסיכון ללקות במחלת לב.

 

על פי המחקר, אשר סקר יותר מ-2 מיליון איש אשר התגוררו באותו מקום מגורים לפחות 15 שנה, מגורים במרחק של 500 מטרים ממסעדת מזון מהיר מעלה את הסיכון למחלת לב ב-13 אחוזים בהשוואה למגורים באזור ללא מסעדות מזון מהיר.

 

"היצע המסעדות באזור המגורים משפיע רבות על התזונה של האוכלוסייה באזור", ציינה ד"ר מרטה פולמן מאוניברסיטת אוטרך שבהולנד, "הממצאים מחייבים אותנו לדאוג לסביבה בריאה יותר והגבלת מספר מסעדות המזון המהיר".

 

בחודש שעבר פורסם על כוונת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לחייב רשתות הסעדה בסימון ערכי התזונה של מוצריהן. על פי היוזמה, הרשתות יחויבו לציין את כמות השומן, הסוכר והנתרן שמכיל המזון שהן מוכרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ג'אנק פוד. הקשר לבריאות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים